Podle údajů České školní inspekce úroveň informační gramotnosti středoškoláků, která zahrnuje i využití digitálních technologií, přešlapuje na místě. A učitelé jsou v dovednostech mnohdy nejistí...
Informační (digitální) gramotnost už dávno nezahrnuje pouze znalost toho, jak zapnout a vypnout počítač, uložit soubor nebo vytvořit tabulku. Žáci by měli v informatice rozvíjet logiku, aby v budoucnu zvládli základy programování a chápali, jak moderní přístroje fungují. Tématu se věnuje MF DNES.
„Pro mě je hlavním slovem kreativita a efektivní řešení problému za pomoci techniky, aby internet byl dobrým sluhou, ale ne zlým pánem,“ dodává Naske, podle kterého podpora rozvoje IT dovedností dětí vede také k rozvoji jejich mediální gramotnosti a kritického myšlení.
Celý text naleznete v MF DNES
3 komentářů:
co je to ta informační zpráva?
aby v budoucnu zvládli základy programování a chápali, jak moderní přístroje fungují
Tenhle Naske vypadá na neználka. Vyjadřuje se nepřesně a odhaduji, že přemýšlí ještě nepřesněji. Zvládnout "základy programování" je k ničemu. Buď programovat nepotřebujete, a pak nepotřebujete ani ty základy, nebo programovat chcete, a pak potřebujete VÍC než základy. ////
Chápat "jak moderní přístroje fungují" by mohlo být zajímavé, ale v obecném případě je to nesplnitelné. Každý ví, že algoritmy vyhledávacích programů jsou tajné. Domnívá se někdo, že algoritmy dalších programů tajné nejsou? A i kdyby tajné nebyly, dokáže laik pochopit funkčnost nějakých deseti tisíc řádků kódu? ////
„Pro mě je hlavním slovem kreativita a ...jen pro Vás pane Naske. Ale pro mistra zedníka - nevím, jestli bude odvázanej z kreativního skládání cihel, které padá na stranu...pardon budeme mít roboty tak to omluva!!
Okomentovat