Mluvíme-li o digitálních stopách učitelů, nemusí to být vždy jen ty, které vytvoří sami učitelé. Mohou to být i stopy, které o nich vytvoří jiní, například jejich žáci nebo kolegové. A kde jinde o učitelích takovou digitální stopu vytvořit než právě na Wikipedii?
Jinak řečeno, je-li učitel opravdovou vzdělávací celebritou, vlivem a dopadem sahající za hranice své školy, města, regionu, či dokonce státu, pak o něm má existovat encyklopedické heslo na Wikipedii, stejně jako existuje o významných osobnostech z jiných profesí. Čím větší osobností je, tím větší encyklopedickou významnost článek o něm má.
O učitelích často nemluvíme jako o celebritách, přestože si to nejednou zaslouží. Wikipedie i v tomto může pomoci. Může ukázat na učitele, kteří celebritami jsou, a inspirovat další, aby se jimi stali také.
Celý text naleznete zde
4 komentářů:
Hm, tak já jdu do sebe a budu po výuce - tak kolem 14. hodiny a po opravě sešitů (růčo, protože nic jiného ještě v didgi věku vymyšleno nebylo)- tedy tak po 16. hodině pracovat na své digistopě na nějakém knedlíku. Odhaduji, že mi nezbude čas na jídlo, hygienu a kulturu. Ta kultura mi nevadí, mám ji trochu nakumulovanou svým vzděláním si troufám říci, ale nerada bych dětem druhý den zapáchala.
To myslíte váženě pane knedlíku? Vždyť na to ten chudák učitel nemá podmínky, aby ho znali všichni v našem vesmíru. Přičtěte si negativní reputaci vnímanou v termínech "školomestký", "mentoruješ", "poučuješ". To vše má negativní konotaci a tu nepřemůže ani zlatý ámos ani knedlík.
Ještě příhodu k dobru: hledala jsme jednou práci, poslala životopis známému úředníkovi NUOV a odpověď mě porazila: "Na to, že hledáte práci ve školství tam máte moc pěknou fotografii."
Dobrá úča je k tomu všemu ještě škaredá. To je jisté.
A nebo si pane Mašku myslíte, že si o nás učitelích tak intenzivně děti povídají(na těch instakilogramech, joutroubách a twistrech) a že se tedy máme šanci stát jejich celebritami?! To se tedy probuďte!
Aby mohlo být na Wikipedii heslo, je zde podmínka tzv. encyklopedické významnosti: o dotyčném musí referovat dva nezávislé netriviální zdroje.
Což reálně mnoho učitelů nesplňuje, nejsou-li to nějaké novinářské ikony.
Popravdě sám se cítím wikipedistou, nikoli kandidátem na vlastní heslo :-)
A vy si myslíte, že učitelé touží po tom stát se "selebritami"?
Okomentovat