„Podařilo se nám vyjednat desetiprocentní navýšení platů pedagogickým pracovníkům,“ uvedl ministr školství Robert Plaga na tiskové konferenci k zahájení školního roku. Podle něj je rychlost růstu platů nebývalá. „Musíme zajistit, aby byl výrazný rozdíl mezi růstem platů pedagogů a růstem platů ve veřejné správě.“ Informuje Seznam Zprávy.
Robert Plaga (msmt.cz) |
Celý text naleznete zde
9 komentářů:
"oni na to nemají prostor“ - chce to nové školy - větší budovy, prostornější třídy - a půjde to!
Člověk si myslí, že nový min. školství nemůže překonat své předchůdce. Může.
Á, pán je alibista.
Jistě. Ať maturitu udělají všichni. A neúspěch na bakalářském studiu stoupne klidně třeba na 90%. Pak ale musím navrhnout čtvrtý stupeň vzdělávání, kde by se bralo to, co před dvaceti lety na vysokých školách. Proč nestrávit ve škole půlku života, že jo? Je to zadarmo, do práce se nemusí, tak vo co gou?
Posedíme, pokecáme. Jako v hospodě. Hlavně ta socializace.
"chce to nové školy - větší budovy, prostornější třídy " mírnější, pokornější, vysmáté, hravější a mladé učitele... boxovací pytle, skluzavky, bazény, kolotoče to chce:-)
"Ministr školství se zmínil také o výuce matematiky na školách, ta se podle Plagy musí změnit, aby byli žáci motivovaní a ve větším počtu uspěli u maturit"
Rada zdarma:
Od první do deváté třídy cvičit v rámci matematiky výlučně kompetenci pro sčítání a odčítání jednociferných čísel. Ve středních školách u M oborů možná zvýšit náročnost zařazením i čísel dvouciferních a možná i násobit a dělit (ale nevím, nevím...). U tzv. L oborů a konzervatoří pokračovat s čísly jednocifernými a jen uvedené testovat u maturit.
To by v tom byl čert, aby se procento úspěšných nezvýšilo.
...vždyť jsme do čtyřiceti mladí a stále se máme co učit..ale to až potom, co si parádně užijeme...
Řekl bych to replikou z jednoho filmu - kde byl pan Plaga, když se rozdávaly koule?
Změny musí nastat již od prvního stupně ZŠ. Na případné zvýšení vyučovacích hodin M můžou posloužit disponibilní hodiny, protože od 90 let byla snížena dotace v osnovách Obecné a Základní školy. V učebním plánu RVP-ŠVP se pak v těchto praktikách pokračovalo. A dnes to začíná při výuce chybět. V učebním plánu ZŠ najdeme dotaci 4+4+4+3, na SŠ je to ještě horší. Co potom můžeme očekávat u maturity z M? Při mém studiu na gymnáziu byla hodinová dotace 5+5+5+5 a to jsem ještě chodil 2 hodiny do volitelné matematiky + 1 hodina nepovinné matematiky ve 4. ročníku. To se dnes může mnohým jevit jako extrém, ale učivo bylo řádně procvičeno a upevněno. Z matematiky maturovala celá třída, všichni uspěli.
Jestli pan minist opravdu prohlásil to, co je v titulku, tak nás bůh ochraňuj.
Co se týká hodinových dotací M, je to tak. I učni měli 4 2 2 (dnes 2 1 1 a to ještě ti lepší)
Jenže hlavní problém je přístup žáků. Když jsou 9 let na ZŠ vedeni kobercovou metodou - hrají si a ví, že se nemusí snažit, pak za 4 roky maturitní zázrak není možný.
Počet maturantů nezlepší postavení ČR v moderní společnosti. Právě naopak. Když budete dávat maturitní vysvědčení každému, kdo si přijde, pak je to znevážení maturantů doby minulé. A dnes nebýt státních maturit taková situace je.
Titulek vybízí k tomu, aby i ti, co maturitu nemají se na ni vrhli a stát jim ji dá.
Takže budeme mít republiku maturantů, kteří pracují ve službách nebo jsou na podpoře. U strojů budou inženýři a postgraduálové budou možná dělat mistry. Věda se bude dělat jinde. Určitě v Asii a možná v Německu či Francii.
Okomentovat