Přestože o tom, že klimatická změna probíhá, panuje vědecký konsensus, nedaří se vědcům příliš úspěšně vysvětlovat výsledky svého výzkumu veřejnosti a politikům. Články publikované ve vědeckém tisku jsou laikům obvykle těžko srozumitelné a veřejná debata se proto nezřídka odehrává na úrovni toho, zda klimatická změna vůbec probíhá a jak to můžeme prokázat. V novém online kurzu Klimatická změna se mohou pedagogové a všichni další zájemci dozvědět nejen o tom, jak víme, že se klimatická změna opravdu děje, ale také o tom, proč je tak složitá, jak ji lidstvo a potažmo Česká republika řeší a jak o ní učit.
Kurz je určen zejména učitelům 2. stupně základních škol a učitelům středních škol, ale mohou jej studovat všichni, kteří mají o téma zájem. Je rozdělen do osmi samostatných kapitol, ve kterých odborníci popisují projevy klimatické změny z různých úhlů pohledu – od přírodovědného přes společenskovědní až po pedagogicko-psychologický.
Profesor Bedřich Moldan, který kurz hodnotil, ještě před jeho spuštěním, napsal: „Materiál řeší mimořádně aktuální problematiku, která v současné době prudce nabývá na důležitosti. Stala se z ní politická a ekonomická otázka první velikosti, kterou řeší vrcholní politikové ve všech zemích. Je zřejmé, že transformace energetiky a celé ekonomiky s cílem adaptace a mitigace klimatické změny je nevyhnutelná, a stejně je zřejmé, že jde o tak náročný a široký manévr, že přímo zasáhne celou společnost. Úspěšnost této operace je kriticky závislá na podpoře veřejnosti a je zcela zřejmé, že v současné době se taková podpora nemůže najít už jen proto, že úroveň vzdělání v této oblasti je naprosto nedostatečná. Předložený materiál je tím více potřebný, i když samozřejmě sám nemůže vyplnit současnou přímo tragickou mezeru ve vzdělání nejmladší generace. Tím více je ovšem mimořádně užitečný.“
Veronika Ambrozyová, spoluautorka kurzu Klimatická změna, vzdělávací program Varianty, Člověk v tísni, řekla: „Vzhledem k tomu, že jedním ze smyslů vzdělávání je připravit žáky na život v současném, resp. budoucím světě, je na místě, aby se ve výuce zabývali také klimatickou změnou, která naše životy ovlivňuje čím dál tím více. Učit o změně klimatu není snadné, a právě proto jsme vytvořili tento online kurz – aby pedagogům pomohl přinést závažné, aktuální a složité téma změny klimatu do výuky takovým způsobem, který bude v žácích rozvíjet porozumění problému, schopnosti hledat řešení a který bude podporovat aktivní naději, že změnu klimatu lze zvládnout.“
Kurz naleznete zde
5 komentářů:
Pro toto tvrzení:
Je zřejmé, že transformace energetiky a celé ekonomiky s cílem adaptace a mitigace klimatické změny je nevyhnutelná
neexistuje jediný důkaz.
I čísla o množství CO2, které člověk najde i na wikipedii říkají, že jsme bez šancí. A to je hlavní důvod proč nemají noví lidé umět už ani počítat, natož matematiku.
Mohlo by jim to dojít.
Takže tohle ČVT svědí: přestože o tom, že klimatická změna probíhá, panuje vědecký konsensus, nedaří se vědcům příliš úspěšně vysvětlovat výsledky svého výzkumu veřejnosti a politikům.
Tedy celý projekt je jen o šíření klimaalarmistické doktríny. Obyčejný marketing.
Ano, vše je ok a kdyby ne, tak s tím stejně nic nenaděláme a ti,kteří tvrdí opak, jsou alarmisti. Hlavně klid, pivko a nožky v teple. Typický čecháčkovský pštrosizmus.
Tajný Učitel
"Chcete-li odpověď na tuto otázku, je třeba pochopit, co způsobilo během tohoto období přepínání mezi dobami ledovými a meziledovými. Tento cyklus se zdá být reakcí na změny orbity Země a sklonu její osy, které mají vliv na úhrn letního slunečního světla dopadajícího na severní polokouli. Když se jeho množství snižuje, míra letního tání se také snižuje a ledové příkrovy začnou růst. Na druhou stranu, to zvyšuje množství slunečního záření, které se odráží zpět do vesmíru, a tím zvyšuje (čili zesiluje) trend ochlazování"
A tím chci jen říci, že "neporučíme větru, dešti". Zároveň je však třeba říci, že nemůžeme být takovými ignoranty a popírači současné situace jako se to děje v USA, Číně, Indii, Brazílii,..
vonoo je to milý děti strašně jednoduchý,v letech 1949-51 prováděly usa a sssr jeden jaderný výbuch týdně takže všechno kolem naší planety jest nenávratně zničeno,no a pak tu máme hamižný kapitalismus,který v honbě za ziském (gen potraviny,hnojiva,plasty apod) nás všechny tráví,takže jestli chcete něco řešit,řešte kapitalismus a nemůžete li jej řešit tak jej alespoň bojkotujte tzn nepoužívejte plasty,nejezděte na benzín,jezte pouze bio eko...............
Okomentovat