Hned dvakrát se v poslední době podařilo Učitelským novinám vyvolat bouřlivou diskusi na sociálních sítích, a to především mezi učiteli. Ani v jednom z těchto případů se přitom tato diskuse netýkala primárně vzdělávání, ale názorového zázemí textů, které dostávají prostor v médiu, mezi jehož předplatitele patří řada škol v Česku.
V aktuálním čísle zveřejnily Učitelské noviny na čtyřech stranách rozhovor s kontroverzním sociologem Petrem Hamplem pod titulkem Evropa se bezpochyby islamizuje.
Během listopadu minulého roku Učitelské noviny otiskly článek s titulkem Klimakult. Ten vyzývá čtenáře, aby si místo přijímání dogmat kladli otázky, a to i ve škole. Informace a fakta, na jejichž základě si mají čtenáři Učitelských novin ty správné otázky pokládat, ale přední český klimatolog Radim Tolasz označil za "shromáždění snad všech nesmyslů, které se kolem tohoto tématu u nás vyskytují".
"Učitelské noviny si za peníze, které dostávají ze státního rozpočtu, předplácejí veřejné školy po celém Česku. Vzhledem k tomu, že se učitelé zvlášť v aktuálních tématech potřebují kontinuálně vzdělávat a mnozí k tomu využívají odborný tisk, je naprosto nemístné, že se podobné texty v pedagogickém periodiku, jako jsou Učitelské noviny, vůbec objevují," říká programový ředitel EDUin Miroslav Hřebecký.
“Učitelské noviny se v posledních měsících pozoruhodným způsobem přihlásily k mediálnímu proudu, jenž v mnohém koresponduje s obsahem dezinformačních zdrojů. V prvním případě dogmatickým popíráním vlivu lidské činnosti na klimatické změny, v případě druhém rozhovorem s člověkem, jenž systematicky šíří xenofobní postoje na základě vysoce manipulativních fabulací. Tato aktivita posouvá údajně odborný školský časopis, jehož autorita stojí primárně na dlouhé existenci, na radikální a populistický okraj společenské diskuse. Počínání redakce je těžko pochopitelné. Vzhledem k tomu, že jde o časopis hojně odebíraný školami, je žádoucí, aby se k dané situaci vyjádřili lidé odpovědní za řízení vzdělávacího systému,” komentuje úroveň publikovaných textů Bob Kartous.
Zdroj: Tisková zpráva EDUin
Reakci redakce Učitelských novin naleznete zde
16 komentářů:
"Ten vyzývá čtenáře, aby si místo přijímání dogmat kladli otázky, a to i ve škole."
Je snad spravna cesta dle Eduinu prijimani dogmat namisto kladeni otazek?
Sociolog Hampl není podle mne extrémista. Děkuji panu Kartouzovi a Eduinu za propagaci (prozatím) necenzurovaných Učitelských novin.
Islamizace českých škol probíhá a to tak že fest. Někde už neservítují knedlo vepřo, ředitelé volají ráno z okna jako muezíni a ženské učitelky se halí do závojů (hedvábných). Školník nabízí kurz břišního tance a kuchařka kouří čibuk. Hlavní je se z toho neposrat.
Jestliže UN přinášejí text pod názvem Klimakult, pak to zrovna nevypadá, že bojují proti dogmatům, ale spíš dogma podporují.
Islamizace? Ano, ale co budhizace? Nevím, jak jinde, ale zde máme aktivní budhisty. Dalajláma předtavuje proud budhismu, ketrý hledá podporu ve svtě a pochopení od jiných náboženství, ale tvrdí, že budhismus patří do Azie, jiná větev aktivně šíří v Evropě a v ČR.
UN jsou problematické - dříve je školy odebíraly vlastně povinně a samozřejmě, mnohé u toho zůstaly. U nás jsme před lety UN a jde to bez nich. Zeptáme-li se učitelů, jaké čtou odborné časopisy, dozvíme se nejčastěji, že právě UN. Co s tím? Co třeba zrüšit?
Kdo nejde s námi, jde proti nám. Je vidět, že EduInu vadí, kdo nejde s ním a místo toho, aby dodal protiargumenty, vyzve státní moc, aby proti diverzantům zakročila.
Když bude plkat sociolog po srsti, tak to budou ucvrkávat a když je to někdo proti a navíc má velkou čtenost, tak to se ježí. Kde není schopnost argumentace, tam se vzývá státní moc.
Při tom se dá čekat, že ty noviny čtou vysokoškoláci - tedy intelektuální nadprůměr národa, kteří jsou schopni rozeznat manipulaci a dezinformaci. Tedy škoda téměř nehrozí. Jedině kdyby v UN měli pravdu, pak by to byl důvod noviny zrušit, protože vážně narušují vládní a aktivistickou linii.
Pravda byla režimům vždycky nebezpečná.
"systematicky šíří xenofobní postoje na základě vysoce manipulativních fabulací"
A není to trestné? Pak by měl EDUin podat žalobu.
"Do kategorie hate crime lze zařadit celou škálu trestných činů: od vydírání (§ 175 trestního zákoníku), přes nebezpečné vyhrožování (§ 353 trestního zákoníku), stalking (§ 354 trestního zákoníku), šíření poplašné zprávy (§ 357 trestního zákoníku), až po extremistické, nenávistné projevy (angl. hate speech) mající povahu trestného činu hanobení národa, rasy, etnické nebo jiné skupiny (§ 355 trestního zákoníku), podněcování k nenávisti vůči skupině osob (§ 356 trestního zákoníku), založení, podpora a propagace hnutí směřujícího k potlačení práv a svobod člověka (§ 403 trestního zákoníku)."
https://pravo21.online/pravo/hate-crime-co-nesmite-rict-nahlas-nesmite-napsat-ani-na-internet
To prosím nepíšu proto, že bych si pana Hampla nějak oblíbil. Pro mne je stejně důvěryhodný jako předstaavitelé ČOSIV nebo EDUin. Ale také přežiju, že se s nimi někdo baví.
Jestliže mediální hlavní směr nekriticky (mnohdy i expresivně nadsazeně a nevyváženě) papouškuje prosazování pochybných ideologií a prezentuje je jako údajně zcela racionální (rozumně odůvodněné) věci, je v pořádku, když na to politici, sociologové, učitelé, idedologicky nepodjatá média atd. poukáží, a to i možná poněkud expresivnějším nebo mírně nadsazeným výrazem. Dělal a i v tomto případě to dělá to ideologicky orientovaný "extrémista" Kartous. Proč by to nemohl nebo neměl udělat sociolog, učitel atd.?
Vážím si Učitelských novin za to, že ten článek o "Klimakultu" zveřejnily.
Poznamenávám, že k dispozici jsou i zcela seriózní a neexpresivní rozbory ne zcela racionálního (ideologicky podjatého jednání Evropské unie. V poslední době si velmi vážím například vyjádření "euro realisty" Petra Robejška:
Petr Robejšek: Elita EU má povinnost sloužit (kratší verze - 14 min z úplné verze)
https://www.youtube.com/watch?v=ZoVbnVC9T5Y
Petr Robejšek o idealismu, nesourodosti a nerealistických postojích a slibech Evropské unie (celkem 2 h 13 min ) - o užitečnosti rozumného idealismu a nereálnosti nerozumného klima aktivismu se hovoří hned na začátku se závěrem v 8. až 12. minutě....
https://www.youtube.com/watch?v=cqX9XfBuezE&t=6s
Docela bych uvítal názorovou konfrontaci euro realisty Petra Robejška s nálepkujícím ideologem Bohumilem Kartousem. :)))
J.Týř
No, je pravda, že pokud někdo někoho či něco schvaluje vždy a za všech okolností, tak se za extrémistu pokládat dá. Ono se to dá označit za fanatismus... Určitě jde o extrémismus spíš, než pokud někdo podává věcnou kritiku.
Názor, že unijní orgány málo zasahují proti pochybovačům, by pochopitelně žádnou kritikou nebyl :o)
Víte, co mi na celé této věci nejvíc vadí? Nejvíc mi vadí to, že tu nejde o vyjádření "elfa" B. Kartouse. Jde tu o tiskovou zprávu Eduinu. Jde tedy o "oficiální vyjádření" aktivistické neziskovky, která je jednou ze dvou aktivistických neziskovek, které byly prohlášeny za partnery "expertního" týmu, kterému ministr školství zadal přípravu státní Strategie vzdělávání 2030+.
V aktuálním čísle zveřejnily Učitelské noviny na čtyřech stranách rozhovor s kontroverzním sociologem Petrem Hamplem pod titulkem Evropa se bezpochyby islamizuje. Hampl, který se v rozhovoru vedle hrozby islámu vyjadřuje například i k islamizaci evropského školství nebo k úrovni studia humanitních oborů na vysokých školách, je mimo jiné bývalým místopředsedou Bloku proti islámu....
„Učitelské noviny si za peníze, které dostávají ze státního rozpočtu, předplácejí veřejné školy po celém Česku. Vzhledem k tomu, že se učitelé zvlášť v aktuálních tématech potřebují kontinuálně vzdělávat a mnozí k tomu využívají odborný tisk, je naprosto nemístné, že se podobné texty v pedagogickém periodiku, jako jsou Učitelské noviny, vůbec objevují,“ říká programový ředitel EDUin Miroslav Hřebecký.
https://www.eduin.cz/tiskove-zpravy/tiskova-zprava-tydenik-pro-ucitele-dal-prostor-extremistickym-nazorum/
Co si to vlastně ten bůhví kým financovaný Eduin dovoluje? Chce snad diktovat školám, zda si smějí koupit Učitelské noviny? Tahle, podle mého názoru, agresivně zfanatizovaná a bůhví odkud financovaná neziskovka je ministerstvem školstvím tolerovaný partner expertního týmu pro státní Strategii vzdělávání 2030+!
Kde to vlastně žijeme? V protektorátu bůhví odkud financovaných aktivistických neziskovek nad školstvím, nad školami a MŠMT ČR? Jak je možné, že ministr školství tohle vše nepřímo toleruje či umožňuje i tím, že takovéhle neziskovky (Eduin a Eduzměna) toleruje jako deklarované partnery tvorby státní STRATEGIE VZDĚLÁVÁNÍ 2030+? Každý soudný člověk přece ví, že EU vyvíjí tlak na přijímání imigrantů z islámských zemí a že v některých zemích začíná dělat neuvážená a Českem neschválená a odmítaná islamizace velké problémy. Informuje nás o tom už mnoho let i veřejnoprávní Česká televize. Každý přeci ví, že česká vláda i parlament ten islamizační tlak EU odmítají. Každý přeci ví, že ten islamizační tlak odmítají nejen země V4...
Kdo je tu kontroverzní extrémista? Sociolog Petr Hampl anebo Eduin? Domnívám se, že B je správně.
Pan Týř
Poznenáhlu budovaná totalita. Už je to patrné - už jsou věci, o kterých se nesmí mluvit.
Napadla mě písnička Pražského Výběru:
Ať starej, či mladej
V tom jednom se vzácně shodnou,
Že človek je prej jen bílej,
Že barevný trpět, tu nebudou.. Nebudou!
Jo a když se ptaj, proč žaluju
Já rasisty neměl jsem nikdy rád
Jak tupí jsou, oh jak je lituju
Když nevědí, že pýcha předchází pád
Přijatelný je jen rasista, který vlastní rasu ostouzí...
Poznenáhlu budovaná totalita. Už je to patrné - už jsou věci, o kterých se nesmí mluvit.
V mnoha ohledech je to, bohužel, nejen v Česku částečná pravda. Mluvit se smí (může) o čemkoli, co neodporuje zákonům (podle práva předepsaným závazným ZÁsadám lidského KONání). V rámci této svobody se však různí ideologicky nebo materiálně podjatí nepoctivci resp. demagogové pod záminkou pokroku nebo v zájmu svého prospěchu snaží mnohdy hodně bezohledně až protiprávně omezovat svobodu těch, kteří s jejich demagogií nesouzní. Kdo takové bezohledné až protiprávní demagogii čelí, stane se dost často předmětem pomluv, urážek a znesnadňování vlastního konání i v docela běžných věcech. Děje se to mezi jednotlivci, skupinami lidí i mezi státy.
Jsem rád, že jsem mohl být svědkem praktické aplikace té Kartousovy výchovy k demokracii. Konečně jsem pochopil tu pluralitu názorů a svobodnou demokratickou společnost a vyjevily se mi ty bájné zítřky, v nichž studenti již nebudou muset snášet žádnou ideologickou propagandu a všichni budou ovládat ono bájné kritické myšlení.
https://www.nzz.ch/international/ahmad-mansour-provoziert-die-deutschen-er-haelt-ihre-toleranten-integrationskonzepte-fuer-untauglich-ld.1430772
Okomentovat