Necelá čtyři procenta HDP, která Česko na vzdělání ročně dává, zaostávají za průměrem unie. Ten je kolem pěti procent. "V Česku by to mělo být 4,5 až pět procent," uvedl Růžička. Nárůst o procento by podle něj pro školství znamenal výrazný skok. Uvedl to na festivalu PREF.
Jako další cestu ke zlepšení vzdělávání označil novou strategii výuky. Tu chce během příštích deseti let změnit, děti se mají učit méně dat a faktů a lépe je chápat. Zlepšit by se mělo také vzdělávání dětí z chudších rodin a tím zvýšit jejich šance na úspěch v životě. Návrh strategie ještě není hotový, ministerstvo ho plánuje dokončit na jaře příštího roku. V létě by ho pak měla schválit vláda. "Strategie bude mít tři etapy a každou budeme zvlášť vyhodnocovat," řekl na vzdělávacím festivalu PREF Plaga.
Celý text naleznete zde
Více informací o festivalu PREF naleznete zde a zde
10 komentářů:
"Jako další cestu ke zlepšení vzdělávání označil novou strategii výuky. Tu chce během příštích deseti let změnit, děti se mají učit méně dat a faktů a lépe je chápat."
On chce byt ministrem jeste deset let? Doufam, ze za tu dobu aspon pochopi, ze na datech a faktech nic k chapani neni…
TAKÉ JSEM SE POZASTAVIL NAD SDĚLENÍM "POCHOPIT DATUM"
Matematické okénko: Jednalo by se o nárůst o 1 procentní bod, což je o 25 procent. V rozpočtu regionálního školství to dělá 40 miliard, celkově přes 50 miliard korun ročně navíc pro školství...
školství je přefinancované a neefektivní
Ano ale s nepedagogy , nadšenci toho moc nezefektivníme...Dle mě by mohl nepedagog učit, ale tak za dvě třetiny platu pedagoga, který by mu dával podporu("podpora" je pěkné slovíčko, a korektní, všimli jsme si?)Jako podporující pedagog bych za to ani nic nechtěla, stejně to děláme - zadarmo. Děláme toho zadarmo více ale to je na delší povídání...a nekoretktní.
výuku zefektivmíme platbou za odučenou hodinu a 100% aprobovaností
Vem na dlani chlup.
Proč za dvě třetiny platu pedagoga? Některý pedagog si nezaslouží ani tu třetinu.
Ve školách učí učitelé. Pedagogické fakulty se jako zideologizovaný poválečný výmysl neosvědčily. Učitelská aprobovanost je aprobovanost didaktická. Potřebujeme učitele (didaktiky), nikoli vychovatele (pedagogy). Potřebujeme fakulty učitelské a nikoli pedagogické.
Učitel není pedagog podobně jako uklízečka není kosmetička podlahových krytin. :)))
https://cs.wikipedia.org/wiki/Pedagogick%C3%A1_fakulta_Univerzity_Karlovy
https://cs.wikipedia.org/wiki/Pedagogick%C3%A1_fakulta
Takové zvýšení slibuje ministr školství Robert Plaga (ANO). Během diskuse uvedl, že české školy v brzké době dostanou 4,5 procenta HDP. "Bude to však v kumulativní podobě, tedy to, co jde do škol ze státního rozpočtu i od zřizovatelů, jako jsou kraje," uvedl ministr.
Jako další cestu ke zlepšení vzdělávání označil novou strategii výuky. Tu chce během příštích deseti let změnit, děti se mají učit méně dat a faktů a lépe je chápat. Zlepšit by se mělo také vzdělávání dětí z chudších rodin a tím zvýšit jejich šance na úspěch v životě. Návrh strategie ještě není hotový, ministerstvo ho plánuje dokončit na jaře příštího roku. V létě by ho pak měla schválit vláda. "Strategie bude mít tři etapy a každou budeme zvlášť vyhodnocovat," řekl na vzdělávacím festivalu PREF Plaga.
Tak tady to máme od ministra školství naší "babišo hamáčkovské" vlády černé na bílém. Nejdřív na školství zprznili, co mohli, a teď budou lít peníze do pedagogické černé díry přes jakýsi Národní pedagogický institut?
http://www.ceskaskola.cz/2019/11/videozaznam-z-kulateho-stolu-skav-eduin.html
No potěš nás, myslím, "Babiš v pedagogické tísni", jestli i tenhle pedagogicko sluníčkářky pojatý projekt státní Strategie vzdělávání projde vládou.
http://www.ceskaskola.cz/2019/11/hlavni-smery-vzdelavaci-politiky-cr-do.html
J.Týř
Okomentovat