"Chceme být kultivovaní, naslouchající a konstruktivní partneři všech, kterým jde o dobro českého školství," řekl na valné hromadě AŘZŠ Michal Černý, který byl zvolen jejím novým prezidentem.
Viceprezidentem byl zvolen Jaroslav Jirásko, ředitel ZŠ K.V. Raise Lázně Bělohrad. Nový prezident poděkoval odstupující prezidentce Haně Stýblové a jejímu zástupci Pravoslavu Němečkovi. Ti stáli v čele asociace třináct let a počet členů se za dobu jejich působení téměř ztrojnásobil.
Zdroj: Ředitel základky
Nové vedení Asociace ředitelů základních škol
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
25 komentářů:
Jaký je aktuální počet členů AŘ ZŠ. Poslední údaj, který mám je kolem 100.
Ano, to je signifikantní: soudruzi počítají masy na jejich počet. Jiní vědí, že u lidí rozhoduje kvalita, osobnost, charakter, energie. Mít 100 skvělých pedagogických lídrů je víc než mít 1000 zpátečnických a apatických členů. To jen tak obecně ;-) :-D
Ale ze všeho nejvíc je mít jednoho Roberta Čapka.
To je za tisíc skvělých pedagogických lídrů a za 100 000 obyčejných učitelů.
:-)
Základních škol jsou 4 000, asi se jejich ředitelům moc nelíbí, že AŘ ZŠ podporovala Kateřinu Valachovou, když prosazovala inkluzi, kariérní řád nebo reformu financování, jinak by byl tento spolek početnější... V současnosti AŘ ZŠ podporuje, aby mohli učit nekvalifikovaní.
To, že by měli učit "nekvalifikovaní" je v pořádku - v situaci, kdy ta kvalifikovanost spočívá například v absolvování pedagogické fakulty. Téměř každý ředitel potvrdí, že tato příprava nemá pro budoucí učitele téměř žádné benefity. Spíše naopak. zatímco učitelé z praxe přinesou namísto hory odtažitých poznatků do škol právě tu praxi - a to je obrovský bonus. Didaktickou techniku se motivovaný odborník naučí snadno, kdežto nekompetentní nebo vyhořelý, i když diplomem "aprobovaný" učitel nikdy.
Milý poste.restante, obvykle se s anonymy nebavím, ale děkuji. Neviděl bych to ale v tak vysokých číslech jako vy (nebo ty, pokud jsi dítě). Trošku jsi je / jste je přehnal. Ale tak to s anonymy bývá, mohou všechno přehánět, psát hlouposti a šaškovat - protože nejsou nikým. Bez jména, bez respektu, bez hrdosti.
Milý pane Čapku.
Jsem učitel na střední odborné škole. Původním vzděláním informatik, který už během VŠ studia vystudoval pedagogické minimum, tenkrát spíše "pro strýčka Příhodu".
Po x letech praxe mimo školství jsem se rozhodl pro učitelské povolání, takže jsem, podle Vás, jedním z těch, kdo do školství "přináší bonus". :-)
Tyto informace o mně ví každý, kdo tento web čte pravidelně posledních - ani nevím, deset, dvanáct let?
Jsem tedy dospělý muž a v duchu zásad slušné komunikace, Vámi prosazovaných především vůči oponentům, uvítám, když mi budete vykat. Netrvám na oslovení pane, na rozdíl od Vás. Plně postačí můj nick - poste.restante.
I když se se mnou "nebavíte", což je pochopitelně Vaše právo, pro jistotu Vám raději připomenu, že na mé příspěvky jste již mnohokrát reagoval jak zde, tak na webu, jehož název zde nesmí být uváděn, protože si to editor nepřeje.
Jsem rád, že i podle Vás jsem přehnal poměry významu:
1 Robert Čapek > 1 000 pedagogických lídrů > 100 000 obyčejných učitelů .
Čistě pro zajímavost, jak toto srovnání vidíte Vy sám?
P.S.: O mou hrdost či respekt obavy nemějte.
Děkuji, milý kolego P.R. Píšu "obvykle", tudíž je možné, že už mě nějaké vaše názory zaujaly, pravděpodobně v tom negativním smyslu slova :-) a tedy jsem vám zřejmě i odpověděl. Ať přímo nebo nepřímo. Jak vidím srovnání já? Pro mě je podobná matematika spíše věcí zábavného přemýšlení a na sto procent nadsázky. Určitě tu nebudu mávat nějakými počty jako na stranické schůzi. A vidíme na příkladech několika jedinců, že dokáží hlasitě křičet, i když za nimi stojí jen desítky a možná jen jednotky členů. Za mnou nestojí nikdo ve smyslu členství, za což jsem rád a to se nikdy nezmění.
Ale protože dovednost sebehodnocení se snažím rozvíjet, nemám problém vám odpovědět, jakkoliv vím, že každý - včetně vás - pak může cokoliv otočit proti samotnému pisateli, tedy mé osobě. Význam jednotlivce v dané oblasti je dán jeho impaktem. Nějaký impakt má třeba tahle diskuze. Malý, ale nějaký zřejmě ano. Další impakt (a významně větší) mají další činnosti: u mě jsou to téměř každodenní semináře ve sborovnách nebo vzdělávacích organizacích, webináře, blog, různá vystoupení, videa a knihy. Na druhou stranu nejsem Pražák, který by mohl a chtěl objíždět všechny možné kulaté stoly a besedy. Takže bych se označil za poměrně významného influencera našeho školství, který už ovlivnil tisíce českých učitelů a pravděpodobně i stovky českých ředitelů škol.
Mimochodem, ajťák z praxe ve školství je bez jakékoliv ironie opravdu veliký bonus. Proto mě udivuje, že se neohradíte proti páně RS "nekvalifikovaným" - což jste vy - a naopak jste ironický vůči mně, který takové lidi ve školství vítá. Nebo jste jako někteří ignoranti, kteří hledí jen na dresy a ne na myšlenky?
Jelikož poste.restante vystudoval pedagogické minimum, jak uvádí, je kvalifikovaným učitelem dle příslušného zákona. Novela zákona o pedagogických pracovnících chce umožnit na ZŠ učit nekvalifikovaným, tedy lidem bez pedagogického vzdělání i bez pedagogického minima, a to způsobem, že jim ředitel na 3 roky kvalifikaci uzná, přestože ji nemají... To je jakoby člověk dostal řidičák s tím, že zkoušky má absolvovat nejpozději do 3 let. 95 % učitelů je dnes kvalifikovaných.
Radek S. asi nemá úplnou představu, jak to "pedagogické minimum" často reálně vypadá. Já mluvím o tom, že takový učitel je nekvalifikovaný pracovník, protože prostě opravdu je. Chybí mu praxe, náslechy, minivýstupy, hodnocené výukové aktivity a další záležitosti kvalitní přípravy budoucího učitele. O papírech se bavit nebudu. To je jako ta "ministryně spravedlnosti", co si udělala závěrečnou práci o králících někde na Slovensku - ta by byla také jistě podle Radka S. papírově kvalifikovaná jako ministryně. Ale já bych ji nikdy za kvalifikovanou neoznačil.
Myšlenkové pochody pana Čapka nechápu - nekvalifikovaní lidé, kteří nemají žádnou praxi ohledně učení, ani žádné teoretické znalosti z pedagogiky, psychologie a didaktiky, mu nevadí a vítá je, ale kvalifikované učitele, kteří absolvovali praxe a ovládají i teorii, zde očerňuje...
Myšlenkové pochody pana Sarkozyho nechápu - stále nepochopil, že kvalifikovaní učitelé "podle papíru" není to samé, co kvalifikovaný, tedy kompetentní učitel. Nebudu ta slova tedy zaměňovat a napíšu to jasněji, abych zase nebyl dezinterpetován. To co říkám, je tohle (a doufám, že to nebudu muset slabikovat): praxe nám ukázala, že onen "kvalifikovaný" učitel, zvláště pak absolvent PdF, většinou není díky mizerné přípravě na této fakultě o nic kvalitnější, než praktik bez této přípravy. A praktik s pedagogickým minimem nedostal žádnou zvláštní přidanou hodnotu díky tomuto doplňujícímu "studiu". Tvrdím tedy, že motivovaný pedagog / praktik (ať kvalifikovaný nebo ne) bude dobrým učitelem ne díky jakémukoliv papíru (diplom, osvědčení od absolvování DPS apod.), ale jen díky svému vlastnímu sebevzdělávání a dalšímu vzdělávání k učitelské profesi (které si zvolí podle potřeby) a praxe je jeho velký bonus. Zbavovat se takových lidí by byla hloupost a typicky byrokratická záležitost, která s kvalitou jejich práce nemá nic společného. P.S. Učitelé obecně nemají teoretické znalosti z "pedagogiky, psychologie a didaktiky", ať už jsou kvalifikovaní nebo ne.
Pane Čapku, uvádějte správně jména ostatních diskutujících, prosím. Jelikož jste byl na nepřesnosti opakovaně upozorňován, působí to dojmeme záměrného znevažování.
K diskuzi pánů Čapka a Sárköziho
IMHO učitelé nijak nevyšilují nad představou, že dejme tomu fyziku přijde učit inženýr-strojař nebo někdo podobný. To už jsem viděl a bylo to celkem k prospěchu věci.
To, co reálně hrozí, je, že školy zaplaví lidé skutečně nekvalifikvaní, kteří prostě nesehnali pořádnou práci jinde. Bakalářský papír z kulturologie, přijetí na školu, a máme tu učitele základní školy, tak ho pošleme učit fyziku, fyzikáře nemáme. Že je neaprobovaný a že nikdy nic technického neměl rád? To nevadí, hlavně že je čerstvý, je mu 25 a není to studovaný učitel.
Případně se do školství pošlou lidi úplně bez VŠ... stačí malá změna zákona.
Pokud se to šikovně nastaví, ušetří MŠMT na platech... co byste chtěli, vždyť na to vaše učení stačí střední škola.
Odborníci z praxe by přinesli užitek hlavně na ZŠ v oborech jako fyzika, chemie, i tu matematiku může dobře učit ekonom... a nejvíc v geografických oblastech, kde učitelé prostě chybějí... jenže proč by chodili do škol se nechat vytáčet od asociálů, když se stejným vzděláním jinde dostanou o 15 tisíc víc? Kvůli dvěma týdnům dovolené?
IMHO = In My Humble Opinion = Podle mého skromného názoru
Další pokus o prznění češtiny vnášením zkratek, kterým všichni nerozumějí a mnozí ani nechtějí rozumět, do běžné řeči. Proč? Chtěl jste se snad, pane Portwyne, ukázat jako zajímavý člověk tím, že jste tu zkratku v běžném českém vyjádření, s nímž jinak souhlasím, použil? Máte radost, že jste mě a další čtenáře donutil ji vyhledávat? Nebo jste se tím přihlásil k těm, kteří ukazují vůli cepovat druhé různými hloupostmi? Máte tohle zapotřebí?
Co budete dělat, přijdou-li Číňané, Turci nebo třeba Marťani?
Viz i
PTÁKA PO ZPĚVU A ZOBU, ČLOVĚKA PO ŘEČI A ČINECH POZNÁŠ
aneb
JAK MI PROZATÍM NEVYŠEL JEDEN PODNIKATELSKÝ ZÁMĚR :)))
http://www.ceskaskola.cz/2019/10/ucitelum-chybi-vize-skolstvi-prekotne.html
Edu2030+
8. října v 16:48 ·
SAVE the DATE!
7. listopadu bude představen dokument externí expertní skupiny "Hlavní směry vzdělávací politiky ČR do roku 2030+", a to v rámci konference na Magistrátě hl. m. Prahy.
Podrobný program a registrační formulář zveřejníme zde dva týdny před konferencí ��
http://www.msmt.cz/vzdelavani/skolstvi-v-cr/konference-predstaveni-hsvp-2030-dne-7-11-2019
https://www.facebook.com/Edu2030plus
Když, s odpuštěním, zhlouplo MŠMT, musejí hloupnout i učitelé?
Dle šetření ČŠI vyučují kvalifikovaní učitelé kvalitněji než nekvalifikovaní - např. používají častěji moderní vyučovací metody. Názory pana Čapka se zakládají jen na jeho dojmech, nikoliv na faktech. Připomínám, že na Pedagogické fakultě UK dlouhodobě vyučuje matematiku prof. Hejný nebo češtinu Ondřej Hausenblas (metodami kritického myšlení). Nechápu, proč pan Čapek dehonestuje jejich práci. Proč brojí proti kvalifikovaným učitelům a vyzdvihuje tu diletanty a amatéry před profesionály?
Podle šetření aktivistické ČŠI a podle názoru aktivistické Pedagogické komory nejsou aktivistické Pedagogické fakulty jednou z příčin úpadku kvalitního vzdělávání v České republice. :)))
Připomínám že na přípravě budoucích učitelů se podílejí stovky akademiků a soudit podle dvou jmen o kvalitě celé přípravy na všech univerzitách a fakultách je založené na dojmech, nikoliv na faktech. Nechápu, proč pan Sárközi dehonestuje práci učících odborníku z praxe. Proč R.S. brojí proti dobrým učitelům, byť nemají všechny papíry a vyzdvihuje tu diletanty a amatéry, byť někteří mají formální vzdělání z pedagogických fakult?
Pan Robert Čapek považuje za odborníka i absolventa kulturologie, který bude učit fyziku. Jsem ráda, že to vím. Takový totiž bude zbožně naslouchat moudrům, plynoucím z vyvolených úst a nebude pochybovat, neb o školství a učení nebude vědět nic. Naopak učitelé, kteří mají zbytečné sebevědomí díky studiu nejméně na jedné pedagogické fakultě a k tomu nástavbových kurzech, si zbytečně moc ví rady sami a rady samozvaných expertů nepotřebují. Mají to dobře vymyšleno, páni a dámy ředitelé a ředitelky. Stýská se ředitelstvu po časech, kdy mohli vyhodit kvalifikovaného, který do věcí zbytečně moc viděl a nahradit téměř kýmkoli z ulice? Ta doba se má vrátit? Studentky učící jazyky místo zbytečně drahých jazykářek...
Milá kolegyně (píšete v ženském rodě, asi máte módně nepřechýlené jméno - což je vaše volba), kde píšu, že budu považovat "za odborníka i absolventa kulturologie, který bude učit fyziku"? Vy někoho takového znáte, kdo vystudoval kulturologii a učí fyziku? Je znakem nevelké moudrosti vložit někomu do úst názor, který nikdy nevyslovil a pak na tom tancovat. Máte na víc!
Vy znáte někoho, kdo má sebevědomí "díky studiu nejméně na jedné pedagogické fakultě a k tomu nástavbových kurzech" právě a jen díky tomu studiu? Já neznám nikoho podobného. Každý kdo měl takové sebevědomí, brzy zjistil, že ve třídě je to o něčem jiném - jak učení, tak i sebevědomí. To ze školy, pokud vůbec nějaké bylo, brzy splasklo.
A ještě něco: tím "samozvaným expertem" myslíte mě? Pokud připustíme název "expert" (což pro mě není urážka, to používají jako urážku spíše ti nemoudří lidé), tak určitě nejsem "samozvaný". To školy, vzdělávací organizace a pořadatelé konferencí mě stále zvou, nikdy nejdu nikam nezván :-D Takže se pletete i v tomto bodě.
Ředitel, který pozve "někoho z ulice", musí nést za svou volbu odpovědnost. Ručí za kvalitu vzdělávání. Téměř každý ředitel chce mít ve škole ty učitele ty nejlepší. Nejsou to žádní hlupáci, které z nich vy děláte. A pokud by to znamenalo, že "někdo z ulice" bude lepší než vyhořelý a nekompetentní učitel, co tam je nyní, proč ne? Já jsem pro a žáci a rodiče jistě také!
Robert Čapek
Doporučuji si personálie ve školách spojené s kvalitou výuky vyříkat s ČŠI a jejich kontrolní činností. Obyčejní kantoři evidentně za nic nemůžou.
"Myšlenkové pochody pana Čapka nechápu..."
Pane Sárközy v pohodě. Von je taky nechápe.
Pane Doležele, uvádějte správně jména ostatních diskutujících, prosím. Jelikož jste byl na nepřesnosti opakovaně upozorňován, působí to dojmem záměrného znevažování. Nehledě na to znevažování jiné...
Omlouvám se, to nebyl úmysl. Já prostě pořád vidím toho francouzského prezidenta. S panem Sárközim v zásadě souhlasím a naopak mě opakovaně velmi mile překvapuje, takže nemám důvod býti ani jízlivý, ani nepříjemný.
Okomentovat