Při příležitosti mezinárodního dne gramotností (8. září) začíná Měsíc gramotností – kampaň, do které se mohou zapojit učitelé z celé republiky a jejímž prostřednictvím si mohou vyzkoušet s gramotnostmi aktivně pracovat ve výuce. Svoje zkušenosti pak sdílí prostřednictvím sociálních sítí nebo blogů. Ambicí je podpořit mezioborovou spolupráci učitelů napříč předměty.
Zpětnou vazbu a metodickou podporu pro rozvoj gramotností poskytuje dlouhodobě také Česká školní inspekce (ČŠI), která Měsíc gramotností podporuje. „Nejde o to, jestli se má škola věnovat rozvoji znalostí, nebo gramotností, tedy schopnosti využívat znalosti při řešení různých praktických situací. Jedno bez druhého totiž nejde, jde o vzájemně se doplňující složky,“ uvádí Ondřej Andrys, náměstek ústředního školního inspektora, s tím, že v aktuálním školním roce se ČŠI v rámci tematických šetření zaměří na matematickou a čtenářskou gramotnost. „Výstupy z našich šetření ukazují, jak na tom školy při rozvoji té aplikační úrovně znalostí jsou, a zjištění jsou tak zpětnou vazbou jak pro školy, tak pro tvůrce vzdělávací politiky. V každém případě podporujeme veškeré aktivity směřující k budování kapacit v oblasti rozvoje gramotností,“ uzavírá Ondřej Andrys.
Další informace naleznete zde
3 komentářů:
Proč? Naše děti číst a psát umějí.
ke zvyšování kvality výuky napomáhá, když ...
Bylo by zajímavé zjistit, co se zde rozumí tou kvalitou výuky. Třeba že děti lépe umí matematiku? ////
Kvalita výuky v nynějším moderním hávu je prošpikovaná mnohými projekty, výjezdy a zájezdy, interaktivními tabulemi za moc peněz a hravými metodami, kde neexistuje neúspěch, aby se děti nestresovaly.
Okomentovat