České školství zažilo v poslední letech několik reforem. Jednou z nejvýznamnějších byla inkluze. Proti změnám se ale postavila velká část ředitelů, učitelů i rodičů. Jednou z příčin bylo i to, že Ministerstvo školství nedokázalo ředitele oslovit, natož je o potřebě reformy přesvědčit a také jim nabídnout nezbytnou podporu. Tomu mohly pomoct střední články řízení, tedy školské úřady. Tématu se věnuje Seznam Zprávy.
„Ze školských úřadů se převedla správa budov na zřizovatele a vyplňování výkazů na ředitele. Na nikoho ale nepřešlo pedagogické řízení. Respektive spadlo také na ředitele, ale nikdo jim v tom nepomáhá,“ říká programový ředitel EDUin Miroslav Hřebecký. Mezi státem a školou tak zůstává obrovské vakuum, které pokrývá jen jednou za šest let kontrolami Česká školní inspekce. „To se ale ukazuje, že je zoufale málo,“ dodává Hřebecký.
Strategie 2030, kterou ministerstvo bude v první polovině letošního roku dokončovat, nový střední článek řízení zmiňuje také jako jednu z priorit. Školy totiž podle dokumentu v současné době nikdo metodicky neřídí, mají velkou volnost a vzniká mezi nimi i značná konkurence.
Celý text naleznete zde
4 komentářů:
Všichni chápeme, že je málo úředníků, zejména ve školství.
I "niksmachr", tedy i eduín, může mít někdy recht.
A pravdu měli i kdysi nepopulární kritici zrušení odvětvového řízení školství v rámci tzv. reformy veřejné správy, které prosazoval jistý Miloš Zeman a jistá Yvonne Strecková.
TAKŽE OBNOVÍME OKRESNÍ ŠKOLSKÉ ÚŘADY NEZ OKRESŮ
"Jak zaplnit vakuum mezi školou a státem?
Asi nejlépe vatou.
Okomentovat