„Nová výzkumná zpráva shrnuje zjištění týkající se pravidel používání mobilních telefonů o přestávkách v českých školách. Náš výzkum navazuje na mediální diskuzi o dopadu používání mobilních technologií ve školách a přispívá poznatky na toto téma, které dosud nebylo dostatečně empiricky zkoumáno,“ píšou autoři výzkumné zprávy Nikol Kvardová, Natália Valkovičová a David Šmahel v magazínu IRTIS MUNI.
Dalším z nejčastějších argumentů pro zákaz mobilních telefonů je nedostatek odpočinku o přestávce a následná nepozornost ve vyučovacích hodinách. Ani tato souvislost se v našem výzkumu neukázala a dospívající se zákazem a povolením mobilu o přestávkách se nelišili v míře odpočinku po přestávce ani problémů se soustředěním v hodině. Dále jsme nezjistili žádnou souvislost pravidel používání mobilních telefonů s aktivitami dospívajících o přestávkách, jako je bavení se se spolužáky, příprava na další hodinu, čtení knih nebo časopisů, hraní offline her a používání notebooku nebo počítače...
Z výsledků našeho výzkumu na vzorku dospívajících z Jihomoravského kraje tedy vyplývá, že pravidla používání mobilních telefonů o přestávkách jen velmi málo souvisí s přestávkovými aktivitami dospívajících. Zjištěné rozdíly jsou tak malé, že je nelze považovat za věcně významné. Pravidla používání mobilních telefonů nesouvisí ani s problémy, které bývají v médiích uváděny jako důsledek používání mobilních technologií o přestávkách.
Další informace naleznete zde
1 komentářů:
To je stejná otázka, jako: má smysl vůbec chodit do školy? Vždyť ať nechodí...a sedí na těch kanálech(komunikačních) Ať si tam blábolí o ničem a s hrubkama, vždyť je to jedno. Zrušme povinnou školní docházku, co je povinné je špatné!
Stačí, že je to zdarma, ne?
Okomentovat