Lektorka Helena Kumperová naváže na zářijové setkání s tématem asistenta pedagoga. Tentokrát se zamyslí nad efektivitou využití pozice asistenta pedagoga s odkazem na vysokoškolské kvalifikační práce, jež se ve svém výzkumném šetření zabývaly rolí, pozicí, efektivitou a pedagogickou realitou působení asistenta pedagoga na základní škole.
- Asistent pedagoga v legislativě.
- Asistent pedagoga – osobnost, role, kompetence.
- Asistent pedagoga jako „druhé housle“ v symfonickém orchestru celé třídy, jako nedílná součást systému.
- Mýty o roli asistenta pedagoga.
- Co prožívá asistent? Krátké shrnutí výzkumných šetření z vysokoškolských kvalifikačních prací českých univerzit.
- Místo asistenta ve třídě, vztahová síť kolektivu.
- Efektivní využití pozice asistenta pedagoga ve výuce.
Cíle setkání:
- Přispět k rozšiřování kompetencí vyučujících, které mohou uplatnit při využití pozice asistenta pedagoga ve výuce na ZŠ,
- nabídnout učitelům, asistentům, ale i rodičům zamyšlení nad pedagogickou podporou asistenta pedagoga v prostředí základní školy na první stupni, ale i na druhém stupni vzdělávání v ZŠ, kdy se výrazně mění vnímání pedagoga a nastává distanciace mezi oběma tábory (učitel x žáci),
- porozumět dynamice třídního kolektivu, jenž potřebuje podpořit při porozumění odlišnosti a nové pozici asistenta pedagoga ve třídě na 2.stupni vzdělávání na ZŠ.
Primární cílovou skupinou setkání jsou asistenti pedagoga, pedagogové školního vzdělávání, kteří hledají různé cesty k tomu, aby upevnili vzájemnou spolupráci a podpořili žáka v reedukačním, či kompenzačním procesu přijetí svých omezení a maximální utilizaci dovedností zpět směrem ke společnosti. Setkání je ale určeno všem, pro něž je problematika vzdělávání zajímavým tématem.
Setkání se uskuteční ve čtvrtek 10. 10. 2019 od 20:00 na Metodickém portálu RVP.CZ.
Další informace naleznete zde
0 komentářů:
Okomentovat