„Studuješ? Opisuj testy a zvládni zkoušky chytře,“ láká firma nabízející „neviditelná“ sluchátka. Cílí především na studenty, které nabádá k podvádění u zkoušek. Podle právníků je taková reklama v souladu se zákonem, není však etická a porušuje reklamní kodex. Vysoké školy podvodné jednání často neodhalí, ale pokud se na to u zkoušky přijde, hrozí studentům vyhazov. Informuje iDNES.
Mluvčí Masarykovy univerzity Tereza Fojtová uvedla, že se univerzita s ničím takovým zatím nesetkala, ale škola to nemůže vyloučit. „Technologie jdou dopředu. Snažíme se, aby u nás testy byly objektivní. V našem případě jsou znalosti ověřovány jinými způsoby, než je ten ústní,“ sdělila pro iDNES.cz s tím, že se podvádění snaží minimalizovat písemnými zkouškami.
„Bohužel tento druh neetického a nemorálního jednání se občas na fakultách vyskytne, a to nejen při studiu, ale i při přijímacím řízení. Snažíme se mu samozřejmě bránit. Konkrétní opatření jsou zaváděna na konkrétních fakultách podle jejich potřeb a možností,“ objasnil pro redakci mluvčí Univerzity Karlovy Václav Hájek. Pokud by byl student při podvodu přistižen, byl by přestupek řešen v souladu s disciplinárním řádem školy.
Celý text naleznete zde
0 komentářů:
Okomentovat