Na Rádle se rozjíždí stavba budovy svobodné demokratické školy, kde děti neznají ročníky, osnovy ani známkování. Zároveň ani strach ze školy a neúspěchu. Zázemí tu najde Liberecká Sudbury škola. Škola je založená na principu sebeřízeného vzdělávání. Model svobodných demokratických škol typu Sudbury ve světě úspěšně funguje od šedesátých let minulého století. Reportáž přináší iDNES.
Zakladatelé školy projektu věří. Sami mají ve škole všechny své děti. „S odmítavými reakcemi se občas setkáváme. Lidé například tvrdí, že experimentujeme na vlastních dětech. Máme pro jejich reakce pochopení, protože se s takovýmto způsobem vzdělávání v životě nesetkali a nedokážou si představit, že by se děti mohly vzdělávat i jinak, než jak jsme na to u nás zvyklí. Školy tohoto typu ale ve světě fungují přes šedesát let a mají spousty absolventů. Děti, co prošly tímto typem vzdělávání, bývají v životě úspěšné a nacházejí uplatnění v nejrůznějších oborech,“ argumentuje Pavel Branda, zakladatel a člen správní rady Liberecké Sudbury školy.
Zastánci tohoto typu vzdělávání odmítají, že si děti dělají to, co chtějí. Dělají to, co jim dává smysl. Dodržují pravidla, na nichž měly možnost se samy podílet.
Celý text naleznete zde
2 komentářů:
Pokud dětičky pravidelně dochází do normální školy na přezkoušení, tak celá ta jejich "demokratická" škola je jenom hraní si na něco, čím to ve skutečnosti není. Habaďůra. ////
Přezkoušení na normální škole je za konkrétní ročník a je z něj známka. Čili titulek je vylhaný. Jak charakteristické! ////
to je dnes situace na většině škol
Okomentovat