„Jakákoli tvořivá činnost je záslužná, protože rozvíjí osobnost dítěte, má vliv na rozvoj psychomotoriky, představivosti, slovní zásoby,“ míní ředitel přerovské ZŠ Miroslav Fryštacký. Jak to vypadá v praxi, popsal Deníku na příkladu předvánoční výuky: „Děti si na jednoduchých strojích vyřezaly z překližky ozdoby, vypalovačkou je dozdobily, pomocí aplikace v mobilním telefonu je naprogramovaly a vytiskly na 3D tiskárně. Samy pochopily, jak důležité jsou i při využití moderních technologií řemeslné dovednosti.“ Miroslav Fryštacký je přesvědčen, že s plošným zavedením tohoto předmětu by neměl být problém. Tématu se věnuje Deník.
Jiří Dostál z UP Olomouc její skepsi mírní. Deníku k tomu sdělil: „Pedagogické fakulty dlouhodobě připravují kvalitní učitele technických předmětů. Na Univerzitě Palackého v Olomouci má tato příprava více než padesátiletou tradici. Absolventi učitelských oborů mají široké uplatnění. Studenti jsou seznamováni s 3D tiskem, robotikou, lasery, počítači ovládanými zařízeními, konstruováním, nejmodernějšími technologiemi zpracování technických materiálů atd.“
Celý text naleznete zde
1 komentářů:
Stačí si uvědomit, kolik máme na základkách chlapů, že jich stále ubývá a že dnešní mladí učitelé k technice moc netíhnou (mnozí v životě nedrželi kladívko v ruce), a je jasné, že s povinnou výukou tohoto předmětu bude problém.
Okomentovat