Podle předsedy Unie školských asociací CZESHA Jiřího Zajíčka se zřejmě nepotvrdily obavy, které mezi školami panovaly kvůli přechodu na nový systém financování. Zajíček řekl, že ho podobně jako asi většinu kolegů zajímalo hlavně to, kolik peněz škola dostane na nadtarifní složky platů, tedy na příplatky a odměny. „Myslím si, že to vypadá rozumně,“ uvedl v deníku Právo.
Celý text naleznete v Právu
2 komentářů:
AŘZŠ si prolobbovala výhody pro malé venkovské školy na úkor ostatních, vyjádření ředitele SOŠ: "Minus tři zaměstnanci, rozpočet nižší než v minulém roce. Přitom nevyužíváme PHmax a šetříme, počet žáků mám stejný jako loni. Tento systém prostě bude pro SOŠ s více obory problém. Celou dobu jsem to všem říkal. Prostě nastavení dělených tříd je špatně. Jenže dělené třídy mít musím, protože nemám povolení přijmout více žáků na dané obory. "
Od začátku přece bylo jasné, že pokud se bude mezi školy rozdělovat v podstatě stejný balík peněz (došlo jen k navýšení o 10 % na platy), že na to některé školy doplatí. U malých venkovských škol ale pravděpodobně nedošlo k nějakému zvýhodnění oproti minulosti v tom, že by si mohly vyskakovat a zaměstnat nějaké učitele navíc (všechny malé úplné ZŠ v okolí jsou na tom cca stejně, jako v minulosti), ale vypadá to, že došlo k tomu, že na ně oproti minulosti zbyly i nějaké peníze na nadtarify. Doposud to totiž bylo tak, že zatímco na velkých školách měli učitelé solidní osobní ohodnocení i odměny, na malých školách zbylo sotva na pětistovku za třídnictví. Jakoby učitelé neplnili stejné povinnosti mimo přímou výuku jako učitelé na velkých školách. Samozřejmě, že plnili a plní a dokonce ještě ve větší míře. Třídním učitelem je skoro každý, stejný počet kabinetů je rozdělen mezi menší počet učitelů, učitelé na těchto školách mají i víc dozorů, atd.
Okomentovat