Kateřina, Jirka, Karolína, Tereza. Jsou v prvním ročníku Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Když vše dobře dopadne, stanou se z nich učitelé a snad půjdou i učit, pokud je vítr neodvane jinam (což se ale absolventům pedagogických fakult stává poměrně často). Co na výběr jejich budoucího povolání říkali rodiče a kamarádi? Jak se jim líbí na fakultě? A jaký by podle nich měl být učitel? Reportáž přináší magazín Rodiče vítáni.
Rodiče její volbu celkem podporovali, zato kamarádi nad tím prý kroutí hlavou. „Jsi blázen, že ses na to dala, je to o nervy a za mizerné peníze, říkají. Ale já to chci dělat ze srdce,“ usmívá se.
Plusy a mínusy studia? „Nejlepší jsou praxe, na ty jsem se moc těšila a nezklamaly mě,“ říká Kateřina. „Na základní škole v Kunraticích, kam na ně chodíme, jsem se ještě víc utvrdila, že chci být učitelkou.“ Matematiku tam učí Hejného metodou. „I já, tak jako mnoho lidí, jsem ji dřív odsuzovala, ale teď jsem to viděla na vlastní oči a ráda bych to taky zkusila tímto způsobem,“ přiznává Kateřina. Co ji naopak zklamalo, je úvod do pedagogiky a úvod do psychologie. „Těšila jsem se i na tyhle předměty, ale jsou moc teoretické, suchopárné,“ vysvětluje své důvody.
A jaký by měl být učitel, učitelka? „Děti by se ho neměly bát. A měl by být hravý a kreativní.“
Celý text naleznete zde
4 komentářů:
Na škole si každý myslel, jak bude učit na fakultní základce či gymplu pod geniálním ředitelem. A většina skončila na běžné základce či odborné škole nebo učňáku s politickým vysloužilcem v čele. Dnes je nových učitelů některých aprobací tak málo, že si mohou školy vybírat. A ty náročnější školy jsou horší a horší protože musí vzít zavděk každým, kdo vůbec nastoupí. Pokud nezačnou řešit podmínky učitelů na školách, nebude to lepší.
Já si taky myslela, jaká skvělá kombinace je tělocvik - zeměpis...celý život učím i dějepis, pracovky, občanky, rodinky, výtvarky, první stupeň...mágové plánování to pěkně rozdělili.Pak jsem si přidala Etickou výchovu, vůbec se nikde neučí:-) Proč, že?
Ale ty růžové brýle asi k mládí patří.
"Dnes je nových učitelů některých aprobací tak málo, že si mohou školy vybírat."
Asi měl být, "... že si školy nemohou vybírat", když je těch aprobací tak málo :-)
Jinak souhlas.
PetrK
Pane Petře, nešťastně formulováno, že si noví učitelé mohou vybírat školy, ne že si školy vybírají uchazeče.
Okomentovat