Ředitelé škol vítají snahu ministerstva školství zvyšovat nadtarifní částku platů na úkor rychlejšího růstu základu. Pozastavují se však nad představou, že by každý učitel mohl dohledat, kolik peněz na odměny na hlavu ministerstvo do školy poslalo. Novinka se má dostavit společně s reformou financování regionálního školství, která naplno odstartuje letos.¨Tématu se věnuje deník Právo.
„Nechtěla bych, aby se jednou ke mně doneslo: ‚Mám nárok na 15 procent k platu a já je chci.‘ To může dělat ve škole opravdu zle. Škola je dostane a využije tak, jak potřebuje. Záležitost finanční je věc zaměstnance a ředitele, a ne skupiny lidí, která o tom ví,“ řekla Právu šéfka Asociace ředitelů základních škol Hana Stýblová.
Celý text naleznete v Právu
25 komentářů:
Není složité si vyžádat číslo za celou organizaci, přes odbory školy, či ze zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím. Pak spočítat počet zaměstnanců, vydělit a kouknout se na svou výplatní pásku a usmívat se radostí nebo vzteky. Jenže nenárok je nenárok...
Ale no tak, paní Stýblová, chcete nám snad naznačit, že naše odměny nejsou naše finanční záležitost? Rozdělení nadtarifů samožřejmě je v kompetenci ředitele, ale trochu té kontroly určitě nebude na škodu.
...oblíbenci budou mít pré, tahouni utřou!!
Tak to přece bylo vždycky.
Proč by měli tahouni utřít? Jsou ředitelé, a není jich málo, kteří mají oblíbené učitele právě "tahouny". Zato mizerní učitelé, vyhořelí brblalové, nekompetentní bachaří - ti ať klidně "utřou". Pokud se někdo cítí jako tahoun a není adekvátně hodnocen, ať jde o dům dál. Uvidíme, zdali se o něj poperou, o "tahouna". Peníze by měli být motivační, ne výsluhové.
Mne by docela zajímalo, kolik ředitelů by se mezi sebou popralo o pana Čapka.
"Peníze by měli být motivační, ne výsluhové." Jazyk je někdy složitý, někdy brání i vzájemnému porozumění.
Jednak lze dumat o tom, zda by peníze měli nebo raděi měly, jednak o obsahu sdělení.
Jak tomu tedy rozumím já:
Motivační peníze? např.: "Franto, poslední dobou tvá práce nestojí za nic. Vypadáš, že jsi mimo a potřebuješ postrčit. Tak jsme ti dal 2 tisíce odměny, snad tě to povzbudí. A když zas nastartuješ, tak se zas korunka najde." = peníze za budoucí, očekávaný výkon
Výsluhové peníze = za odvedenou práci.
Je to s námi přestárlými ale fakt opruz!:-)
Smazal jsem v této diskusi několik komentářů, včetně komentáře paní Pokorné, která na to rozhořčeně reagovala. Důvodem bylo smazání příspěvku pana Čapka, na který ty ostatní reagovaly. Nedává smysl, aby v diskusi zůstala reakce na smazaný komentář... Takže také nemá smysl posuzovat, zda byla urážlivější původní urážka nebo reakce na ni.
Diskutujte, prosím věcně bez urážek a znevažování ostatních diskutujících. Děkuji!
Lžete, pane Komárku. Nejprve jste smazal můj komentář: "Zajímalo by mne, kolik výběrových komisí by bylo ochotno se o pana Čapka poprat." A až po mém upozornění, že jako první tady pozurážel Čapek všechny učitele, a poté, co jsem si z něj udělala legraci, mi v podstatě vyhrožoval, jste smazal tuto jeho výhrůžku a další navazuhjící komentáře. Jste trapný.
Paní Pokorná, uklidněte se, neurážejte... Mýlíte se. Důvodem smazání komentářů v této diskusi byl znevažující nevhodný komentář pana Čapka, na který reagovaly ty ostatní. Důvodem k mazání nebylo Vaše upozornění. Vaše rozčilení na této skutečnosti nemůže nic změnit.
Omlouvám se za mimořádný vstup:
Víte o tom,pane Komárku,ale i vy ostatní, že RČ zcela běžně ZNEUŽÍVÁ a provokuje různé diskuse, aby pak na svém blogu nebo FB profilu psal jmenovité dehonestující články o jednotlivých osobách ? Nebo sestavoval "ankety" Oslí uši s výroky v diskusích, kdy většinou opět jmenuje a uráží?'? Pokud vím, byl vyhozen z několika FB stránek(a to i z U+,což je už na pováženou) a z PI. Nepřipravujte mu proto živnou půdu pro jeho provokace, jeho to prostě živí. Dává pak v plen vaše názory (opět jmenovitě) i na školeních. Spousta jeho aktivit je už na žalobu.
Máte-li zájem,dohledejte si jeho blog nebo FB. Je zajímavé, že tam vy nebudete moci diskutovat a hájit se. Má to tam zakázané.
Děkuji za mimořádný vstup, paní Karvaiová. Pan Čapek se nijak netají tím, že to dělá. Psal o tom i v těchto diskusích. Ztělesňuje riziko vstupu do veřejné diskuse, a myslím, že mu to vůbec nevadí. Že naopak považuje za užitečné to riziko připomínat - "Nechali jste se vyprovokovat k takové diskusi? Vaše chyba!"
Souhlasím ovšem s tím, že způsob jakým provokuje, jak diskutuje, je velmi problematický a je často na hraně nebo za hranou toho, co je podle mě možno považovat za slušnou věcnou diskusi. Přesto, že to někteří čtenáři ČŠ tak nevnímají, upozornil jsem ho na to opakovaně.
Podobně často jako jiné "problematické" diskutující. Sám v tom, bohužel není.
A pak je tu, bohužel ještě kategorie diskutujících, naštěstí nevelká, které ani nemá smysl na nic upozorňovat, kteří pouze urážejí a zesměšňují...
Mějte se hezky, paní Karvaiová.
A proc nemuzou zustat slusne reakce na smazany komentar?
Pane Janečku, vysvětlil jsem to, a myslím, že ta logika je zřejmá - když jsou to přímé reakce, pak nedávají smysl. A už tuto "diskusi o diskusi" a panu Čapkovi ukončeme, prosím. Tématem článku je zveřejňování odměn učitelů. Děkuji.
Nejjednodušší je asi na ty provokace vůbec nereagovat a ignorovat je.
Přebírání komentářů z diskuzí a jmenovitá dehonestace autorů je ubohá a za hranou jakékoliv slušnosti. Nemožnost tyto příspěvky komentovat navíc hodně vypovídá o demokratičnosti a názorové otevřenosti.
Jen se bojím, aby to časem neotrávilo slušné diskutéry na ČŠ, která se tomu nebrání, a oni nepřešli raději diskutovat na jiné, svobodnější platformy.
Pane Klabale, děkuji za starost o komfort čtenářů ČŠ, nicméně je to moje práce a starost. A toto téma už opravdu dále nerozvíjejme.
On je problém v tom, že i méně chápaví učitelé zjistí jak jsou na tom s odměnami špatně a na aktivity se vykašlou. Raději si vezmou přivýdělek jinde za jesné peníze. Většina už to tak dávno dělá.
Paní Karvaiová, mýlíte se (vidíte, jak jsme se vyhnul slovu lžete?). Byl jsme vyhozen pouze z JEDNÉ FB skupiny, jmenovitě z falešné Pedagogické komory. Stejně jako zhruba třicítka jiných, velmi kvalitních pedagogů, takže jsem v dobré společnosti. Když půjdete na U+, najdete tam můj včerejší komentář. Takže kdo tu nyní "dehonestuje"? (p. Karvaiová: "Pokud vím, byl vyhozen z několika FB stránek(a to i z U+)...")
Co se týká oné "žaloby", je to taková písnička jen od vás, z falešné Pedagogické komory. samozřejmě plané řeči. Protože nedělám nic, co by FPK nedělala dvojnásobně.
A soutěž o Oslí uši? Tam jen přepisuji výroky, jak byly řečeny. Doslova, beze změny. To nejsou fejky, ale doslovné citace. Pokud si za svými slovy stojíte, čeho byste se měla obávat? Jen získávají další čtenáře. A pravda je, že ty vaše jsou celkem frekventované...
Víte jaký je rozdíl mezi námi? Vy se cítíte dotčená, že vás doslova cituji, ale vůbec vám nevadí urážet rodiče domškoláků v rozhlase a šířit tam hlouposti a nepravdy od domácím vzdělávání. Styďte se trochu...
Mistr se rozjel. On je ten dokonalej.Jsem na něj zvědavej, jdu se podívat na jeho seminář. Určitě to bude dokonalost sama.Pokud to p. Komárku smažete, napište proč.Děkuji
Robert Čapek je notorický lhář. Do skupiny Učitelé+ byl znovu přijat o Vánocích. A příznačně zmiňuje pouze své "Oslí uši", jež jsou jen odvarem proti jeho pomlouvačným blogům sestaveným z výroků bez kontextu a bez možnosti je komentovat (ne že bych stál o jakoukoli komunikaci s ním). Je to mimořádně ubohý člověk.
A už to stačí, prosím. Považujme téma Robert Čapek pro tuto chvíli za uzavřené. Tématem textu k diskusi bylo zveřejňování odměn učitelů.
Pane Doležele, téma "Čapek" pod tímto textem už opravdu skončilo. Děkuji!
Podle nejčerstvějších zpráv z www.edufin.net naučili ve FINSKU mluvit soba!
Prý se jim to podařilo proto, že nezastavili vývoj sobovy osobnosti represivním testováním...
Okomentovat