V mateřské škole jsem zavedla pravidelné konzultace pro rodiče a vycházela jsem při tom z povinností učitelky MŠ popsaných v RVP PV. Kvalitní spolupráci mateřské školy s rodinou dlouhodobě považuji za základ pro naplňování individualizace v předškolním vzdělávání.
Jako ředitelka mateřské školy jsem se zasadila o to, aby konzultace nebyla vnímána jako formální záležitost a nebylo to jen jakési „popovídání“.
Při každé konzultační hodině jsem pravidelně využívala portfolio dítěte, které jsme společně sdíleli jako důkaz o prospívání, rozvoji a učení dítěte. Hlavním cílem konání těchto individuálních konzultací byl vždy zájem o prospěch a rozvoj dítěte.
Touto cestou se zájem rodičů o pravidelně nabízené konzultace velmi zvýšil.
Po svých zkušenostech jsem pak zavedla pravidelné termíny konzultací, o kterých byli rodiče rámcově předem informováni již na začátku školního roku. Termíny konzultací se mimo jiné odvíjely i od termínů pravidelného hodnocení dětí v mateřské škole.
Celý text naleznete zde
První část naleznete zde
0 komentářů:
Okomentovat