Psycholog Václav Mertin míní, že v případě poruch učení odklad pomoci může, v případě poruch chování většinou ne. Když se ho jako dětského psychologa zeptáte, jaký je jeho názor na zneužívání odkladů, mluví tak, jak se od psychologa očekává: „Až základní škola přijme, že má povinnost akceptovat všechny děti téměř bez ohledu na stupeň jejich připravenosti a bude se k nim adekvátně chovat, problémy s odklady zmizí. Dokud tomu tak není, odklady přinášejí prospěch prakticky vždy.“ Tématu se věnují Lidové noviny.
Václav Mertin (ff.cuni.cz) |
Ředitelka Alena Červená však radí neztrácet klid. „Všechno se nakonec vyřeší v rámci dobré vůle,“ ujišťuje. I zápis bude mít nějaké náhradní termíny. Pokud jde o odklady, shoduje se ředitelka základní školy s psycholožkou Masákovou: Těch podle všeho neubude.
Ostatně, něco takového nejspíš nepřekvapí nikoho, kdo někdy pobyl na lavičkách dětských hřišť. Zejména matky vidí totiž první třídu nikoliv jako jednoznačnou vymoženost, ale jako start závodu, v němž budou mít výhodu ti vyspělejší, větší a silnější.
Celý text naleznete v Lidových novinách
0 komentářů:
Okomentovat