Projekt Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) pokračuje v aktivní podpoře všech učitelů a ředitelů MŠ, ZŠ, SŠ, SOŠ a ZUŠ. Všem školám poskytuje zdarma ICT podporu, která je podle vyjádření škol potřebná v 78,5 % z nich. Na ICT metodiky SYPO se s prosbou o pomoc zatím obrátilo více než sto škol, některé z nich opakovaně. Projekt SYPO je realizován Národním institutem pro další vzdělávání (NIDV) a je spolufinancován EU.
Další informace naleznete zde
Projekt SYPO přináší školám ICT podporu
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
18 komentářů:
To slyším prvně. Pokud bude někdo tlačit na to, aby školské informační systémy fungovaly lépe bude to záslužná práce. Vzdělávání učitelů má efekt trochu sporný. U starších předdůchodových ročníků je to těžký boj. Tam by pomohla snad jen pravidelná sezení nad Pc a jak u dětí prostě nalákat. Kdo chce, PC používá. Kdo nechce,toho by měli motivovat. A vnitřní motivace je přece ta pravá, ne? No nezávidím jim, ale snad to dokáží bez nepokrokové vnější motivace a la povinné školení na příkaz ředitele či mzdová opatření.
To co je problém jsou vysoké ceny mnohých školení(na rozdíl od učitelů si to IT odborníci nechají slušně zaplatit) a překotný vývoj ICT. A amatérské a časově zdržující systémy školské agendy.
"Na ICT metodiky SYPO se s prosbou o pomoc zatím obrátilo více než sto škol, některé z nich opakovaně."
V každém kraji jeden krajský metodik, na kterého se v průměru obrátilo sedm škol s žádostí o radu? Mohl by někdo zvěřejnit, kolik ten projekt koštuje tedy jeho finanční stránku? Ty výstupy jsou totiž až neskutečně "masivní"!!!
280 milionů, no to je teda nářez. Kromě platů, jak je vidno, čtrnácti vcelku zbytečných krajských ICT metodiků, to obnáší několik konferencí pro ředitele, kteří většinou ICT vůbec nerozumí a v podstatě budou na konferenci dobří leda tak k tomu, aby si tam vypili kafe. A ještě to obnáší nějaké webináře, jejichž obsah je přunejmenším diskutabilní. No potěš.
Paní Pokorná
A Vy se divíte? ;o)
Jinak k těm "tématům":
I ze starších ročníků s didaktickou technikou a IT zachází v podstatě každý. Včetně prvního stupně... Elekktronické žákovské, projektory nebo interaktivní tabule jsou na kdejaké vesnické základce.
Problémy s technikou? No to jsou. Jenže Windows 10/Office 365 dělané pro velké korporace, tj. pro školy nevhodné, jsou de facto nutnost, a pokud je systém špatný, žádné centrum s tím nepomůže.
"Výběr vhodného kancelářeského balíčku" - proboha z čeho chtějí vybírat? Maximálně Open Office jsou další možnost... Sedmičky by pochopitelně vyhovovaly nejvíc, jenže jejich podpora končí a "je to starý, woe".
Q. E. D.
No pokud jim vysvětlují, co je program Bakaláři, který už roky používají, tak se otravují celkem pochopitelně.
Co jsem potřeboval, to jsem se většinou naučil sám a za pochodu. Čekat na školení jsem nemohl. Užitečné bylo školení z Photo Studia, ale to zas nebylo zcela ideálně postavedeno.
"Jenže Windows 10/Office 365 dělané pro velké korporace, tj. pro školy nevhodné, jsou de facto nutnost, a pokud je systém špatný, žádné centrum s tím nepomůže.
Sedmičky by pochopitelně vyhovovaly nejvíc, jenže jejich podpora končí a "je to starý, woe".
Tak v tomto máte naprostou pravdu. Jenže Office 365 není to, co učitele na tom celém nejvíce pálí. Učitelé potřebují mít k dispozici především vhodné výukové aplikace. Zrovna předminulý týden nám v počítačové učebně a na dalších počítačích se sedmičkami přestalo díky nějaké aktualizaci fungovat hafo programů od Terasoftů, včetně angličtin. Ajťák naštěstí měl u programů do Aj, Nj, a Čj nové verze, které běhají i pod win 10 a aktualizovaných win7, ale několik programů je prý nenávratně out (přírodopis, matematika). Nové programy nevznikají, staré přestávají fungovat!!! Podpora ze strany ministerstva pro firmy, které tyto programy kdysi tvořily, veškerá žádná. Peníze se raději valí do zcela nesmyslných SYPO projektů. Stále se kafrá o tom, že učitelé ICT málo využívají, jenže oni za chvíli nebudou moci využívat ani to, co kdysi využívali!!!
Přitom třeba na Slovensku mají angličtináři po registraci školy k dispozici výborný systém Core Curriculum for English na portálu anglictina.iedu.sk. Jenže na Slovensku do toho ministerstvo kdysi vrazilo peníze a možná to ani nebylo tolik, jako stojí ta SYPO hovadina.
Máte pravdu.
Nicméně ty "10" jsou za trest... V pátek děti psaly písemku z Excelu - graf funkce. Začne psát první skupina, najednou se hlásí holka, že jí to nejde. Normálně spustila Excel, napsala pár znaků, a konec. Vypnout, zapnout, přihlásit se... nic. Ostatním, kteří to udělali úplně stejně, to šlo. Další hodinu další skupina. Nefungovaly dva jiné počítače, stejným způsobem. Kdyby to byl stejný comp, řeknu, že je to vadně nainstalované, ale takhle? Přitom vypadl pouze Excel, zbytek Officů fungoval... A ten předtím nefunkční šel! Logika žádná. Prostě Microsoft.
Re.: Petr Portwyn:
Léta učím se Star Office -> Open Office -> Libre Office
Kancelářských aplikací by se našla řada dalších.
Za tabulkové kalkulátory třeba:
https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_spreadsheet_software
Také asi není nutné rozvádět, že učíme především principy a ne konkrétní aplikaci.
Ale o tom to až tak není.
Jakákoliv podpora učitelům by měla být osobní, sílená na konkrétní potřeby a dlouhodobě stabilní. V podstatě by taková "škola učitelů" měla být nedílnou součástí vzdělávací soustavy.
Však jsem Open Office zmínil, ne?
Učíme principy, ale když je MS Office nenaučíme, tak se řekne "oni je ani ten Word nenaučili". Takže sice máte pravdu, ale nezbývá, než je naučit to, co se žádá.
V tabulkových editorech a databázích je větší volnost, to je pravda.
Ano. Měla by být.
Ostatně i kdysi bývala.
Právě že jste zmínil "Open Office." Ty už jsou dnes IMHO "poněkud vyčpělé".
Re.: "nezbývá, než je naučit to, co se žádá."
Kdo žádá, abyste je učil práci s kancelářskými balíky pomocí MS Office?
Kterou verzi po vás žádají?
Opravdu si myslíte, že vaši žáci budou v zaměstnání za X let pracovat s touto verzí?
O SYPO jsem se dozvěděl 11.10.2018 z dopisu od Mgr. Josefa Slováka (NIDV) s prosbou o nominaci učitelů.
I já se domnívám, že tam kde SYPO vede schopný a zkušený nadšenec, že to může mít velmi pozitivní vliv. Přijde mi však, že prosazování změn touto formou a s tímto rozpočtem je jen kapka v moři.
V roce 2010 jsem sepsal návrh koncepce rozvoje IT ve školách pro město Plzeň. Bohužel tato má snaha nepadla tehdy na úrodnou půdu.
Jedním z bodů koncepce bylo pravidelné měsíční setkávání učitelů a správců ICT, které mělo být součástí pracovního úvazku. Alespoň tedy 1 pracovní den za měsíc věnovaný společnému vzdělávání a předávání zkušeností.
Hodně zdaru do dalšího úsilí s pozitivními dopady.
Mintaka
1) rodiče
2) většinou nemluví o verzi, pokud ano, tak tu současnou
3) nemyslím si to ani náhodou. Však učíme přístup ne? ;-)
Mintaka
Pravidelná školení a setkávání by určitě byla prospěšná.
Jenže tohle v současnosti nikdo nezaplatí, navíc by hodiny musely prostě odpadnout. Leda tam jezdit zase ve svém volném čase... pokud člověk nemá rodinu.
Za těch 20 bylo jen na prstech jedné ruky rodičů, kteří se mnou diskutovali o tom, jaké aplikace používám při výuce. Z této strany tedy tlak na výuku v MS Office nezaznamenávám.
Pokud by zde zájem rodičů byl, rád s nimi proberu, koncept, klady a zápory.
BTW: Výuce práce s kancelářskými aplikacemi věnujeme < 5%. Máme spoustu zajímavějších oblastí k prozkoumávání.
Žádné hodiny by odpadat nemusely, pokud by to bylo vhodně zorganizováno. Nemusí být každý týden stejný rozvrh, případně mohou žáci pracovat na samostatných/skupinových úkolech pod dohledem "méně odborného" pedagoga. Kdo chce hledá způsoby...
Osobně jsem to vyřešil tak, že nepracuji na plný úvazek a volný čas věnuji osobnímu rozvoji.
Okomentovat