Učitelská platforma se k odborové stávce nepřipojuje. Podle učitelů by stávka neměla být použita kvůli jednomu konkrétnímu navýšení platů pedagogických pracovníků, protože české školství potřebuje dlouhodobou jistotu šesti procent HDP, a nikoli každoroční dohadování. Tato opakovaná licitování pak přispívají k negativnímu a nedůstojnému mediálnímu obrazu učitelské profese. Garance navýšení rozpočtu školství je však práce ministerstva financí, které tímto selhává, ne ministr školství, který se musí pohybovat v mantinelech určených někým jiným.
Podle Učitelské platformy by se měly platy již nyní zvýšit o 15 %, nikoli jen o 10 %. “Musí se zároveň posilovat i odpovědnost ředitelů v odměňování i výběru kolegyň a kolegů. Další navyšování by proto nemělo jít do tarifů, ale do kompetence ředitelů, kteří sami rozhodnou, komu se plat zvýší,” dodává Petra Mazancová.
Celý text naleznete zde
48 komentářů:
Stávka měla být už dávno.
Dlouhodobá rozpočtová jistota je živoření ve školství a rozhazování v jiných kapitolách rozpočtu. S tím máme dlouhodobou zkušenost.
Jenže odbory spolupracovaly s vládnoucí socdem, tak to nešlo. A pan Dobšík kandidoval za socdem do Senátu 2018. Byly jiné priority.
Teď už můžou stávkovat. :-)
Up, ařzš, ařg, díky. I já se přidávám. Nestávkovat.
Netřeba, aby učitelé táhli za jeden provaz. Netřeba, aby je političtí kobliháři brali vážně. Je potřeba, aby každý viděl, jak nejednotná a malicherná učitelská obec je. Jak snadno se nechá manipulovat řediteli a různými zájmovými skupinami. Jak nemůže nikdy ničeho dosáhnout, ani pasivním odporem ve formě mizerné jednodenní stávky.
To, že stávku nepodpořila Učitelská platforma je … vůbec to není překvapivé.
Ale ředitele bych z toho tentokrát z obviňování vynechal, kolego Tajný.
Jejich pozice často není jednoduchá, ale navzdory tomu významná část z nich stávku podporuje.
Učitelská platforma vznikla jako protipól Pedagogické komory, kterou se EDUinu nepodařilo ovládnout. Tak holt musí dělat všechno naopak.
U Jany Maříkové není v útoku na UP jistě ani náznak střetu zájmů. Citujme z jejího medailonku na webu spolku Pedagogická komora: "Ve volných chvílích se věnuje propagaci Pedagogické komory. Byla členkou petičního výboru petice proti kariérnímu řádu a organizovala první setkání zájemců o vstup do Pedagogické komory."
V lustrování kolegů je Michal Komárek dóst dobrej. Mluvit o střetu zájmů je v jeho případě nanejvýš pikantní.
Nevím, co považujete za pikantní, ale jde mi o to, že spolek PK se honosí mottem o spojování a společném hlasu, ale jeho představitelé se vyznačují velkou zálibou v útocích a rozdělování. Často jim splývá "propagace něčeho" a "dehonestace toho druhého".
A u objektivního novináře bychom očekávali, že bude podobně komentovat vystoupení a komentáře VŠECH a STEJNĚ.
Ostatně o jakém "střetu zájmů" to blábolíte? V čem jako spočívá?
To, že je členkou PK "si přece každý může sám zjistit a ona se tím nijak netají.
Cituji:
Michal Komárek řekl(a) 1. listopadu 2019 23:26
Pane Sárközi, Česká škola nevede propagandu ani pro stávku, ani proti stávce. Tyto "důležité informace" sem nepatří. Ty patří na stránky odborů nebo spolku PK, například. Ostatně učitelé a ředitelé jsou inteligentní lidé a pokud budou takové informace potřebovat, najdou si je bez problémů...
http://www.ceskaskola.cz/2019/11/stavkovat-mely-odbory-driv-ted-je-to.html
poste.restante
Jako zpravidla manipulujete. Co jste chtěl sdělit tím citátem?
Česká škola skutečně nepropaguje stávku, ani nesouhlas se stávkou. Proto nepublikuje například výzvy spolku PK k zakládání stávkových výborů. Publikuje ale tiskové zprávy významných asociací - např UP stejně jako CZESHA nebo spolku PK. Jaký s tím máte problém?
PR "Ale ředitele bych z toho tentokrát z obviňování vynechal, kolego Tajný."
Pravda, jde jen o ty, jejichž jménem Ařz a Ařg mluví. Těm ostatním klobouk dolů.
Pane Komárku, je hezké, že jste si mě prolustroval, něco mi to připomíná...ale učitele snad rozděluje hlavně stanovisko platformy ke stávce, ne já, když poukážu, kdo jaké zájmy hájí. PK hájí zájmy učitelů. Čí zájmy hájí UP, to nechť laskavý čtenář posoudí sám. Nemusíte mu napovídat.
Paní Maříková,
opakované útoky pana Sárköziho a Vaše na UP rozhodně učitele rozdělují. Jsou v přímém rozporu s deklarací o tom, že váš spolek chce spojovat... Navíc jste to Vy, kdo čtenáři napovídá, čí zájmy hájí a nijak to neprokazujete...
Nepodceňujte čtenáře, pane Komárku. Spolupracovat můžete jen s někým, kdo spolupracovat chce. A tohle vyjádření UP, plné krásných slov, je jen další kudla do zad učitelů, kteří chtějí ve školství setrvat. Ano, měli bychom stávkovat za dlouhodobou rozpočtovou jistotu - třeba valorizaci, kterou navrhují Piráti. Pak se UP třeba zapojí. V situaci, kdy se sestavuje rozpočet a stávka je poslední výstraha, že to myslíme vážně, je minimálně nekolegiální ostentativně stávkou opovrhovat.
Pane Komárku, doluji si Vás upozornit, že dole na úvodní stánce České školy máte uvedeno následující:
"Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s."
Tu poslední větu si pro jistotu přečtěte vícekrát a uvědomte si, že tento server neredigujete proto, abyste zde upřednosňoval své názory. To, že se stávkou nesouhlasíte čiší z každého Vašeho výstupu, ale mohu vás ujistit, že Váš osobní názor je to poslední co čtenáře zajímá.
Paní Pokorná, zdůrazňoval jsem tady, že Česká škola není ani pro stávku, ani proti ní. Nevím, z jakého mého výstupu čiší, že jsem proti stávce. Není to tak. Je to Váš zkreslený osobní názor.
Existují důkazy, že Učitelská platforma vznikla na MŠMT a že zakládajícím členem byl pracovník Eduinu Kaderka:
https://drive.google.com/drive/folders/0B6ir-4sFpVqOa1N1UWUxUEViTjQ?usp=sharing
No a, pane Sárközi? O tom jsme tady diskutovali už mnohokrát. Nikdy jste nedokázal nic jiného než to, že v UP vidíte konkurenci a chcete na ni útočit a znevažovat ji... Prostě prezident těch, kteří spojují...
"...zdůrazňoval jsem tady, že Česká škola není ani pro stávku..."
Pane Komárku, hovořila jsem o tom, co kouká z Vašeho vystupování jako sláma z bot. Nevymlouvejte se na Českou školu. Bohužel zcela evidentně zveřejňujete spíše názory proti stávce. A vůbec nechápu, proč se vlastně pletete mezi Pedagogickou komoru a Učitelskou platformu. Rozhodně si nemyslím, že toto je úkolem nestranného editora.
To, "co kouká z mého vystupování" dezinterpretujete, paní Pokorná. A tomu, co je úkol editora zřejmě nerozumíte. Pokud jde o zveřejňování "názorů" proti stávce: Už jsem to tady psal několikrát - zveřejňuji stanoviska, tiskové zprávy významných asociací, nikoli aktivistické názory pro stávku, či proti ní. To, že jsou například asociace ředitelů a UP proti stávce opravdu není moje vina.
nePedagocická neKomora: KDO NENÍ S NÁMI, JE PROTI NÁM ?!?
Jana Maříková řekl(a)...
Učitelská platforma vznikla jako protipól Pedagogické komory, kterou se EDUinu nepodařilo ovládnout. Tak holt musí dělat všechno naopak.
Radek Sárközi řekl(a)...
Existují důkazy, že Učitelská platforma vznikla na MŠMT a že zakládajícím členem byl pracovník Eduinu Kaderka:
https://drive.google.com/drive/folders/0B6ir-4sFpVqOa1N1UWUxUEViTjQ?usp=sharing
No a, pane Sárközi? O tom jsme tady diskutovali už mnohokrát. Nikdy jste nedokázal nic jiného než to, že v UP vidíte konkurenci a chcete na ni útočit a znevažovat ji... Prostě prezident těch, kteří spojují...
Nechte je, prosím, pane Komárku. Sami si tím, myslím, dávají "nePedagogickou ránu na tu svou neKomoru".
:)))
Hlavně jsou důkazy, že Učitelská platforma dostává peníze od Fondu české spořitelny, od kterého dostává peníze i EDUin - a kdoví, kdo další...takže podporou stávky by si nejspíš uřízli penězovod. Kdybyste se ptali na důkazy - je to na jejich účtu.
Spolupracovat můžete jen s někým, kdo spolupracovat chce. A tohle vyjádření UP, plné krásných slov, je jen další kudla do zad učitelů, kteří chtějí ve školství setrvat. Ano, měli bychom stávkovat za dlouhodobou rozpočtovou jistotu - třeba valorizaci, kterou navrhují Piráti.
Napsala Jana Maříková.
No vida a pak, že nePedagogická neKomora není jakýsi "pirátsko sluníčkářský spolek". Piráti. Co to je za stranu, když si zvolili takovýhle název, název snad ještě hloupější než "Pedagogická komora"?
Piráti přepadli u pobřeží Afriky řecký tanker, zajali čtyři členy posádky
Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/pirati-togo-recko-guinejsky-zaliv-benin.A191104_165610_zahranicni_bro
A od koho mají peníze Piráti?
:)))
Jana Maříková řekl(a)...
Hlavně jsou důkazy, že Učitelská platforma dostává peníze od Fondu české spořitelny, od kterého dostává peníze i EDUin - a kdoví, kdo další...takže podporou stávky by si nejspíš uřízli penězovod. Kdybyste se ptali na důkazy - je to na jejich účtu.
No a, paní Maříková?
Učitelská platforma dostává peníze od Fondu české spořitelny, od kterého dostává peníze i EDUin - a kdoví, kdo další...takže podporou stávky by si nejspíš uřízli penězovod.
Neuřízla si svou arogantně spikleneckou hašteřivostí ostudu spíš do sebe zahleděná nePedagogická neKomora?
Učitelská platforma je prosím kdo? Ještě jsem žádného člena nepotkal.
Učitelská platforma a Asociace ředitelů ZŠ jsou personálně propojeny, například mají stejnou osobu ve vedení obou spolků. Společné mají i to, že mažou diskuzní příspěvky ze svých FB stránek. Spojuje je i minimum členů... Podle aktuálního sdělení bývalé předsedkyně má Asociace ředitelů ZŠ 205 členů. Učitelská platforma počet svých členů tají, ale leccos napoví počet lidí, kteří zaplatili v tomto roce členský příspěvek: https://ib.fio.cz/ib/transparent?a=2501373461&f=01.01.2019&t=04.11.2019
Jak tak sleduji ten lítý kádrovací boj, tak Miloš Jakeš organizačně zvládl "přestavbu" v roce 1989 lépe než školské odbory "stávku" 2019.
Sorry za ironii, ale co má člověk asi tak dělat?
Je to opravdu trapné. Paní Maříková, pane Sárközi, pane Týři nechte už kádrování a urážení a diskutujte věcně nebo přestaňte.
Milý Radku S., vždycky, když se budeš do někoho strefovat, tak si vzpomeň na heslo svého spolku: "hledáme, co nás spojuje" :-D
"...zveřejňuji stanoviska, tiskové zprávy významných asociací, nikoli aktivistické názory pro stávku, či proti ní. To, že jsou například asociace ředitelů a UP proti stávce opravdu není moje vina."
Vy sbad chcete na plnou hubu tvrdit, že názory asociace ředitelů škol, o které většina ředitelů v životě neslyšela, a Učitelské platformy, která tedy rozhodně není žádnou významno asociací, nejsou aktivistické názory? No to mne tedy podrž.
Paní Pokorná, snažte se diskutovat slušně a věcně. Za to, že Vy, nebo někteří ředitelé neslyšeli o Asociaci ředitelů ZŠ nemohu, za to, že nerozumíte textu, také ne.
Může spojovat strefování se?
Jiný prezident to už má vychytané, třeba je to inspirativní.
Já že nerozumím textu? A chápete Vy vůbec význam toho, co máte na úvodní stránce? Silně o tom pochybuji.
Jen pro připomenutí:"Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s."
Paní Pokorná, zkuste se smířit s tím, že nerozhodujete o tom, co bude na České škole publikováno. Děkuji!
VELKÁ SÁZKA O MALÉ PIVO SKONČILA UŽ DNES
Pondělí:
"Vláda schválila růst tarifů učitelů o osm procent, odbory chtěly deset"
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/vlada-schvalila-rust-tarifu-ucitelu-o-osm-procent-odbory-chtely-deset/1817126
Jsem názoru, že ti, kteří budou ve středu případně stávkovat za to, že školské odbory a tzv. Pedagogická komora by se byly bývaly spojily s kompromisem 9 %, tedy s 1 % navíc, a nevyšlo to, se především zesměšní před žáky, kolegy, rodiči, před celou veřejností i před sebou samými.
Nakonec to, myslím, dopadne takto:
Mnohé školy nebudou stávkovat vůbec. Ve školách, kde bude jen několik stávkujících, nechá ředitel školy jejich hodiny odsuplovat nebo s "pedagogicky osiřelými dětmi" půjde někdo na vycházku, na exkurzi apod. Suplující dostanou patřičnou nárokovou nebo mimořádnou odměnu a stávkující si udělají fotku ze své "neplacené dovolené". Škol, jejichž provoz bude omezen, bude málo. Zdaleka jich nebude deklarovaných šest tisíc.
Radek Sárközi k tomu řekl:
"Na pořadu jednání vlády to původně nebylo, je to velký podraz na všechny pedagogy!"
http://www.ceskaskola.cz/2019/11/vlada-schvalila-rust-tarifu-ucitelu-o.html
Myslím, že by školské odbory a tzv. Pedagogická komora udělaly nejlépe, kdyby se učitelům za své diletantství s plnou vážností omluvily.
J.Týř
Ráda bych jen věcně podotkla, že UP žádné členské příspěvky nemá, přípěvky na TRANSPARENTNÍM účtu jsou zcela dobrovolné, tudíž nic neříkají o počtu členů.
Hezký večer.
Petra Mazancová, UP
Učitelská platfroma nikdy svůj počet členů netajila. Dokonce má i transparentní účet, ze kterého jde vidět, jak je placena. Počet členů je kolem 300, přesné číslo zná kontrolní komise.
Nejsme placeni Fórem České spořitelny, ale Nadací České spořitelny. Účast ve stávce jsme s NČS nekonzultovali a žádný postup s nimi neřešíme. Paní Kunštekové Maříkové přeji hltat méně konspirací. NČS je úplně šumák, zda se stávky účastníme či ne.
Je zde opakovaně uvedený zápis z MŠMT jako důkaz, že ministerstvo stvořilo Učitelskou platformu. Nejedná se o žádný důkaz, není to žádný uniklý dokument, ale zápis, který jsme zveřejnili my a nic o podřízenosti UP vůči MŠMT tam není.
Další poznámka: během zakládání UP jsem byl spolupracovníkem EDUinem, ale zároveň i učitelem s úvazkem. Učitelem jsem dodnes. Byl bych rád, kdyby pan Sárközi vložil link na stránky školy, aby bylo zřejmé, kde učí a o nelže o své aktvní pedagogické dráze. Pokud se PK vnucuje ostatním jako největší učitelský spolek a vyžaduje si prostor k jednání, tak ať počet členů dokáže. Pokud pan Sárközi neprokáže, kde učí a nedoloží počet členů, kterým se neustále zaštiťuje, obavám se, že se učitelská komunita řítí do ostudy, kterou způsobí člověk, který se za učitele pouze vydává.
Pokud pan Sárközi neprokáže, kde učí a nedoloží počet členů, kterým se neustále zaštiťuje, obavám se, že se učitelská komunita řítí do ostudy, kterou způsobí člověk, který se za učitele pouze vydává.
Pane Kaderko, tohle už jsme si tady nejednou vysvětlovali.
Stále dokola Vám uniká, že Pedagogická komora není "učitelská".
Anebo se pokoušíte účelově diskreditovat konkurenční organizaci a jejího představitele, což náš bdělý správce objektivity, korektnosti a věcnosti opakovaně "přehlíží".
Na jejím webu, který naleznete snadno, se můžete dočíst, že členem PK se může stát každý, kdo splňuje dvě podmínky:
1) Je kvalifikovaný pedagogický pracovník:
učitel,
pedagog v zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků,
vychovatel,
speciální pedagog,
psycholog,
pedagog volného času,
asistent pedagoga,
trenér,
metodik prevence v pedagogicko-psychologické poradně,
vedoucí pedagogický pracovník.
(Vyšli jsme z platného znění zákona o pedagogických pracovnících.)
2) Aktuálně působí jako pedagogický pracovník, nebo jako pedagogický pracovník působil.
Čili kdyby si členové Pedagogické komory za svého představitele zvolili třeba současného strojvedoucího, který má trenérské zkoušky a před pěti léty ve volném čase trénoval žáky na vesnici kopanou, tak je to naprosto v souladu s jejími stanovami a Vám je po tom velký šumák.
A strach o ostudu (celé) učitelské komunity opravdu mít nemusíte.
Nepochybuji o tom, že UP bude učitele zastupovat dozajista "reprezentativněji" a bude se "brát za práva učitelů a jejich náležité ohodnocení" i nadále tak vehementně, jak tomu činila doposud.
Nemám ve zvyku komunikovat s anonymními profily, ale udělám výjimku. Ať si PK zvolí strojvedoucího, ale ať strojvedoucí neříká, že učí. A ať si nestěžuje, za za učitele mluví jiní strojvedoucí. A ať strojvedoucí neříká jiným učitelům, že jsou mimo realitu, když sám netuší, o čem je učení.
Z vašeho uvedeného výčtu pan Sárközi není učitel, pedagog v zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, vychovatel, speciální pedagog, psycholog, pedagog volného času, asistent pedagoga, trenér, metodik prevence v pedagogicko-psychologické poradně, nebo třeba vedoucí pedagogický pracovník. Není ničím z toho. Je oním strojvedoucím, který jen žehrá proti jiným strojvedoucím a dělá ze sebe pedagogického pracovníka. Nejen že žehrá proti jiným strojvedoucím, ale staví se proti ostatním učtelům z pozice učitele a nepřizná, že je jen strojvedoucím. To je chucpe. Rozumíte tomu pokrytectví?
Pedagogická komora jakožto stavovská organizace ze zákona neexistuje. Je to stejné, jako byste založil spolek "Redakce Česká škola" a dal jste si titul "šéfredaktor". A vydával byste se na novinářských konferencích za šéfredaktora odborného portálu. Velký problém je, že se PK profiluje jako největší pedagogická organizace, která však nedokázala ve skoro třech tisících členech vygenerovat vůdce, který by se za posledních 10 let otočil jakožto standardní učitel aspoň na hodinu týdně ve škole a měl ahnung o tom, co je práce ve škole (což nezískáte ani tou hodinou týdně úvazku). Nepřijde vám to ani na chvíli podezřelé?Zároveň PK neumí prokázat počet členů, byť se "prezident" ohání tím, že mu z MŠMT jako prezidentovi největšího pedagogického spolku nepíší zdvořilé emaily. Vám to nepřipadá padlé na hlavu? Ani na chvíli nepochybujete o tom, že cesta lži je správná?
Ad konkurence: Vzhledem k tomu, že konkurencí PK jsou odbory, nemůžeme být konkurenty PK. Naše vize, cíle apod. jsou zcela odlišné. Navíc se s některými členy PK kamarádíme, nemáme s PK jakožto organizací žádný problém.
To je za mne vše, vážený anonyme.
UČITELÉ A JEJICH VLIV NA VZDĚLÁVACÍ POLITIKU ANEB UČITELSKÉ PROFESNÍ ORGANIZACE V ROCE 2018
V roce 2017 vznikly dvě nové profesní organizace, které mají ambici reprezentovat učitele v odborné a veřejné diskusi o vzdělávání. První z nich byla Pedagogická komora, spolek vzniklý okolo prezidenta Radka Sarköziho a viceprezidenta Janka Wagnera. Tento spolek připisuje neúspěch kariérního řádu v opakovaném hlasování ve sněmovně tomu, že vyvolal mezi učiteli petici požadující jeho zrušení. V důsledku nespokojenosti nad způsobem organizace, diskuse a vedení tohoto spolku se z něj vydělila tzv. Učitelská platforma.
https://www.eduin.cz/beduin/ucitelske-profesni-organizace-v-roce-2018-a-jak-jsme-na-tom-se-ctenarskou-gramotnosti/
Souhlasím a dodávám, že vzniku tzv. Pedagogické komory v r. 2017 předcházelo, podle mých poznatků, "vyhoření" tzv. Učitelského profesního sdružení a "vyhoření" J. Wagnera jako šéfredaktora České školy. Celý průběh toho "vyhořování" je, podle mého názoru, dostatečně názorně a průkazně zdokumentován ve článcích a komentářích v České škole a od roku 2016 i "v PedInfu". Obrátek to vyhořování UPS nabralo, myslím, cca od dubna 2016. Na podzim 2016 se pak v Praze "U Pirátů" sešla z podnětu J. Wagnera jakási iniciační skupina, která věřila, že "možná přijde i kouzelník". Jak se tam pak připletl "pedagogický aktivista" R. Sarközi nevím a ani mne to vlastně moc nezajímá...
J.Týř
jako byste založil spolek "Redakce Česká škola" a dal jste si titul "šéfredaktor"
Nebo Česká odborná společnost pro inkluzivní vzdělávání? Která by své schůze mohla organizovat ve výtahu a o jejíž "odbornosti" lze s úspěchem vést diskuse?
Spolek EDUIN? Který je zván všude pro svá "odborná" stanoviska a jehož "experti" a představitelé mají pedagogickou praxi nulovou, nebo jen o něco málo větší?
Středoškolská unie? Jejíž počet členů nikdo nezná a o které většina středoškoláků v životě neslyšela? A přesto si osobuje právo mluvit za středoškoláky?
Asociace ředitelů základních škol? Která sdružuje cca 2 - 3 % ředitelů základních škol a přesto je její stanovisko prezentováno, jako by mluvila i za těch zbývajících 97 %?
Předpokládám, že vůči všem ostatním, včetně jmenovaných, jste stejně kritický a hodnotíte je stejně objektivně.
Vlastně počkat, to Vy nejspíš nemůžete, protože s EDUINem jste spolupracoval a představitelé ČSU podporují UP.
Žijeme v postfaktické době a proklamace mají větší význam, nežli reálná znalost.
To je prostě fakt.
Ovšem roubovat toto schéma na PK je jen další zbytečný pokus o diskreditaci organizace, se kterou "nemáte problém".
1. Název Pedagogická komora byl zvolen právě proto, protože dlouhodobým cílem tohoto spolku je ustavení skutečné profesní komory ze zákona. Což víte.
2. PK je spolkem a nijak se tím netají. Uvádí to na všech oficiálních dokumentech. - Nemluvě o tom, že na tomto webu to jeho "editor" nikdy nezapomene zdůraznit. ;-)
3. K odborným a profesním záležitostem disponuje dostatečným zázemím mezi praktikujícími učiteli. A ti také jeho výstupy vytvářejí. A Vy to velmi dobře víte. Jenže je pro Vás pohodlné strefovat se do představitelů PK se zástupnými "důvody" a děláte to opakovaně.
4. Při mnohých debatách ještě před vznikem PK byla mnohokrát diskutována potřeba vytvořit alternativní "zdroj informací", který by pro běžné novináře mohl poskytovat postoje a názory praktikujících učitelů. Který by byl tedy alternativou různým lobbistickým skupinám typu EDUIN, jehož "stanoviska" a mediální výstupy byly jednou z příčin, proč se slovo "expert" stalo mezi učiteli vulgarismem. Přitom bylo zcela zřejmé, že není v silách běžného učitele být takovým, kdykoliv dostupným "mužem na telefonu".
Kdysi jsem si myslel, že takovým "mluvčím" by mohl být redaktor tohoto webu. (Ano, až tak jsem byl naivní.)
Logickým výsledkem těchto úvah je tedy právě současné řešení, kdy pan Sárközi a Wagner mají vzhledem k povaze svých činností dostatečnou časovou flexibilitu, dostatečné profesní a znalostní zázemí vlastní a současně odbornou podporu prostřednictvím odborných sekcí a mohou tedy plnit roli "mediálních mluvčích". Což Vy dobře víte.
5. Představitelé PK jsou voleni a nikde není psáno, že v dalších obdobích nemohou být do čela zvoleni praktikující učitelé. Nelíbí se Vám současný stav? Vstupte do PK a přesvědčete ostatní členy ke změně. Kandidujte klidně sám. Ale neoznačujte laskavě za pokrytectví volbu svobodných a svéprávných kolegů jen proto, že hledáte záminky k osobním útokům.
6. Vzhledem k tomu, že konkurencí PK jsou odbory, nemůžeme být konkurenty PK.
Tak chucpe je spíše uvedené prohlášení.
PK není konkurencí odborů. Kdyby jí chtěla být, tak se tak profiluje a jako odborový svaz také vystupuje. Nic přece nebrání tomu, aby vznikl nový "Učitelský odborový klub". A Vy to opět velmi dobře víte, ale pouze mlžíte.
7. Geneze vzniku UP byla mnohokrát probírána a je vcelku všem jasná. Stejně jako její "vstřícný postoj" vůči MŠMT, který se traduje právě od časů společného vystoupení učitelů proti paskvilu, který se nazýval "Kariérní řád". A na vlně tohoto odporu také PK vznikla. Což, včetně kritického postoje vůči politickému amatérismu při řízení školství, předváděného systematicky jedním ministrem za druhým, je také důvodem, proč je PK u "mocných" v nemilosti. Na rozdíl od jiných.
P.S.:
Pokud cítíte takovou potřebu, můžete mne klidně nadále oslovovat "anonyme", ale poněkud to bude komplikovat komunikaci. Stálým čtenářům tohoto webu je už přes deset let znám nejen můj nick, ale také důvody, které mne k jeho používání vedou. A některým i má identita.
Vážený anonyme,
UP zakládali signatáři petice proti PK, jste zcela vedle s nákloností UP vůči MŠMT. Narozdíl od PK ministr s UP komunikujeme, takže mu nemusíme posílat silácké vzkazy přes média a můžeme mu vše říct rovnou. Jak už zde bylo uvedeno jiným diskutujícím, důvod vzniku UP nebyl vztak k němohu, ale styl komunikace. Výsledkem je, že máme možnost vzdělávací politiky ovlivňovat přímo.
UP souhlasí s tím, aby se profese otevřela, aby peníze šly do netarifů apod. A to vše sdělovala v době, kdy byl ministrem pan Štech, který zastával opačné stanovisko. Stejně tak věděl, že jsme proti KŘ. Důvod jediné naší schůzky byl právě proto, že mu naše předsedkyně napsala, že se cítí uražena tím, že ji nazval jakožto signatářku negramotnou.
Konkurencí PK jsou odbory, vždyt současný prezident je zakladatel odborové organizace. A prootže se nerozběhla, založil si PK se stejným programem. Pokud má být "komora" stavovskoiu organizací, měla by jít po kvalitě vzdělávání, ale od toho současný spolek úplně upustil. Viz komentáře jedné z nejviditelnějších postav paní Kunštekové - ta z tria taky jediná učí.
"Experti" mají taktéž nějakou základnu učitelů, s kterými komunikují, proto jsou na stejné úrovni jako váš strojvedoucí. Tudíž je váš strojvedoucí na stejné úrovni jako oni experti - neučící a bez přímé zkušenosti.
Zaznamenal jste někdy nějakou aktivitu, která by vedla současnou PK k tomu, aby vznikla "komora" ze zákona? To byla proklamace jen ze začátku, nyní je to jen lhaní těm, kteří si myslí, že PK je to samé jako komora lékařů či právníků. Stejně tak nelze pojmenovat sebe něčím, čím nejsem. Byť mám ušlechtilou zakladatelskou vizi.
Anonyme, nám je PK jedno. Ale pokud někdo napadá učící učitele a tvrdí o nich, že mají zkreslený pohled a sám je jen strojvedoucím bez reálné praxe, bez kontaktu s dětmi, tak je to chucpe. Stejně jako vytahování konspiračních "důkazů", kterými jsou naše zveřejněné zápisy či náš transparentní účet.
Hezký večer anonyme. Hádám, že byste se pod svůj text svým jménem nepodepsal.
Já snad do tý "Komory" vystoupím. Ještě v žádným spolku nejsem, ale tenhle se mi líbí čím dál tím víc.
Učitelská platforma něco vyjednává s panem ministrem za zády učitelů? Vždyť k tomu nemá žádný mandát... Pedagogická komora postupuje vždy transparentně. Jsme členy pracovních skupin MŠMT a své návrhy na změny legislativy zasíláme v rámci vnitřního připomínkového řízení. Jedním z našich výsledků je aktuální novela inkluzivní vyhlášky a vytlačení neziskovek, jako je ČOSIV, na okraj - co nejdále od rozhodování, kde je jejich pravé místo.
Okomentovat