Učitelé v Česku jsou často přetížení a podhodnocení. V důsledku toho ze škol odcházejí kvalitní lidé. O tom, jak do českého školství přilákat schopné pedagogy a udržet je tam, diskutovali odborníci v debatě Hospodářských novin.
Debatu ke stažení naleznete zde
10 komentářů:
a kdo jsou ti kvalitní pedagogové? kde se nalézají?
V jiných profesích jako překladatelé, ajťáci, odborníci v různých oborech.
Není to jenom o penězích: je to i o managementu, žácích, studentech a jejich rodičích. Kantor nemůže být otloukánkem ode zdi ke zdi - zde nepomůže ani 60 tis. brutto.
Děkuji za slušné reakce.
...podporovali a pomohli - anebo dusili iniciativu a kreativitu... Vždy bude subjektivní, kdo dostane odměnu a kdo ne.
Žádná podpora učitelů 25 let nikdy nebyla a do budoucna nikdy nebude.
V jiných profesích jako překladatelé, ajťáci, odborníci v různých oborech......
takže vezmeme ty nejlepší překladatele do škol,nebo všichni překladatelé jsou géniové?
odborníci v různých oborech někdy nemají ani maturitu....
většina překladatelů jsou učitelky,které si překladatelstvím přivydělávají,pouze v praze se může překladatel uživit jako překladatel
počet překladatelů je hlídám a korigován min spravedlnosti pod které ze zákona spadají
laimes: asi jste nepochopil mou první reakci: "nikdo nechce být otloukánkem" ze strany žáků, studentů, vedení a rodičů. Nikdy se všem nezavděčíte. Debata o "odměňování" těch "NEJLEPŠÍCH" je absolutně zbytečná a zcestná. Učitel si musí své obhájit, pokud se postaví před třídu 30-ti pubescentů. Zůstane v tom sám a buď to v něm "je" anebo "není".
Polemiky z řad veřejnosti, že učí 6 hodin denně (45 minut) a 3 měsíce prázdnin je typické čecháčkovství. Můžou si to jít zkusit kybycové - nikdo jim v tom nebrání, zkust si tu "pohodu" na vlastní kůži. Učitelů je málo, každý z nich má šanci...
3 měsíce prázdnin je typické čecháčkovství....
není,to je nevyrovnání se s kom minulostí,kdy ksč prázdninami uplácela učitele a zároveň je stavěla proti děl třídě....
vždy jsem byl proti této zhovadilosti,domnívám se,že 8 týdnů volna bohatě stačí,a to v rozložení 2(zimní)+2(jarní)+4(letní) a jinak jen učit a učit a učit,žádné výletování,kurzy,výjezdy,courání...
Jak to tak vypadá, tak DEMOKRATI v této "super době" staví proti učitelům všechny managery, podnikatele a celebrity...:-( :-(
Jinak co se týká dělnické třídy, tak ta si postavila baráky, měla naturálie a vyšší platy než učitelé (dělníci byly hybnou silou, nikoli učitel).
Nemám dnes ze školství vůbec dobrý pocit. Čím více se dětem jako učitelé podbízíme a chceme být pro ně zábavní, nechceme je přetěžovat žádnou prací, tím slabších výsledků školství dosahuje. Viz debata o tom, zda jsou žáci dostatečně připraveni k maturitním zkouškám, např. z matematiky.
Vymýšlíme pro žáky projektová vyučování, frontál je dnes podle Roberta Čapka sprosté slovo. Ale tímto způsobem žádné vědce nevychováme a pro učení nenadchneme.
Dnešním žákům chybí píle, snaha, touha po vzdělání. Pořád se jen ptají, proč se něčemu mají učit, k čemu jim to v životě bude dobré? Třeba k ničemu, ale naučí se učit a zároveň nějaké pokoře a úctě k tomu, na co jejich předchůdci vývojem přišli.
Proč mají být všechny ty poznatky a všechno vědění, které lidstvo za tisíce let nashromáždilo, hozeny do stoupy?
Lidstvo zřejmě spěje k svému zániku. Jsme čím dál více líní. Dnes se jako pozitivum hodnotí pouze kreativita při vyučování. Výsledky zřejmě nejsou důležité. Osvědčená rutina je něco příšerného, protože zavání nudou.
Ptá se někdo dělníka u pásu, zda mu vyhovuje jeho nudná práce, co ho na ní fascinuje.
Třeba výplatní lístek.
A my už nechceme žákům za práci dávat ani ty výplatní lístky, protože známkování je prý přežitek.
A tady odborníci debatují o tom, zda učitele, který celý život jen učí, mají hodnotit nadtarifem a nebo jen holým tarifem, protože podle nich není dostatečně fundovaný.
Mladého a starého hodnotit stejně, protože ten starý už stejně nikam jinam neuteče a mladému se musíme vlichotit, aby vydržel. On ale stejně nevydrží, protože ve školství nikdy nebude dobrá atmosféra. Peníze nikdy nebudou dostatečné, ledaže by konečně školství přestalo být prioritou.
Čím více se dětem jako učitelé podbízíme a chceme být pro ně zábavní, nechceme je přetěžovat žádnou prací, tím slabších výsledků školství dosahuje"
Přetěžovat samozřejmě nemůžete, naopak musíte se věnovat v počtu 30 ti osobností těm, kteří nemají studijní předpoklady na úkor inteligentních a snaživých - protože hrstka "informátorů" pečlivě předá informace ŘS. Vzhledem k pokrytectví a alibismu všech se raději obětuje kantor i s více jak 30-ti letou praxí a u studentů oblíbený!
Osobně vnímám školství za posledních 25 let jako jednu velkou žumpu.
Politici ještě přilévají olej do ohně - viz. maturity, inkluze, "nadtarify" atd...
Okomentovat