Někteří lidé jsou přesvědčeni, že tím, že přinutíme žáky nadřít matematiku, zvýšíme jejich IQ a schopnost myslet, to je předsudek, domnívá se pedagog Milan Hejný. Povinnou maturitu z matematiky považuje za nevhodnou. Žáci podle něj potřebují intelektuální autonomii, podněty a možnost diskutovat s kamarády. Rozhovor DVTV natáčela v rámci vzdělávacího festivalu Nakopněte svoji školu v Litomyšli.
Rozhovor ke stažení naleznete zde
11 komentářů:
Ano spousta věcí je pravdivých a platí pro žáky 1. stupně ZŠ. Ale maturanti by měli být někde jinde. Pan profesor by se měl držet oblasti které rozumí. Pokud se pouští do oblastí, které nezná, ztrácí kredit.
A pan Hejný se domnívá, že učebnice jeho matematiky pro druhý stupeň toto vše rozvíjí? Ty nerozvíjejí ani to, co rozvíjí učebnice pro klasickou výuku. Jsou velmi nepovedené a s učebnicemi Hejného matematiky pro první stupeň mají pramálo společného a Hejného metodu doslova degradují. To šití horkou jehlou, do kterého se pustili ve snaze, co nejrychleji navázat, se jim vůbec nevyplatilo.
..ve snaze, co nejrychleji navázat, se jim vůbec nevyplatilo..zjevně VYPLATILO, když jim učebnice vyšli a lidé si je koupili. Klasická ukázka, že kapitalismus není univerzálně efektivní. Klasicky nemůžeme vyučovat už nic. Rodiče si přejí jednodušší a bezpracné vzdělání pro svá robátka. A JAKÁKOLIV metoda - hlavně JINÁ je přijímána s nadšením. Getetická metoda výuky čtení například zvyšuje podíl žáků, kteří mají "problém"...snad aby se další psychologové a speckaři uživili..jenže to je taky špatná volba - tabulkové místo speckař(-ka) na škole nenajde jen tak...hurá do blázince.
Renives, první vyhrání z kapsy vyhání. Neznáte?
Absurdnost cílů povinné maturity z matematiky (navíc stávající formou) zdůvodnil pan Hejný v prvních 5 minutách naprosto přesně. To nelze vyvrátit.
Paní Drtinová jednou hláškou přesně řekla, jak takový nesmysl logicky dopadne.
Matematika dostane těžce na frak i tam, kde by jinak mohla uspět.
Ke škodě jednotlivců i společnosti.
Ke škodě jednotlivců i celé společnosti se mi jeví povinná maturita z českého jazyka. Divím se, že její zrušení ještě žáci nepožadují po ministrovi, zjevně by s takovým návrhem uspěli. Ale radit jim nebudu.
Pardon - genetická metoda ...
Nedávno se mě čtvrťák seriozně zeptal, proč se mají učit češtinu, když je všude potřeba angličtina...
Z jiného soudku - dnes svolávalo děvče žáky na žákovský parlament ve školním rozhlasu...- Celkem rušila uprostřed vyučovací hodiny.Proč proboha mají ty mobily, maily, instáče, twitry a kýho šlaka?!?
Já jsem už jen zvědavá, kam to všechno dokulhá...
Relevantní argument proti státní maturitě tam žádný nebyl. To je ten problém. Pokud koukáme na maturanta jako na prvňáčka, tak je to průšvih.
Školství je už léta rozbité. A proklamace nahrazují závěry výzkumů. Placená propaganda ovlivňuje laiky politiky.
Jo,jo. Už se těším na matematiku pana profesora Hejného pro VŠ technického směru.
To jsou tedy věci.
Okomentovat