„S trochou nadsázky by se dalo říci, že zatímco na Slovensku se učitelé v protestu sjednocují a v Polsku téměř jednotně stávkují, v Česku se hádají,“ píše Michal Komárek v zářijovém vydání časopisu Řízení školy. Autor bilancuje další pokus o vznik pedagogické komory, který začal v lednu 2017 a původně zamýšlený výsledek zjevně nepřinesl.
Michal Komárek (archiv autora) |
Po více než dvou letech tady máme dvě vůči sobě vzájemně velmi silně kriticky vyhraněné učitelské skupiny- Učitelskou platformu (UP) a spolek Pedagogická komora (PK). Ani jedna z nich přitom o sobě nemůže tvrdit, že učitele reprezentuje nebo že má rozhodující vliv. Vedle nich nadále existují všechny organizace a asociace, které tu byly před nimi. Včetně odborů...
Možná je myšlenka vytvoření učitelské profesní komory prostě mylná. Možná vychází ze špatného předpokladu, že učitelé potřebují, aby je reprezentovala jedna silná organizace. Co když ji ale učitelé nechtějí? Co když chtějí „jen“ to, aby je bylo víc slyšet? Aby je politici nepřehlíželi, když připravují reformy a změny? Aby za ně nemluvili „experti“?
V tomto smyslu se paradoxně nový projekt vzniku pedagogické komory svým způsobem povedl. Obě nové organizace slyšet jsou, získaly nezanedbatelný prostor v médiích, není možné je jen tak přehlédnout.
A není na škodu, že jsou tak rozdílné. Spolek Pedagogická komora má ambici být spíš masovou nátlakovou organizací typu odborů. Učitelská platforma chce být spíše think tankem, poradním sborem, který ovšem na rozdíl od některých „expertů“ koření přímo ve školách, je složený z učících učitelů.
Obě strategie jsou legitimní, obě jsou důležité. Je pochopitelné, že jejich reprezentanti spolu nesouhlasí a veřejně se přou. Mají prostě jiné priority, jsou to jinak nastavené osobnosti. Obě organizace mohou učitelům prospět. Vítaným bonusem by bylo, kdyby se k sobě chovaly vstřícně a korektně. A pokud by došlo k nějaké opravdu velké krizi, třeba budou i spolupracovat.
Celý text naleznete v zářijovém vydání časopisu Řízení školy (nakladatelství Wolters Kluwer)
34 komentářů:
Má.
Už teď je vidět, že se s pedagogy někdo i baví. Před tím v éře jen odborů si každý s učiteli vytřel ...
Zatímco učitelská platforma jako by pro učitele neexistovala, tak pedagogická komora občas křičí. Jen škoda, že se zdá být spíš zástupkyní jen zájmů základních a zvláštních škol. Trochu usnula na vavřínech a přestala obhajovaat svou činnost před učiteli.
Kdyby si dal pan Komárek alespoň trochu práce s hledáním informací, zjistil by, že situace na Slovensku je úplně stejná jako v ČR.
Činnost Pedagogické komory je popsána zde: https://www.pedagogicka-komora.cz/2018/09/cinnost-uspechy-pedagogicke-komory-v.html
Doporučuji srovnat weby CZESHA a školských odborů s naším webem. Z toho lze nejrychleji poznat, kdo je aktivní a co dělá pro učitele...
On si někdo kromě pana Komárka myslel, že se ostatní organizace učitelů, kterých je skoro stovka, samy rozpustí a zruší? Nebo dokonce, že zaniknou školské odbory?
Školské odbory, stejně jako asociace, komory, spolky atp, jsou a zůstanou bezzubými koníčky pro zviditelňování jejich představenstev, dokud sami učitelé nenajdou sílu k masovému celostátnímu protestu, který by profackoval papaláše a otevřel jim oči, protože tito už třicet let předstírají, že pokud zavřou oči, bubák zmizí. A ejhle on nezmizel, ale narostl. Bohužel je ve školách stále příliš mnoho lidí, kterým záleží více na jistotě a bezpečí definitivy, než na zlepšení systému. Jak to říkal Masaryk, tři generace.
Tak nevím, jestli jsou spolky bezzubým koníčkem, mám dojem, že PK i SUČJL se docela nadřely a jisté výsledky i vidím. "Jsem příliš starý na to, abych věřil v revoluci..." (Nohavica, můj básník) - takže zbývá ta mravenčí práce, kterou v každém spolku dělají tak dva, tři lidé. :)
Ve skutečnosti je to takto: V Polsku organizovaly stávku přímo tamější odbory. Na Slovensku organizovala tamější komora stejný protest jako my v ČR (a ve spolupráci s Pedagogickou komorou) - Den učitelů v černé a Týden škol v černé, ale Dobšíkovy odbory u nás (ani ty slovenské) ho nepodpořily. Takže ten rozdíl je, že v Polsku nejdou školské odbory proti učitelům, v ČR a na Slovensku je to bohužel naopak.
Povšimněte si, že platy pedagogů začaly výrazněji růst až po vzniku Pedagogické komory!
Paní Valíková, máte pravdu, použil jsem nevhodné výrazivo a hrubou generalizaci, omlouvám se. Mravenčí práce nadšenců si velmi vážím. Jen jsem skeptický, co se týká prosazení dostatečně razantních systémových změn způsobem krůček po krůčku. I když, novou maturitu taky někdo prosadil, teď nevím, zda to byl spolek šuplíkových autorů zaručených příprav, nebo nějaký jiný spolek. Pan Sárközi se nemýlí. V absenci dlouhodobého konzistentního vedení rezortu to mohou/musí být učitelské komory/spolky, které zajišťují jakýs takýs kurz vpřed, na rozdíl od křižování, či jurodivého otáčení lodi střídajícími se kormidelníky.
R.S.: "Povšimněte si, že platy pedagogů začaly výrazněji růst až po vzniku Pedagogické komory!"
Povšimněte si, že platy pedagogů začaly růst až pro příchodu Kloppa na místo trenéra Liverpoolu. Ta relevance je stejná.
Přínos PK byl svého času ve zrušení nerealistického tzv. Karierního řádu, který vzešel z dílny paní Valachové, Štecha a spol. Je pravdou, že tehdejší protest desetitisíců učitelů měl svůj efekt a socialisté tento návrh rychle stáhli.
Velkou výzvou pro PK je v současnosti nejen "boj" za revizi inkluze po česku a vytvoření realistické verze RVP, ale také snaha definovat profil absolventa ZŠ, SŠ. Technika provedení je na MŠMT.
Pedagogická komora se tématu platů ve školství intenzivně věnuje a jedná o nich s politiky. Například jsme s premiérem vyjednali 1 miliardu navíc do rozpočtu škol v loňském roce. Navrhli jsme vyšší příplatky pro třídní učitele a kompenzaci za odložení zvýšení platů o 15 % ze září na leden. Nyní díky aktivitě Pedagogické komory přeřazují zřizovatelé ředitelky MŠ do vyšších platových tříd. :-) Školské odbory návrhy Pedagogické komory nepodpořily, nebo dokonce vystoupily proti nim...
Dále Pedagogická komora navrhla změny v inkluzivní vyhlášce, z nichž většinu MŠMT akceptovalo a brzy vejdou v platnost. Dosáhli jsme zrušení garance míst pro všechny dvouleté děti v MŠ a podpořili uvolnění pravidel pro vznik přípravných tříd.
Nyní připravujeme vyhlášení stávkové pohotovosti ve školách...
https://www.pedagogicka-komora.cz/2018/09/cinnost-uspechy-pedagogicke-komory-v.html
tyrjir řekl(a)...21. dubna 2016 5:21
Co udělá UPS pro učitele - vidí si alespoň do vlastních úst?
České školství je mučeno rozpory. Například i tím, že si někteří představitelé tzv. Učitelského PROFESNÍHO sdružení očividně "nevidí ani do vlastních úst" a tlachají někdy i o dost nepodstatných věcech. Namísto toho, aby soustředěně a seriózně usilovali ve spolupráci s Pedagogickými fakultami, školskými odbory, rodiči a zřizovateli škol směrem k MŠMT o nápravu základních systémových podmínek pro kvalitní školní vzdělávání:
6 % z HDP pro vzdělávání, větší platy pro učitele, dotažení kurikulární reformy (standardizace nepodkročitelného minima znalostí učiva pro všechny předměty v RVP pro 40 až 70 % výukové doby a ve zbytku výukové doby dát učitelům volnost, aby mohli tvořivě pracovat a průběžně reagovat na podmínky ve třídě). Prověřování výsledků je samozřejmá součást každé práce a povinnost zodpovědných osob. Platí to i pro výuku a to u VŠECH výukových předmětů. Povinná maturita z matematiky avšak diferencovaná pro různé typy škol ("občanská matematika" jako základ pro všechny a k tomu diferencované rozšíření pro jednotlivé typy škol - viz. prof. Zlatuška ve včerejším pořadu na ČT 24*). Neomezovat maturitní obory a podporovat i dnes zanedbané přírodovědné a technické vzdělávání. Kvalitně vzdělávat a vychovávat od mateřské po vysokou školu.
http://www.ceskaskola.cz/2016/04/eduin-senatni-navrh-na-odklad-inkluze.html
* 90’ ČT24 - Boj o podobu školského zákona v senátu
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/11412378947-90-ct24/216411058130420
Co chce a bude dál dělat UPS? Bude se například ve spolupráci s pedagogickými fakultami a školskými odbory a MŠMT seriózně podílet na systémovém utváření toho, co bude s českým veřejným školstvím dál? Podá například ve spolupráci s nimi podnět s připomínkami k současné podobě Kariérního řádu pro učitele a podnět k legislativnímu zřízení Učitelské profesní komory?
http://www.ceskaskola.cz/2016/04/tomas-janik-vladimira-spilkova-michaela.html
http://www.ceskaskola.cz/2016/04/na-msmt-se-poprve-sesel-expertni-tym.html
http://www.ceskaskola.cz/2016/04/zdenek-sotolar-tri-v-tom-valachova.html
S pozdravem 6% HDPčkovký Hrom, aby do toho!
..........
tyrjir řekl(a)...26. dubna 2016 15:20
V Kariérním řádu učitelů nebyl myslím ze strany MŠMT vzat dostatečně v úvahu kvalifikovaný názor pedagogických fakult a učitelů. Vytvořilo to myslím další významnou podmínku k pokračování nekoncepčního řízení českého školství. Na pedagogické vědě založená učitelská profesionalita je myslím ve stávajícím návrhu Kariérního řádu potlačována (sociálně inženýrsko?) manažerskými postupy. Obávám se, že takovýto Kariérní řád učitelů mladé učitele z profesního hlediska do škol příliš nepotáhne.
http://www.ceskaskola.cz/2016/04/tomas-janik-vladimira-spilkova-michaela.html
http://www.ceskaskola.cz/2016/04/na-msmt-se-poprve-sesel-expertni-tym.html
http://www.ceskaskola.cz/2016/04/tajny-ucitel-inkluze-jako-zasterka.html
J.Týř
http://www.ceskaskola.cz/2016/04/zdenek-sotolar-ceske-skolstvi-je-muceno.html
Osobně jsem názoru, že UČITELSKOU profesní komoru si učitelé sami nezaloží. Tzv. Pedagogická komora je podle mne mnohdy zmatečně jednající a podivně nazvaný aktivistický spolek. Učitelská komora případně legislativně vznikne jako apolitický profesní spolek až tehdy, když nutnost jejího zřízení pocítí širší veřejnost a potřebná vládní a parlamentní většina. Toho lze dosáhnout jen na základě lepší komunikace a z ní plynoucí širší shody, než jakou nám různé vládní a nevládní organizace dnes předvádějí.
J.Týř
Pro učitele za 2 roky neudělala Učitelská platforma vůbec nic.
KDO JE PREZIDENT TZV. PEDAGOGICKÉ KOMORY, SOUKROMÉ NEZISKOVKY, KTERÝ ODMÍTÁ ODPOVĚDĚT NA OTÁZKU PROČ NAZÝVÁ UČITELE PEDAGOGY?
Mgr. Radek Sárközi je autorem projektu Čtenářská gramotnost a projektové vyučování. Podílel se na zpracování úspěšné žádosti o finanční prostředky z operačního programu ESF Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Od ledna 2010 zastával v tomto projektu pozici projektového manažera. V květnu 2010 se stal odborným garantem pro oblast čtenářská gramotnost a tvůrčí psaní. Od května 2011 je opět na pozici projektového manažera...
Na kurzu pro učitele mediální výchovy pořádaném nadací Open Society Fund Praha spoluvytvořil cvičný časopis Legatis...
Dříve lektoroval různé kurzy o změnách ve školství pro krajská pedagogická centra, pro projekt Koordinátor (NIDV) nebo kurzy na míru připravené přímo pro konkrétní školy. Je autorem výukového CD-ROMu Vše o RVP, ŠVP a reformě školství (Abeceda, 2006). Fandí alternativnímu školství (montessori, freinetovská pedagogika, daltonský plán, začít spolu, waldorfské školství, jenský plán…) a snaží se zprostředkovat učitelům jeho klady...
http://www.ctenarska-gramotnost.cz/o-projektu/radek-sarkozi
Pane Sárközi, proč jste ani v této diskusi neodpověděl na položené otázky? Je učitel učitel nebo pedagog? Kdo jste vy? Pedagogicko populistický aktivista, který vypustí z úst slovo učitel z úst jen tehdy, když chce, aby učitelé za stávkovali? Za co vlastně - za růst vašich aktivistických ambicí?
http://www.ceskaskola.cz/2019/01/radek-sarkozi-ucit-bude-moci-kazdy.html
Můj podrobnější medailonek je k dispozici zde :-)
https://www.pedagogicka-komora.cz/p/kontakty-odkazy.html
tyrjir
Z anonymní pozice takové výpady jsou celkem nevkusné pane ..
Jakou anonymní pozici máte na mysli? Snad tu svoji? Pana Týře zde všichni pravidelní čtenáři znají.
Pan Komárek se ve svém článku zabývá jen PK a UP. Proč? Proč nevzal v úvahu další aktivistické útvary - například Eduin a Eduzměnu, které jsou ministerským expertním týmem pro Strategii vzdělávání 2030+ považovány za jeho partnery?
Pokud má legislativně vzniknout Učitelská profesní komora v pravém slova smyslu, musí to být profesní organizace oproštěná od ideologie. To oproštění se nedaří ani jednomu z výše vyjmenovaných aktivistických útvarů. Snaha tzv. Pedagogické komory "vytvořit si svou aktivistickou spartakiádní značku" sebechvalným vystrkáváním ostatních cvičenců na "spartakiádním stadiónu" aktivistického MŠMT ČR je, myslím, docela úsměvná.
Přes všechny výhrady k aktivismu "Pedagogické (rádoby)komory" si myslím, že její vznik něco beze sporu zajímavého a užitečného přinesl. Pro mne je to např. i zajímavý pohled na jakési "zápasy v aktivistickém blátě". :)))
J.Týř
Vážený pane Sárközi, mohl byste, prosím, jako prezident soukromé firmy s názvem Pedagogická komora stručně (případně i obsáhleji) srozumitelně odpovědět čtenářům České školy, učitelům, rodičům a celé české veřejnosti na tyto tři otázky?:
1) Proč stále ještě vy a vaše Pedagogická komora nechápete nebo nechcete chápat a respektovat, že učitel je učitel a pedagog je vychovatel a že další nenásilná a bohužel i násilná "pedagogizace a pečovatelizace" učitelské profese v České republice je společensky, ekonomicky a politicky velmi nebezpečný jev, který je v rozporu s Deklarací lidských práv a s Ústavou České republiky, ve kterýchžto závazných předpisech se vyskytuje jen právo na bezplatné počáteční vzdělávání a nikoli povinnost podrobovat se něčí (pře)výchově?
2) Proč lžete, že zaměňovat pojmy učitel a pegagog (vychovatel) je věcně a právně v pořádku a že jde o pozitivní "tradici" (existuje např. profese VŠ pedagog, pokud ano, kolik jich je a kde)? Proč místo správného názvu učitel nazýváte učitele
"pedagogy" nebo "pedagogickými pracovníky"?
3) Proč by se měli učitelé vzdělávat zrovna v Pedagogických fakultách, když některé z nich v posledních dvou desetiletích didakticky "zhlouply" natolik, že namísto toho, aby se řádně věnovaly vzdělávání učitelů (didaktiků), spíše "vychovávají" pedagogy (vychovatele)?
Za vaše odpovědi Vám předem děkuji.
J.Týř
Viz
http://www.ceskaskola.cz/2019/01/radek-sarkozi-k-novele-zakona-o.html
http://www.ceskaskola.cz/2019/01/ladka-ortova-deklarace-konzervativniho.html
http://www.ceskaskola.cz/2019/01/radek-sarkozi-ucit-bude-moci-kazdy.html
Nouzový stav, do kterého se české školství dostalo, je výsledek ŠKOLSKÉ (PEDAGOGIKÉ a DIDAKTICKÉ) DEMENCE státu zahrnující jak pofinancování, tak i mizerné koncipování, organizování a kontrolu školského resortu. Pedagogicko populistickou PEDAGOGICKOU A DIDAKTICKOU DEMENCÍ aktivistů z podivného spolku Pedagogická komora se tento nouzový stav nenapraví.
Pane Sárközi, proč stále zatvrzele lžete nebo demagogicky mlžíte výše popsanou podstatu problému? Opravdu "bude moci učit každý"? Opravdu být učitel a být vychovatel (pedagog) znamená totéž? Budete-li takto absurdně vy a podobně zatvrzele aktivistické ČŠI, NÚV, NIDV a Pedagogické fakulty pokračovat, může se stát, že učitelů bude ještě méně a stát bude muset přistoupit k dalším, účinnějšim, opatřením.
3) Proč by se měli učitelé vzdělávat zrovna v Pedagogických fakultách, když některé z nich v posledních dvou desetiletích pedagogicky a didakticky "zhlouply" natolik, že namísto toho, aby se řádně věnovaly vzdělávání učitelů (didaktiků), spíše "vychovávají" pedagogy (vychovatele)?
Odpovíte pravdivě a bez aktivistického mlžení alespoň na tuto otázku, pane Sárközi?
V České republice je cca 7000 základních a středních škol, s mateřskými a vysokými školami je jich ještě mnohem víc. Z těch 7000 jednotlivých občanů sledujících na FB tzv. Pedagogickou komoru s ní všichni nesouhlasí. Mnozí jsou tam jen pasivně např. ze zvědavosti. Česká republika má 10 milónů a občanů a víc než 100 000 učitelů...
Přestanete už konečně, pane Sárközi, nemyslně nafukovat tu vaši aktivistickou pedagogicko dementní bublinu? Buďte tak laskav a přestaňte se, prosím, naparovat a odpovídejte věcněji a bez lží na otázky, které trápí rodiče, učitele, zaměstnavatele, hejtmany a občany České republiky.
J.Týř
http://www.ceskaskola.cz/2019/01/radek-sarkozi-ucit-bude-moci-kazdy.html
Aktivita Učitelské platformy se omezila na podobné tiskové zprávy jako je tato:
https://ucitelskaplatforma.cz/index.php/2019/01/29/informace-pro-media-prosim-pouzivejte-spravna-oznaceni-spolku-profesni-komora-pedagogu-neexistuje/
Pedagogická komora má hlavní platformu k diskusi a řešení otázek skupinu na sociální síti Facebook. Uzavřenou. Takže musím projít lustrací, abych vůbec byl do skupiny vpuštěn. To je ta „reprezentativní organizace“? Proč musí být uzavřená? Pokud chce něco měnit, musí inspirovat. A za zavřenými dveřmi bude těžko inspirovat...
kdo nás tedy zastupuje v Pedagogické komoře? Pan Sárközi, který přestal učit, protože mu nestačily peníze. Skutečně mi takové jednání mluví ze srdce a motivuje mě, abych se stal lepším učitele. A především lepší osobností s neposkvrněným charakterem. Opět nás tedy zastupuje neučitel (i když, abych nebyl nefér – děti kdysi potkal a ve škole skutečně učil)...
Ale má to háček. Pokud projdete lustrací a dostanete se dovnitř skupiny, musíte být jednotní, neoriginální a souhlasit s Kápem. Jakmile projevíte svůj vlastní názor, nebo dokonce nesouhlas s vedením Pedagogické komory, okamžitě ve skupině končíte, dostane blok a „dopis“ na rozloučenou...
Co mi to jen připomíná? Největší korupčníci vždy slibují, že zametou s korupcí; největší zachránci demokracie vždy demokracii utopí. Stejné je to s Pedagogickou komorou. Takovou skupinku šéfa a věrných už tady máme a demokracie nám pomalu mizí. Nemilá Pedagogická komoro, neničte naše školství a neničte už tak pošramocenou reputaci nás, skutečných učitelů. Děkuji.
https://tajnyucitel.wordpress.com/2018/12/11/prichazi-zachrankyne-skolstvi-totalitni-pedagogicka-komora/
existují sdružení, která mají slova „pedagogická komora“ v názvu...
Chceme upozornit na důležitá fakta:
Žádný z těchto spolků není profesní komorou, jak ji známe u lékařů, auditorů apod.
Nejsou zřízeny zvláštním zákonem a členství v nich není povinné.
Stejně jako Učitelská platforma nezastupují všechny pedagogy, ale pouze své členy a příznivce.
Pro členy některých těchto spolků neplatí ani povinnost být učitelem či pedagogem a některé mají dokonce ve vedení členy s minimální pedagogickou praxí.
Stále největší učitelskou organizací je Českomoravský odborový svaz pracovníků školství (ČMKOS PS) s 12,5 tisíci učiteli a dalšími 1,5 tisíci pedagogických pracovníky (vychovatelky, psycholožky, speciální pedagožky apod.). ČMKOS PS je i součástí tripartity a s Národní radou Unie školských asociací CZESHA jsou jedinými školskými organizacemi, které jsou oficiálním připomínkovacím místem pro nově vznikající školskou legislativu.
https://ucitelskaplatforma.cz/index.php/2019/01/29/informace-pro-media-prosim-pouzivejte-spravna-oznaceni-spolku-profesni-komora-pedagogu-neexistuje/
Tzv. Pedagogická komora není ani profesní komora ani "pedagogický" spolek. Nepedagogicky konfliktním pánům Sárközimu, Wagnerovi a spol. se v r. 2017 podařilo "konjunkturalisticky" využít všeobecné nespokojenosti části učitelů a veřejnosti k sepsání a předložení petice proti Kariérnímu řádu pro učitele. Jeho zamítnutí v parlamentu ale není ani zdaleka především jejich dílem. To je, myslím, vše podstatné, co lze k tomuto z více hledisek podivně rozporuplnému, politicky ambicióznímu a značně konfliktnímu soukromému spolku ve stručnosti říci.
J.Týř
Má snaha o vytvoření Pedagogické komory smysl?
tyrjir řekl(a)... 24. května 2019 1:09
Podle předsedkyně Asociace ředitelů základních škol ČR Hany Stýblové by změna zákona mohla pomoct řešit současný nedostatek učitelů, kdy navíc velké množství z nich odchází do důchodu, a nových nepřibývá tak rychle...
http://www.ceskaskola.cz/2019/02/reditele-skol-k-novele-zakona-o.html
Dále viz diskuse pod tímto článkem:
Proč se aktivistická Pedagogická komora rozčiluje, že stát už nechce podporovat Pedagogickou černou díru v resortu MŠMT?
Jestli budou Pedagogické fakulty i nadále zanedbávat didaktiku a produkovat tolik absolventů, kteří ani nenastoupí do školy, nebo z ní po nástupu brzy utečou, nelze se divit, že se odpovědní a zodpovědní lidé a stát starají i o to, aby učitelé do škol přicházeli také odjinud než Pedagogických fakult...
Postup současného MŠMT v této věci odpovídá požadavkům ředitelů škol, požadavkům ředitelů a zřizovatelů škol, požadavkům zaměstnavatelů a veřejnému zájmu České republiky. Aktivistická tzv. Pedagogická komora dosud neodpověděla na otázku:
Proč by se měli učitelé vzdělávat zrovna v Pedagogických fakultách, když některé z nich v posledních dvou třech desetiletích pedagogicky a didakticky "zhlouply" natolik, že namísto toho, aby se řádně věnovaly vzdělávání učitelů (didaktiků), spíše "vychovávají" pedagogy (vychovatele), když mnozí jejich absolventi do škol ani nenastoupí nebo z nich brzy utíkají?
Viz např.
TORNÁDO KAT A VLÁDNÍ JADERNÝ VÝBUCH
http://www.ceskaskola.cz/2017/07/vlada-byla-velmi-aktivni-ve-skolstvi.html#comment-6280139516709541290
ZVLČILOST MŠMT ČR a POŽADAVKY HEJTMANŮ
http://www.ceskaskola.cz/2019/01/hejtmani-chceme-zmenu-ve-skolstvi-at.html
DIDAKTICKÁ DEMENCE NÚV a MŠMT PŘI REVIZI RVP
http://www.ceskaskola.cz/2019/01/revize-rvp-probiha-bez-oficialniho.html
http://www.ceskaskola.cz/2019/01/ladka-ortova-deklarace-konzervativniho.html
http://www.ceskaskola.cz/2018/04/k-utokum-na-hejneho-metodu-se-vyjadrila.html
http://www.ceskaskola.cz/2019/01/radek-sarkozi-ucit-bude-moci-kazdy.html
http://www.ceskaskola.cz/2019/01/radek-sarkozi-k-novele-zakona-o.html
Pedagogické fakulty, ministerské organizace ČŠI, NÚV, NIDV a takzvaná Pedagogická komora, myslím, selhaly "na celé čáře", když učitele nazývají pedagogy, když didaktiku nahrazují pedagogikou a když postupně v rozporu s Ústavou ČR, s Listinou základních práv a svobod i v rozporu se školským zákonem mění školy ze zařízení vzdělávacích na zařízení (pře)výchovná. Není divu, že stát umožní učit i dalším osobám, než absolventům aktivistických pedagogických fakult, které vznikly podle zákona Prozatímního národního shromáždění č. 100/1946 Sb. z 9. dubna 1946 a které se, myslím, ani (zejména?) v posledních desetiletích příliš neosvědčily.
http://www.ceskaskola.cz/2019/05/spolek-pedagogicka-komora-nesouhlasi-s.html
"Pedagogů" (vychovatelů a převychovatelů) je všude plno. V médiích, v bankách a pojišťovnách, u Policie, u Vězeňské služby, v aktivistických neziskovkách, v úřadech i soukromých podnicích atd. atd. Tam všude jsou rozuteklí absolveni Pedagogických fakult, kteří měli být UČITELI nebo učitelé, kteří už to ve škole nezvládali vydržet. Ve školách nechybějí pedagogové, ale učitelé, kteří by učili a naučili.
Učitelé a školy nepotřebují Pedagogickou komoru. Potřebují Učitelskou komoru.
tyrjir, on vás za to trollení někdo platí?
Tajné Učitele za jejich zbaběle anonymní a poťouchle nevěcné trollení někdo platí? J.Týř
Pedagogická komora opakovaně vyzvala školské odbory ke spolupráci. Bohužel marně...
Pedagogická komora opakovaně vyzvala školské odbory ke spolupráci. Bohužel marně... Říká nám tu pan Sárközi.
Ach tak: Aktivistický soukromý spolek VYZÝVÁ člena Tripartity legitimizovaného např i k vyhlášení stávky ke spolupráci? Co je tohle zase za pitomost? :)))
Výzva = jednostranný úkon (kterým se nesporně oprávněná osoba například dožaduje svého nesporného práva)
Spolupráce = dvoustranný vztah založený na dobrovolnosti spolupracujících stran
Co si vlastně v té vaší "Pedagogické komoře" o sobě myslíte, pane Sárközi? Pedagogická komora je snad odborová organizace mající nárok jednat s odborovým ústředím a požadovat na nich něco formou výzvy? Proč jste odborům svou spolupráci slušně nenabídli, nepožádali o ni? Proč by se odbory měly s nafoukanci vašeho typu bavit, když nemáte ani základy pojmového myšlení a ani základ elementární slušnosti? Když namísto nabídky nebo návrhu na spolupráci se ZÁKONEM autorizovaným (legitimizovaným) členem Tripartity ty odbory ke spolupráci VYZÝVÁTE? Vy že jste češtinář, pedagog a prezident seriózního spolku Pedagogická komora? Pokud ano - proč se tedy chováte, jak se chováte (jako jakýsi "nevychovaný a elementárních pojmů neznalý "fracek""?)?
Vy opravdu, pane Sárközi, nevíte, že vztah spolupráce je dvoustranný vztah založený na dobrovolnosti spolupracujících stran? VYZÝVAT NĚKOHO KE SPOLUPRÁCI - co je tohle za PITOMOST z úst češtináře, pedagoga a "prezidenta tzv. Pedagogické komory"? Vyzývat smíte jen k tomu, nač máte nesporné právo. V tom případě ale nevyzýváte druhou stranu ke SPOLUPRÁCI. V tom případě ji vyzýváte k nějakému z vaší strany nárokovému a z její strany povinnému jednání - například k POVINNÉ SOUČINNOSTI. "Vyzývat někoho ke spolupráci" je něco jako pokus o znásilnění... O spolupráci se žádá, spolupráce se navrhuje... Opravdu si, pane Sárközi myslíte, že vám tuhle vaši aroganci odbory, učitelé a celá veřejnost budou donekonečna baštit?
Vzpamatujte se, prosím, a přestaňte dál takhle hloupě ztrapňovat sebe i celou Vaši "(Ne)Pedagogickou (ne)komoru".
J.Týř
Pane Týři, už to stačilo. Svůj postoj ke spolku PK jste vyjádřil více než jasně, dalšími urážkami to rozhodně nezpřesníte...
Okomentovat