Mike Walsh je ředitelem globální poradenské společnosti Tomorrow pomáhající manažerům uspět ve 21. st. Věnuje se primárně problematice byznysu ve spojení s aktuální technologickou revolucí, která mění zažité formy řízení firem. Jeho myšlenky jsou však inspirativní i pro školství. O Walshových myšlenkách referuje Bořivoj Brdička na portálu RVP.
Mike Walsh (twitter.com) |
„Největší výzvou pro každou firmu není jen uspokojovat potřeby současných zákazníků, ale předvídat zájem budoucích. Díky tomu, že dnes jsou děti od útlého mládí vystaveny na datech založeným zkušenostem, AI generace bude interagovat, spolupracovat a komunikovat způsobem, který nejméně očekáváte.“
Chytří šéfové již pochopili, že chtějí-li přežít nastávající změny, budou velice rychle potřebovat lidi se schopností orientovat se v prostředí řízeném pomocí algoritmů, automatizace a umělé inteligence. Zatím přesně nevíme, jak optimálně nastavit přípravu dětí na tento nový svět. Faktem je, že mnoho škol experimentuje s výukou programování. Cílem nutně není umět programovat, jde hlavně o to, aby si žáci dokázali představit, jak pracuje počítač – aby disponovali informatickým myšlením. Tou podstatnou schopností je umět vzniklý problém formulovat a strukturovat tak, aby k jeho řešení mohl být počítač použit.
V jedné ze svých přednášek říká: „Svět v roce 2030 nebude na první pohled vypadat moc odlišně. Pořád se budete přihlašovat k nějakému portálu, pořád kolem sebe uvidíte lidi zírající na displej, fyzická infrastruktura platforem a aplikací bude vypadat podobně. Velký rozdíl však bude ve schopnostech firem dodávat lidem souvislé, dokonale vyladěné, personalizované zážitky, které jsou schopné zajistit soustavné zdokonalování (učení) a vlastní vývoj.“
Otázkou zůstává, zda se nám učitelům vůbec podaří tento proces nějak ovlivnit?
Celý text naleznete zde
1 komentářů:
Amazon již zavádí systém (pracující na základě prediktivní analýzy), který bude schopen dodávat zboží ještě dříve, než si ho zákazník objedná.
Možná se už brzo ani nebude ptát, zda jej zákazník chce?
To myslím vážně.
A co bude, až stroje zjistí, že nelogičtí lidé jim v té dokonalosti překážejí?
Chytří šéfové již pochopili, že chtějí-li přežít nastávající změny, budou velice rychle potřebovat lidi se schopností orientovat se v prostředí řízeném pomocí algoritmů, automatizace a umělé inteligence.
Jde o dost podobnou množinu středoškoláků, jako je množina žáků úspěšných v matematice a fyzice.
mnoho škol experimentuje s výukou programování. Cílem nutně není umět programovat, jde hlavně o to, aby si žáci dokázali představit, jak pracuje počítač – aby disponovali informatickým myšlením. Tou podstatnou schopností je umět vzniklý problém formulovat a strukturovat tak, aby k jeho řešení mohl být počítač použit.
Tak hádejte, zda se děti u programování ptají "A k čemu nám to budééé?" a jak jim to jde? (Ano, je to přesně naopak, než praví mýtus.)
Okomentovat