„Krize spojená s epidemií koronaviru nebude ani krátká, ani jednoduše zvládnutelná. Důsledky, zejména ekonomické, budou dlouhodobé. Ale měli bychom být optimističtí v tom smyslu, že z ní můžeme vyjít paradoxně silnější: s myslí otevřenou řešením, o kterých se dosud říkalo setrvačně “nejde to”,“ komentuje Petr Honzejk pro Český rozhlas Plus.
Petr Honzejk (twitter.com) |
Dosud v Česku například nebylo vůbec běžné, že by firmy umožňovaly zaměstnancům home office. Byly sice výjimky, ale drtivá většina lidí, i na kancelářských pozicích, byla nucena chodit do práce, aniž by to bylo v době všudypřítomného internetu nutné. Nyní to najednou jde. Z domova pracuje, kdo může. A ukazuje se, že povinná přítomnost na pracovišti byla často jen manýrou manažerů, kteří měli pocit, že musí na zaměstnance dohlížet jako dráb na nevolníky...
Příležitost poskytuje i uzavření škol. Doufejme, že přispěje k rychlejší digitalizaci českého školství, která zoufale kulhá, ač existují v podstatě nekonečné možnosti výuky na dálku, e-learning, aplikace k procvičování látky, videokonference a tak dále. Děti to všechno ovládají většinou lépe než učitelé. Krize v podobě zavřených škol je dobrá příležitost k tomu, aby se i učitelé, kteří se digitálním aplikacím dosud vyhýbali tak důsledně jako koronaviru, zmohli na něco víc než na hromadný e-mail se zadáním, která cvičení z papírových učebnic mají žáci vypracovat.
Komentář ke stažení naleznete zde
6 comments:
V pripade medii se obavam, ze lepe a vic pro lidi fungovat nezacnou…
Každá firma funguje pro lidi. Otázka je jen pro které.
aby se i učitelé, kteří se digitálním aplikacím dosud vyhýbali tak důsledně jako koronaviru, zmohli na něco víc než na hromadný e-mail se zadáním
Jiní autoři naopak radí, aby zrovna teď se s novotami nezačínalo a aby se jelo pomocí osvědčených, dosud používaných prostředků. Dám na ně.
Jo chytrých kibiců jsou spousty. Jen nikdo nechce dělat.
Co nás nezabije, to nás posílí soudruzi. Jen by to chtělo něco méně jalového.
To, že to vláda pojala jako cvičení proti budoucí smrtelnější epidemii z opatření čiší. Rozporů je až příliš. A chyb a podivných rozhodnutí taky. Politika ještě stále nahrazuje odbornost.
Děti to všechno ovládají většinou lépe než učitelé.
JJ, děti jsou mistři světa v IT, jeden expert vedle druhého, to ví přece každý. Povídala to stará Blažková a Petr Honzejk, tak je to pravda.
Ovšem hlavně po nich nechtějte nic, kde by ty svoje úžasné dovednosti museli pravdu použít. To by byla hnusná šikana!
Jo, pane Portwyne, z oken Ekonomie to vypadá tak, že když učitel ví, kam kliknout v daném prostředí, tak je hned kvalitní digitální učitel...
Post a Comment