„Výsledek byl očekávatelný. Pokud se vlastně ani stávkující neshodnou, kvůli čemu stávkují, a veřejnost se obecně domnívá, že prostě chtějí jen více peněz, pak jen těžko může přijít úspěch. Jeden a jasně pojmenovaný smysl stávky je v takové situaci klíčový. Sledovat například v televizním Rozstřelu šéfa odborů Dobšíka, jak šermuje stále nesrozumitelnějšími čísly, bylo nefalšované utrpení. Po půlhodině Dobšíkova vysvětlování byl zmaten i ten, kdo si původně myslel, že věci rozumí,“ komentuje Tomáš Feřtek pro MF DNES.
Tomáš Feřtek (eduin.cz) |
Za pozitivum se dá považovat, že týden bylo vzdělávání v médiích téma číslo jedna, a tedy bylo dost příležitostí pojmenovat, že situace je ve školách opravdu vážná. Naprostý nedostatek učitelů, nesmyslně mnoho učiva, mizivá přítomnost podpůrných profesí – speciálních pedagogů, psychologů, etopedů – bez nichž se situace nezlepší.
Bohužel ale došlo k ostrému konfliktu mezi ministrem a odbory. Ty tvrdí, že už s ministrem mluvit nebudou, že se obrátí přímo na poslance. To je velmi nešťastné ve chvíli, kdy, pokud se má něco změnit, je shoda různých aktérů ve vzdělávání klíčová. Čtvrteční konference o tom, jak bude školství vypadat v budoucnu, naznačila, že po letech je taková shoda možná. Bylo by nešťastné, kdyby se odbory samy z takové debaty vyloučily. A ještě hůř, pokud by se staly hlavní žábou na prameni.
Celý text naleznete v MF DNES
46 komentářů:
A jak vlastně ta stávka dopadla?
Já vidím ve svém okolí spoustu zavřených škol a spoustu naštvaných učitelů na ministra stávku podporující a také manipulativní zpravodajství. Na odbory jsou učitelé naštvaní dlouho pro jejich nečinnost. Takže každá akce odborů má podporu. Pokud odbory vytrvají a další akce řádně připraví, bude tó zajímavé.
Pokud pan Feřtek nepochopí, že množství učiva vůbec nesouvisí s hlavbími problémy školství, bude vždy za novináře, který neví o čem píše. Učivo je problém ŠVP a školy. Tedy ředitele, školské rady, ta jej schvaluje. V RVP je mnohem míň kompetencí než před 30 lety a v 90. letech, kdy v mezinárodních výzkumech přírodovedné a matematické gramotnosti byli čeští žáci silně nadprůměrní. Pokud se chce vyjádřit k humanitním předmětům, ať tak činí a nepaušalizuje.
Problém množství učiva je problém soukromých podnikatelů, kteří potřebují co nejvolnější mantinely pro podnikání. To, že žák něco umí či neumí se totiž snadno pozná. To že žák zvládá či nezvládá klíčovou kompetenci na určité úrovni to také, ale obtížně se prokazuje. Klíčové kompetence jsou tak vágní, že se za jejich zvládnutí dá považovat téměř cokoli. Klíčové kompetence jsou nutně navázány na znalosti a dovednosti. Jejich úroveň je v závislosti na použitých dovednostech a znalostech jiná na úrovni mateřské školy a jiná na úrovni VŠ. Tedy škoství je snižováním učiva degradováno na placené hlídání. Když si děti hrají s počítačem v mateřské školce rozvjejí všechny klíčové kompetence ale pokud si stejně hrají studenti na VŠ je to cíl českého školství? A je to vzdělávámí pro 21. století? Obstojí absolventi v celosvětové konkurenci?
Není to množství učiva, je to o jeho výběru, metodách, nekvalitních učebnicích, mizerném didaktickém a pedagogickém výzkumu, tedy o penězích a politizaci vědy a netransparentním řízení.
Mirek Vaněk
Drobná poznámečka k ŠVP. Školská rada se sice k ŠVP může vyjadřovat a dávat návrhy, ale ŠVP neschvaluje.
Učivo je pouze prostředek k naplňování výstupů z RVP a klíčových kompetenci. Pan Feřtek tedy vůbec nepochopil význam učiva v RVP-ŠVP.
Není to množství učiva, je to o jeho výběru, metodách, nekvalitních učebnicích, mizerném didaktickém a pedagogickém výzkumu, tedy o penězích a politizaci vědy a netransparentním řízení.
Souhlasím. Viz například aktivisticky zpolitizovaná příprava Strategie vzdělávání 2030+, viz aktivistický expertní tým MŠMT pro tuto strategii. Viz například konstruktivisticky zpackané konference - únorová i listopadová, viz trapné panáčkování Pedagogických fakult a MŠMT ČR aktivistům z Eduinu a Eduzměny. Atd., atd.
Viz např.
http://www.ceskaskola.cz/2019/10/registrace-na-konferenci-hlavni-smery.html
http://www.ceskaskola.cz/2019/11/hlavni-smery-vzdelavaci-politiky-cr-do.html
NASTANE ZJEDNÁNÍ NÁPRAVY NEBO POKROČÍ POKROČILÁ AKTIVISTICKÁ PARALÝZA* MŠMT ČR?
Revize RVP je potřebbý operativní krok, který není nutné ani žádoucí odkládat podle návrhu aktivitů z Eduinu a neplnit tím např. ani vládní program. Odpovědné (povinné) osoby z MŠMT a NÚV by se, myslím, měly bez zbytečného odkladu zodpovídat za vady ve výkonu své práce Vládě a Parlamentu ČR.
*Viz i
http://www.ceskaskola.cz/2019/06/tri-ctvrtiny-pedagogu-ohrozuje-vyhoreni.html?m=1
http://www.ceskaskola.cz/2019/05/expertni-skupina-nabizi-cile-strategie.html
Diví se někdo, že učitelé se do škol nehrnou, když zjistí, že fakticky nemají být učiteli, ale že budou pedagogy (vychovateli) říznými těmito falešníky, kterí jednají, podle mého názoru v rozporu se zákony a legitimními zájmy České republiky?
J.Týř
Pan Feřtek je opět úplně mimo. Už psal o stávce nesmysly v Respektu, teď v MF DNES, vyjadřoval se k ní v České televizi... Kolik článků ještě sepíše? Pro mě je zase utrpení číst ty jeho dedukce a spekualce...
Jsem rád, že se školské odbory konečně zaktivizovaly. Proto je Pedagogická komora podpořila. A díky tomu stávka nedopadla fiaskem, jak manipuluje ministr školství, ale úspěchem. Učitelé konečně zvedli hlavu a dali to politikům najevo.
BYLY REVIZE RVP A NÁVRH STÁTNÍ STRATEGIE 2030+ ZÁMĚRNĚ ZPACKANÉ?
aneb
ZA CO MĚLI UČITELÉ STÁVKOVAT?
http://www.ceskaskola.cz/2019/06/vyzva-k-zastaveni-revizi-ramcoveho.html
neděle 30. prosince 2018 ·
Štítky: komunikace MŠMT s veřejností, MŠMT, revize RVP, Zprávy
Ministerstvo školství pracuje na nové podobě rámcových vzdělávacích programů, které nahradily původní osnovy. O konkrétních změnách ale resort mlčí. Zatím je to spíše tajná revoluce. Většina jednání probíhá za zavřenými dveřmi a ven se moc informací nedostává. Ministerstvo a Národní ústav pro vzdělávání, který má revizi RVP na starosti, podle učitelů s odbornou veřejností prakticky nemluví. V praxi by přitom nové „osnovy“ měly být už na podzim. Podle ministra Roberta Plagy se má ale situace brzy změnit v celospolečenskou diskuzi. Reportáž přináší iDNES.
„Revize RVP musí být udělaná pořádně, ne rychle, a já se od vás klidně nechám grilovat za to, že jsem zářijový termín nedodržel. Stejně tak chci v novém roce diskuzi k vzdělávacím programům více otevřít. Během ledna nebo února sezveme učitele i další odborníky z praxe. Pozveme EDUin, EDULAB nebo i Pedagogickou komoru a další. Na společné konferenci chceme ukázat, jak celá věc probíhá a jaká je ta naše ideová představa,“ říká ministr.
http://www.ceskaskola.cz/2018/12/ministr-plaga-revize-rvp-se-promeni-v.html
Po tomto veřejném prohlášení jmenoval ministr školství ten aktivistický tým pro Strategii vzdělávání 2030+ a po tomto prohlášení NÚV zpackal Revizi RVP,...
Kdo si dělá iluzi, že nějaká Revize RVP v dohlednu bude nebo že MŠMT ČR pod vedením ministra Plagy udělá z aktivistických návrhů té pokoutně jednající expertní skupiny přijatelný návrh státní Strategie vzdělávání 2030+, asi se dost hluboce mýlí...
Viz
http://www.ceskaskola.cz/2019/11/hlavni-smery-vzdelavaci-politiky-cr-do.html
Viz i
MŠMT ČR JE NEZODPOVĚDNÝ AKTIVISTICKÝ SPOLEK?
http://www.ceskaskola.cz/2019/06/pro-mou-tridni-jsem-trapna-rekla.html
ZAČ MĚLI UČITELÉ STÁVKOVAT? ZA ODVOLÁNÍ AKTIVISTICKÉHO MINISTRA ŠKOLSTVÍ, MYSLÍM.
J.Týř
Revize RVP byly zastaveny, NÚV bude zrušen, ke Strategii 2030+ proběhly dvě konference.
Legitimní důvod stávky jsou mzdové požadavky. Stávkovat za odvolání ministra ani proti hloupostem pokud vím dle zákona nelze. To byl problém všech stávek.
Mirek Vaněk
To je v pořádku (jako důvod stávky), ale musí být být vytvořen mediální tlak s "těmito hloupostmi". Bohužel, stávka byla narychlo a tyto problémy českého školství byly různými skupinami učitelů prezentovány roztříštěně. Z chyb je třeba se poučit.
... ke Strategii 2030+ proběhly dvě konference.
Nějak divně jste to spočítal, pane Sarközi.
Informace ze stránek MŠMT
28. 2. 2019 - Praha - konference k představení přípravy Strategie 2030+
SC1 a SL1 - Zaměřit vzdělávání více na získání kompetencí potřebných pro aktivní občanský, profesní i osobní život (garant Radko Sáblík)
9. 5. 2019 - Třeboň - panelová diskuze
23. 5. 2019 - Mladá Boleslav - kulatý stůl
25. 5. 2019 - Hradec Králové - kulatý stůl
14. 6. 2019 - Olomouc - konference
17. 6. 2019 - Praha - konference
SC2 - Snížit vzdělanostní nerovnosti a zvýšit spravedlnost v přístupu ke vzdělání (garant Daniel Prokop)
29. 5. 2019 - Praha - interní kulatý stůl
14. 6. 2019 - Praha - interní kulatý stůl
19. 6. 2019 - Ústí nad Labem - kulatý stůl
SL2 - podpora učitelů, ředitelů a dalších pracovníků ve vzdělávání (garantka Iva Stuchlíková)
6. 6. 2019 - Praha - tisková konference o kvalitě práce učitelů
7. 6. 2019 - Praha - kulatý stůl
18. 6. 2019 - České Budějovice - interní kulatý stůl
20. 6. 2019 - Brno - kulatý stůl
24. 6. 2019 - České Budějovice - kulatý stůl
SL3 - zvýšení odborných kapacit, důvěry a vzájemné spolupráce (garant Arnošt Veselý)
3. 6. 2019 - Nymburk - kulatý stůl
6. 6. 2019 - Dolní Břežany - kulatý stůl
SL4 - zvýšení financování a zajištění jeho stability (garant Jakub Fischer)
19. 6. 2019 - Praha - interní kulatý stůl
26. 6. 2019 - Praha - kulatý stůl
7. 11. 2019 - Praha - konference Hlavní směry vzdělávací politiky ČR do roku 2030+
Souhlasím, že stávka nebo demonstrace za odvolání ministra školství by fakticky nebyla stávkou v pravém slova smyslu, ale jakýmsi projevem občanské neposlušnosti, který odborům nepřísluší. Tím není dáno, že k němu ze strany občanů (i učitel(ka) je občan(ka)) nesmí nebo nemůže dojít.
Radek Sárközi
Strategie 2030+ je bohužel návrh, který osloví minimální počet kantorů. Nejde o nic převratného, slovíčkaření je slabé slovo.
Revize RVP. Zde buďme velmi opatrní. Je nebezpečí, že se změn zmocní jistá "obecně prospěšná společnost" a další neziskovky, které změny pojmou jako další penězovody z rozpočtu NŠMT a jednotlivých škol. To by opravdu byla totální katastrofa pro české školství. Aktivitu je proto nutné přenechat praktikujícím kantorům.
MŠMT ČR JE NEZODPOVĚDNÝ AKTIVISTICKÝ SPOLEK?
Jsem názoru, že:
Zvlčilé (neplodnými aktivistickými výhony pučící a obrostlé) MŠMT neschopné nebo neochotné zajistit některé základní věci svěřilo Strategii 2030+ jakýmsi aktivistům, kteří spolupracují s dalšími aktivisty (Eduin, Eduzměna), kterým sekundují vrcholoví pracovníci MŠMT (státní tajemník MŠMT, ústřední školský inspektor). Ignoruje přitom, myslím, do určité míry svou resortní a vládní odpovědnost, zájmy rodičů, učitelů a zřizovatelů škol, vědu, požadavky praxe a veřejný zájem České republiky.
Viz např.
http://www.ceskaskola.cz/2019/05/expertni-skupina-nabizi-cile-strategie.html
http://www.ceskaskola.cz/2019/04/stale-vice-bohatych-lidi-firem.html
Dále viz např.
ZVLČILOST MŠMT ČR a POŽADAVKY HEJTMANŮ
http://www.ceskaskola.cz/2019/01/hejtmani-chceme-zmenu-ve-skolstvi-at.html
DIDAKTICKÁ DEMENCE NÚV a MŠMT PŘI REVIZI RVP
http://www.ceskaskola.cz/2019/01/revize-rvp-probiha-bez-oficialniho.html
TORNÁDO KAT A VLÁDNÍ JADERNÝ VÝBUCH
http://www.ceskaskola.cz/2017/07/vlada-byla-velmi-aktivni-ve-skolstvi.html#comment-6280139516709541290
http://www.ceskaskola.cz/2019/05/expertni-skupina-nabizi-cile-strategie.html
Jsem názoru, že otázka MŠMT ČR JE NEZODPOVĚDNÝ AKTIVISTICKÝ SPOLEK? je otázkou aktuální i po konferenci "Hlavní směry vzdělávací politiky ČR do roku 2030+" konané 7.11.2019
A jak vlastně ta stávka dopadla?
Pro aktivistické MŠMT ČR dopadla ta stávka nad očekávání výborně. Mediálně totiž v danou chvíli zakryla jeho aktivistickou stupiditu ještě stupidnějším vystupováním školských odborů. Tak hloupým, jako kdyby to ty odbory snad dělaly učitelům "naschvál..." Být tak slabým ministrem, jakým ministr Plaga podle mého názoru je, mnul bych si ruce: Stávku zvládl a jeho aktivismus nebyl prozatím v médiích plně odhalen...
Mohu se zeptat pana Komárka, proč opakovaně dává stanovisko pana Feřteka ke kdečemu ve školství? Podle svých slov je mediální konzultant pro kolegy v EDUinu, tedy nevím, proč se vyjadřuje navenek. Dovedete si představit, že by nedostudovaný medik radil lékařům, jak léčit a stávkovat? Ve školství klidně možné je, aby jeden a tentýž člověk, nedostudovaný učitel, neustále radil učitelům, jak učit a jak hlavně nestávkovat.
Dotázal jsem se elektromechanika Tomáše Feřteka, proč u svého jména uvádí, že je "odborný konzultant". V písemné odpovědi uvedl toto: "...v EDUinu opravdu jsem odborný konzultant v mediálních záležitostech pro kolegy". Takže nemá na mysli odbornost v oblasti školství, nýbrž v oblasti médií a PR...
K tomu seznamu pana Botlíka: Kulaté stoly nejsou konference. Velké konference byly opravdu pouze dvě - ta úvodní a nyní čtvrteční "mezikonference", která představila pracovní verzi Strategie 2030+ určenou k diskuzi. Určitě se do připomínkování toho textu zapojte. Bude k dispozici na webu Pedagogické komory. :-)
Radek S.: "A díky tomu stávka nedopadla fiaskem, jak manipuluje ministr školství, ale úspěchem".
Pro koho je úspěchem mít téma jako financování vzdělávání a platy učitelů a nedosáhnout zapojení ani 10% škol? Zatrhněte i více možností:
a) Ten, kdo to organizoval či spoluorganizoval a stydí se za reálný výsledek, takže manipuluje realitou
b) Ten, kdo vedl učitele do fiaska a chce se vyhnout odpovědnosti
c) Ten, komu chybí základní dovednost reflexe a analýzy
d) Ten, komu má naprostý nedostatkem studu
e) Ten, kdo je velmi nezodpovědný
f) Ten, kdo má směšně malá očekávání a tedy neměl ani takový krok podniknout
f) Ten, kdo neumí procenta a nechápe jejich význam
Dodávám: ještě několik takovým "úspěchů" a učitelům se vysměje už opravdu každý.
Do stávky se zapojilo nebo ji podpořilo více než 6 000 škol. To je většina, nikoliv 10 procent.
Cedulka na dveře=stávka. Hustý.
Takto by se dalo 365 dní v roce, ne?
To by teprve byl úspěch, to by všichni padli na zadek.
L.snirch
Proč ta ironie? Jeden by si myslel, že nám všem jde o stejnou věc. Cesty mohou být různé (včetně stávky). Ve stejný den jako u nás stávkovalo za stejnou věc 4000 škol v Nizozemí. V demokratickém státě je stávka za vyšší mzdy naprosto legální. Problémem však byly ony dvě procenta (800,- až 1000,- Kč). Navíc byla stávka vyhlášena velmi rychle. Nebyla zajištěna mediální podpora a vysvětlení pro veřejnost ve smyslu nesouhlasu s inkluzí po česku, otázky maturity, přijímacích zkoušek na SŠ,....Snad se odbory poučily a příští účast bude 90-100%.
Ivo Mádr
Jde nám o stejnou věc, kvalitní vzdělávání a vytvoření podmínek pro ně. Zpochybnil to někdo?
Stávka byla a je legitimní, zpochybnil jsem to někdy?
Plně respektuji všechny, kteří stávkovali. Zpochybnil jsem to někdy?
Ale když prezident spolku PK naprosto vážně tvrdí, že stávkovalo 6000 škol, mám věřit fake news? Někdo tomu věří?
Že to odbory totálně zmastily od 1. minuty, na tom se shodneme.
L.Snirch
Řádek jedna až tři je plně shodný s mými názory. Musíte ale dočíst zbytek mého textu. Já Vás "nekamenuji". Jen navrhuji vytvoření zvýšeného tlaku na vedení resortu ohledně patřičných změn. Každopádně velmi dobře funguje mediální tlak na MŠMT a vládu. S iniciativami ve školství totiž přicházejí ne učitelé, ale různé neziskovky, které mediálně ovládly masmédia.
Jsem taky plně pro zvýšený tlak a ministerstvo.
Ale profesionálně formulovaný. Ne to předvedly odbory teď. Jsme ve shodě.
Napsal jsem, že se zapojilo nebo podpořilo stávku... Nikoliv stávkovalo. Vzhledem k tomu, že vláda již v pondělí schválila tarifní tabulku, šlo především o demonstrativní stávku, kdy je jedno, jestli je škola zavřená, omezený provoz nebo jen vyjádřena podpora požadavkům... Na konkrétních počtech nesejde. Téma se dostalo do médií, ukázalo se, kdo je kdo, poslanci už připravují pozměňovací návrhy k navýšení rozpočtu pro školství.... To je podle mě velký úspěch. :-)
Radek S. "Do stávky se zapojilo nebo ji podpořilo více než 6 000 škol."
To je samozřejmě podfuk, jak už píšu na svém blogu. Když se ke stávce přidal jeden nebo dva učitelé a zbytek sborovny ne, není to "zapojená" škola. Ale úplně opačně: škola, která stávku odmítla. Stejně tak škola, kde jeden učitel napíše mail, že souhlasí, ale škola učí dál. Stejně jako ty zkazky o stovkách mailů, které se sice prý ke stávce "přihlásily", ale z prý nějakých důvodů nestávkovali. To je vše jen mlha a lež. A amatérismus.
Tohle je ale pro odbory a Radka typické: v termínu se nemýlili, všichni cíle stávky pochopili, podporu měli obrovskou a stávka je prý úspěch. Jak to, že NIKDO z komentátorů a novinářů, vlastně vůbec nikdo KROMĚ NICH SAMOTNÝCH nehodnotí tuhle stávku jako úspěch, ale přesně opačně?
Pane Čapku - naši novináři až na čestné výjimky chodí na moudra do think-tanků jako je EDUin a další "expertní" týmy. Je to jejich nedostatek, ne náš. Mediální výplach vůči učitelům fungoval dlouho bezchybně a informační blokáda byla prolomena právě až při stávce. Díky za to. To, že vy osobně nepřejete učitelům nic dobrého a dokonce byste byl rád, kdybychom pracovali za minimální mzdu, už jste nám vysvětlil dostatečně. Smysl má jedině stávka za neomezenou moc pro ředitele. To je vskutku rarita.
EDUin je obecně prospěšná společnost sídlící v Praze[1] založená roku 2010 Tomášem Feřtkem, Zdeňkem Slejškou[2] a Lucií Slejškovou. Pravidelně informuje o novém dění v promooblasti vzdělávání, usnadňuje komunikaci mezi médii a odbornou veřejností, podněcuje celospolečenskou diskusi o otázkách efektivity a kvality vzdělávání, propojuje odborníky z různých oborů a zájemce o problematiku z laické veřejnosti, přibližuje závěry výzkumů a analýz zabývajících se školstvím a vzděláváním.[zdroj?] EDUin o novinkách ve vzdělávání informuje na svém webu. Výkonným ředitelem společnosti je Honza Dolínek, na činnost organizace dohlíží správní rada[3]. Mezi spolupracovníky EDUinu, kteří organizaci zastupují při projektech nebo v médiích, se řadí Bohumil Kartous, Miroslav Hřebecký, Tomáš Feřtek, Štěpán Kment nebo Tamara Kováčová.[zdroj?]
https://cs.wikipedia.org/wiki/EDUin
Eduin, Eduzměna i tzv. Pedagogická komora jsou zideologizované soukromé "sociálně konstruktivistické spolky".
Už svým názvem, myslím, prolhaná tzv. Pedagogická komora, která mnohdy není ani pedagogická ani komora ani učitelská, je do sebe zahleděný politikařící spolek nedosahující v některých ohledech ani desetiny úrovně Eduinu. Není divu, že média a aktivisté z MŠMT ČR dávají přednost Eduinu před jakousi nePedagogickou neKomorou.
Výsledky stávky uvidíme brzy - rozhodující bude hlasování poslanců o navýšení kapitoly školství ve státním rozpočtu na rok 2020.
"Dodávám: ještě několik takovým "úspěchů" a učitelům se vysměje už opravdu každý."
Nevšimla jsem si, že by se učitelům ostatní nějak extra vysmívali, spíš jim závidí (pěknou práci s dětmi, prázdniny, volnější pracovní dobu a teď už přidávání na platech). Možná by se výsměch dal očekávat od lépe placených vysokoškoláků, ale ti velmi dobře ví, že bez učitelů by nedosáhli toho, čeho dosáhli, takže ani od nich žádný výsměch nepřichází.
A zrovna s panenm Čapkem závist doslova tříská o podlahu. A nedej Bože, aby se ukázalo, že stávka měla přece jenom nějaký vliv na poslance, a aby došlo k navýšení kapitoly školství SR, to už by asi ani nepřežil.
Konference je většinou akce nad 50 účastníků. Kulaté stoly jsou většinou pro pozvané a nějaké to publikum. Proto strategie vypadá, jak vypadá. Debatovali názorově spřízněné duše ve vybraných lokalitách. Běžný učitel, který má trochu přehled se ani nedozvěděl, že se něco chystá. Kdyby se zúčastnil, pak by tam spousta hloupostí možná nebyla. Většinou Praha. Ostrava, Zlím, Plzeň jsou příliš daleko, nebo se nenašli v místě vhodní příznivci EduInu?
Účast na konferenci nebo kulatém stole nezaručuje, že se vámi sdělený názor do Strategie dostane. Nedostaly se tam ani návrhy zaslané písemně... Ty kulaté stoly probíhaly formou panelové diskuze. Na několika jsem byl. Jednou formou workshopu...
Hlasování poslanců o navýšení kapitoly školství ve státním rozpočtu na rok 2020 bude výsledkem totálně zpackané od odborářské stávky o 1 % do tarifů podporované nePedagogickou (ne)komorou? Proč stávkovalo jen cca 20% škol a ostatní školy se od té hloupě zmatečné stávky tak či onak distancovaly?
Stávka měla, myslím, jeden hlavní výsledek - upozornila na hloupost a neschopnost odborů a tzv. nePedagogické (ne)komory.
K tomu viz třeba i dnešní Partie na Primě, kde po odpovědi na úvodní otázku moderátorky z úst ministra průmyslu a poslanců Kupky a Pospíšila v následné argumentaci byly uváděny závažné věcné argumenty, které odbory jako důvod stávky neuvedly. Nějaká "Pedagogická komora" tam ani jednou nebyla zmíněna.
https://prima.iprima.cz/partie/10112019
Stávka má myslím i jeden vedlejší výsledek. Ukázala, kdo ze zdejších diskutujících a z diskutujících na pedagockém infu opravdu stojí na straně učitelů a kdo si v těchto diskuzích jen honí svoje ego.
Pedagogická komora nebyla zmíněna oprávněně, protože žádnou chybu ohledně stávky neudělala. Naopak jsme ji zachránili před fiaskem, přestože jsme ji nevyhlásili ani neorganizovali... :-)
Stávka má myslím i jeden vedlejší výsledek. Ukázala, kdo ze zdejších diskutujících a z diskutujících na pedagockém infu opravdu stojí na straně učitelů a kdo si v těchto diskuzích jen honí svoje ego.
Bingo.
Ne každý fandí stávce, chápu. Ale i u těch, co z nějakého důvodu nestávkovali (například je kolegové přehlasovali), se dá vypozorovat rozdílný přístup.
Paní Pokorná, použijte hlavu a přemýšlejte alespoň 10 vteřin: proč by někdo, kdo působí ve školství (například já), nechtěl aby došlo "k navýšení kapitoly školství SR"? Zajímaly by mě vaše myšlenkové pochody, pokud nějaké probíhají.
Každý lektor chce, aby školství bylo bohatší a učitelé také, protože pak budou mít více peněz na to účastnit se mých seminářů a kvalitně se na svou práci připravovat. Není jediný důvod, proč bych já (o kterého se stále otíráte) chtěl chudé učitele nebo chudé školství. Žádný. Opravdu by mě zajímalo, jak vám hlava pracuje a jak jste k tomu "objevu" dospěla. Dokonce i vám, pokud jste učitelka, přeji pěkný plat - tedy pokud pěkně učíte.
To takové Falešná pedagogická komora, jakmile by učitelé měli pěkné platy, přijde o své nejdůležitější téma. To vás ovšem nenapadlo :-)
A další věc: ti, kdo šli do stávky nebo kdo nešli do stávky, mají ty samé zájmy a jde jim o zájmy učitelů úplně stejně. NIKDO není lepší než ten dduhý. Jenom si vybírali mezi jedním zlem (podpořit nesmyslně organizovanou stávkou s malichernými cíli, což by vlastně podporovalo hloupé odbory a podrazit své rodiče) nebo druhým zlem (být pasivní a ukázat nejednotu, což by vlastně podporovalo Babiše a jeho ukrojení procent). Je obrovskou vinou nezodpovědných organizátorů, že dopustili takovou stupidní situaci.
Já bych řekl, že nejvíce škodí učitelům, kdo si tohle neuvědomí, chyby si nepřizná a nepoučí se.
A je příznačné, že Radek S. si myje alibisticky a zbaběle ruce a lže: "Pedagogická komora žádnou chybu ohledně stávky neudělala... přestože jsme ji nevyhlásili ani neorganizovali" Chacha! Kdo tomuhle věří?
Kvalitně se připravit na seminářích, které pořádáte? To nemyslíte vážně, že? Myslíte, že zvládnete 30 žáků ve třídě. Pár inkludovaných, nějaké ADHA atd.
"Paní Pokorná, použijte hlavu a přemýšlejte alespoň 10 vteřin: proč by někdo, kdo působí ve školství (například já), nechtěl aby došlo "k navýšení kapitoly školství SR"? Zajímaly by mě vaše myšlenkové pochody, pokud nějaké probíhají."
Vy, že působíte ve školství? To je honosné vyjádření! Vy na něm parazitujete! Navíc za Vaše školení školy a učitelé vyhazují peníze převážně z šablon nebo jiných nesmyslných projektů EU, takže Vám může být nějaký rozpočet školství vcelku ukradený. Navíc Vás štve, že ty možná navíc přiklepnuté peníze půjdou do kapes nelíných učitelů, kterým závidíte a pomlouváte je na svých "školeních", a ne na ty Vaše totální nesmysly s líným učitelem.
A narovinu, Vy si jako psycholog opravdu nedokážete představit člověka, který si přes své vlastní ego nevidí na vlastní nos? V tom případě jste houby psycholog.
Asi nemá co říct.
MŠMT ČR zdevastovalo řádnou péči o vzdělávání - čapkovsko feřtkovští školitelé "pedagogů" se mohou radovat?
VZDĚLÁVACÍ NÁMĚSTEK V. PÍCL PŘEDSTAVIL HOŘKOU "PEDAGOGICKOU SKLIZEŇ A ORBU" V MŠMT
aneb
Aktivistické MŠMT předvedlo 5.11.2019 představení pro Kulatý stůl SKAV a Eduinu na téma: NIDV + NÚV = NIV anebo NPI?
Zdá se, že VZDĚLÁVACÍ NÁMĚSTEK MŠMT ČR stále ještě neví, zda Národní institut dalšího VZDĚLÁVÁNÍ a Národní ústav VZDĚLÁVÁNÍ se slučují do Národního institutu VZDĚLÁVÁNÍ nebo do Národního PEDAGOGICKÉHO ((pře)výchovného) institutu:
Viz 6. min a 1. h 56. min záznamu:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=6880&v=VDKUHijfl54&feature=emb_logo
Vzdělávací náměstek ministra školství ČR Václav Pícl, osoba, která stála před 15 léty pod ministryní Buzkovou při zavádění užvaněného konstruktivisticky kompetenčního kurikulárního modelu RVP/ŠVP, v 6. min. záznamu sděluje přítomným, že "nová organizace" se bude jmenovat NIV. Z pléna se však ozývá hlas, že v podkladu je napsáno NPI. Václav Pícl na to NIV ještě jednou přistupuje, pak ale sděluje, že o názvu se dlouho váhalo a mělo by to být (snad?) NIV, ale nadále bude radši říkat "nová organizace"... :)))
Po občas i dost vzrušené debatě, v níž z více úst zaznělo, že sloučení je výsledek politického "úsporného" rozhodnutí neopřeného o odbornou analýzu hrozící kolapsem některých úloh a další privatizací školství (St. Štech v , P. Pavlík v 1. h 41. min a další) a po vyslovení obav, že "nová organizace" zkolabuje při plnění některých jí dnes deklarovaných úloh a že je tedy v krajích i centrálně nutné brát v úvahu "svépomocnou" možnost nebo nutnost, že tyto úlohy budou muset plnit jiné organizace (profesní, odborové, podnikatelské či neziskové, v jejich dozorčích radách už dnes zasedají představitelé MŠMT, atd. - např. S.Štech, D. Dvořák z PedF UK v 1. h 54. min), náměstek Pícl v 1. h 56. min opět uvedl "novou organizaci" jako Národní PEDAGOGICKÝ institut (NPI).
Bývalý ředitel NÚV V. Hořejší, po němž přišel v roce 2015 do vedení NÚV V. Pícl, ukazoval v roce 2014 obrázek znázorňující, co zbude z MŠMT, až se přestanou čerpat EU dotace. Na tom obrázku byl jako jeden ze "sirotků" i NÚV. Mýlil se. Za ministrem Plagou povolaného "znovunáměstka" Pícla byl NÚV zrušen...
viz
http://www.ceskaskola.cz/2015/03/jak-to-bylo-s-reditelem-nuv.html
Pěkně jste to v tom českém školství, vážení aktivisti z ČSSD, z AN0, z Pedagogických fakult, z pirátsko sluníčkářské Pedagogické komory atd. dopracovali. Možná ještě dosáhnete přejmenování ministerstva ŠKOLSTVÍ na ministerstvo (pře)VÝCHOVY...?
J.Týř
Paní Lenko Pokorná, on Mistr právě psycholog není. On se studiu psychologie šikovně vyhnul a namísto toho se jal rovnou psychologii "obohacovat" svými moudry. V našich krajích se totiž ukázalo, že je podstatně jednodušší si napsat nějakou tu "takydisertačku", než aby se studoval obor a riskovalo se vyhození u zkoušek. Takže máme dvojitého doktora, který ve skutečnosti vystudoval toliko vychovatelství se zaměřením na tělesnou výchovu a pak si dodělal bakaláře z jakéhosi školského managementu. Vše na fakultách pedagogických, které od té doby vehementně pomlouvá a asi na základě vlastní zkušenosti zatracuje jejich přínos.
Zato v oblasti tzv. čapkovských softskilů je mistr nad mistry, což je vidět téměř z každého jeho vyjádření. I jeho srdnatý boj proti směšným statusům, kterými se ovšem sám velmi rád honosí, je minimálně na okresní přebor.
Napsal jsem reakci na text Tomáše Feřteka, ale nevím, zda na tomto webu vyjde...
Pane Sárközi, je to už trochu trapné. Nesnažte se sem propašovat ten text, o kterém jsem Vám opakovaně jasně napsal, že ho tady publikovat nechci a vysvětlil jsem Vám, proč. Ostatně odkaz jste sem už stejně propašoval :-)
Okomentovat