Minulou středu odpoledne dal generální ředitel ČT Petr Dvořák podnět, aby televize narychlo připravila vzdělávací pořad pro děti, které nemohou do svých škol. UčíTelka se v týmu Luboše Rosího začala připravovat ve čtvrtek, přes víkend vzniklo studio. K tomu bylo ve spolupráci s ministerstvem školství kromě náplně samotného pořadu potřeba zajistit učitele, kameramany, techniky, moderátory, ale i děti. Reportáž přináší Deník N.
„Chybu vidím v tom, že hlavní komunikace je směřovaná na děti ve studiu. Děti u obrazovek tím pádem nemají prostor a čas být vtaženy a samy něco řešit. Učitel by měl komunikovat na kameru a dát dětem u obrazovek čas, aby samy vymyslely řešení,“ upozorňuje Silvie Pýchová, výkonná ředitelka Stálé konference asociací ve vzdělávání. Vzápětí ovšem dodává, že je skvělé, že o něco takového ČT usiluje. „Asi si to prostě bude muset sednout,“ komentuje.
Podobný problém vidí i Jana Šindlerová, specialistka na digitální vzdělávání z Filozofické fakulty Univerzity Karlovy. „Osobně by se mi líbilo, kdyby se to dělalo ve formátu Kouzelné školky, kdy se moderátor obrací primárně na děti u obrazovky. Vyžaduje to ale velkou přípravu. Sofistikovaněji by se dala používat i interaktivní tabule. Lépe by se dala připravit cvičení a dát dětem víc času na vyřešení,“ komentuje negativa Šindlerová. Uvědomuje si ale, že bylo na přípravu pořadu extrémně málo času, a uznává, že se jeho tvůrci se vším vyrovnávají se ctí.
Celý text naleznete zde
0 comments:
Post a Comment