„Zpočátku byly z výuky na dálku nadšené. Teď už to polevuje, jsou unavené, domácí prostředí je k práci nijak nemotivuje...,“ domnívá se ředitelka žandovské školy Ivana Weinzettlová. „Především opakujeme a procvičujeme. Žáci pracují na projektech, kdy si k tématu vyhledávají samostatně informace. A probírat novou látku? Myslím, že každý rozumný kantor uzná, že v této situaci to nemá smysl,“ uzavírá ředitelka v reportáži MF DNES.
Ivana Weinzettlová (cedu.cz) |
Dostálová konstatuje, že do výuky online se nezapojují zdaleka všichni žáci. „Některé nedonutíme. Přitom chytré telefony mají, internet mají, ale tohle je nezajímá. V podstatě jde o to, zda v rodině berou vzdělání jako prioritu. Od toho se všechno odvíjí,“ podotýká ředitelka.
Celý text naleznete v MF DNES
9 comments:
jistěže se probírat nové učivo dá
Alespoň základy nového učiva by se probírat měly. Nemyslím si, že by děcka bavilo tři měsíce furt jen něco opakovat a smolit projekty ze starého učiva. Paní ředitelka úpně popírá schopnost dětí se samostatně učit. Já je zase až tak nepodceňuji.
Paní ředitelka úplně popírá schopnost dětí se samostatně učit.
A má pravdu. I kdyby někteří studenti měli schopnost (a odhodlání) učit se samostatně, neradím na to spoléhat. Míním jim sdělovat, CO se mají učit, ze kterých (samozřejmě MÝCH) materiálů se mají učit, a jak nově nabyté znalosti předvést. Jo a do kdy.
No dyť jo, a pak už to chce jen trošku té samostatnosti.
Jde to, sice to není na 100%, ale jde to. 75% žáků to klidně dá, je třeba žákům více věřit. Samozřejmě na školách ve vyloučených lokalitách je to o něčem jiném. Bohužel, tam je mnohdy úplně jedno, zda žák do školy chodí nebo nechodí.
Opakovat a procvičovat to je motivující?
Paní ředitelka by takové řeči neměla vést ani u svých učitelů natož v tisku. Jistěže některé žáky k domácí práci nepřinutíte. Tak tomu bylo vždycky, i když chodili do školy, ale o to nejde. Jsou tu ti, co chtějí a pro ně to má smysl dělat. Na ostatní musíme působit, ale zázraky se nedějí. Že se Pepíčkovi nechce, rodiče to podporují, tak nebudeme dělat nic? Všechny odepíšeme?
Právě teď je doba naznačit žákům co mají sami nastudovat. Ať si udělají výpisky, pošlou referát učiteli, mohou studovat co chtějí, jen jim učitel musí ukázat směr.
Až přijdou do školy, tak ti, co něco dělají si po zásluze zaslouží 1 a ti co nic nedělali 5. A formativní hodnocení se může jít vycpat.
Není nutno sázet známky jak zjednaní, ale je nutno děti směřovat.
Děti se doma nudí. Uvědomte si, že celý den sedí zavření a pokud nemají nic jiného na práci, vymývají si mozky střílením mimozemšťanů. Či plkáním na síti. Jak dlouho je to bude bavit? týden, měsíc? A jak budou vypadat, až se vrátí do školy?
"Děti se doma nudí. Uvědomte si, že celý den sedí zavření a pokud nemají nic jiného na práci, vymývají si mozky střílením mimozemšťanů. Či plkáním na síti. Jak dlouho je to bude bavit? týden, měsíc? A jak budou vypadat, až se vrátí do školy?"
Přesně, ta děcka potřebují zaměstnat alespoň na dvě či tři hoďky denně, jinak se z nich rodiče za ty dva měsíce, které s nimi budou ještě doma, zblázní.
Dobrý den. Učím M,F na ZŠ. Pracovně trávím 90% matematikou, která je opravdu velmi náročná pro žáky i kantory k výuce na dálku. To, zda jít, či nejít dál se nedá zobecnit. Bohužel matematika si to vyžaduje, ale zase každý ročník vykazuje rozdílnou míru této potřeby. Opět je na každém z nás, zvážit všechny okolnosti a podle toho pokračovat v naší práci.
Post a Comment