Jaroslav Mašek: iPrázdniny s učiteli 10: Můj nový školní rok v myšlenkové mapě

pondělí 26. srpna 2019 ·

Zadání aktivity: 1.Vytvořte myšlenkovou mapu pro svůj nový školní rok. 2.Na portálu iPrázdniny s učiteli publikujte svůj školní rok v myšlenkové mapě dle návodu níže.


Jak a v čem vytvořit myšlenkovou mapu aneb 6 různých přístupů

Tužka a papír

Moje vůbec nejoblíbenější „platforma“. S tužkou se mi nejlíp přemýšlí. Neodvádí mou pozornost tak, jak to dokážou cloudové služby či mobilní aplikace. Stejně jako píšu své texty v markdownu, abych se nemusel zabývat formátováním, používám tužku a papír u myšlenkové mapy. Jsou takovým mým myšlenkovo-mapovacím markdownem.

Stylus a tablet

Výhoda tohoto přístupu je asi zřejmá. Myšlenkovou mapu už nemusíte skenovat jako v prvním případě, ale můžete ji rovnou ukládat ve vámi zvoleném formátu a okamžitě sdílet.

Bubbl.us, Coggle a další platformy na myšlenkové mapování

Jsou jich mraky a zaměřují se výhradně na tvorbu myšlenkovým map. Obvykle jsou velmi jednoduché, a v tom je jejich výhoda a krása. Příkladem je Coggle, který často představuji žákům. V online aplikaci Bubbl.us se dokonce ani nemusíte registrovat.

Mindly aneb myšlenkové mapování připomínající vesmír

Pomůže vám zorganizovat váš vnitřní vesmír. Tak začíná popis aplikace Mindly. A přesně tak to v ní i vypadá. Myšlenky si strukturujete v soustředných kružnicích připomínajících oběžné dráhy, na kterých umisťujete další kružnice – podmyšlenky tvořící bránu do vaší další myšlenkové (vesmírné) dimenze. Rozhodně vyzkoušejte na mobilní platformě.

Lucidchart, Mindomo, Draw.io aneb myšlenkové mapování v komplexních diagramových nástrojích

A pak tu jsou komplexní nástroje, ve kterých můžete vytvořit takřka jakýkoliv diagram (Lucidchart, Draw.io) nebo ty nejpoužívanější diagramy, vedle myšlenkových map např. pojmové mapy či stromové organigramy (Mindomo).

Canva aneb myšlenkové mapování v grafickém editoru

Možná by vás to nenapadlo, stejně jako mě, ale myšlenkové mapy lze tvořit pomocí grafických platforem jako je např. Canva. Výhodou je možnost odpoutat se od standardního rozvržení myšlenkové mapy, jak ji známe ze samotné definice (tj. podmyšlenky jsou umístěny na větvích vycházejících z hlavní myšlenky a připomínajících nervová vlákna v mozku), a jiným, netradičním, rozložením myšlenek vytvořit její atraktivní vzhled.


Celý text naleznete zde

0 komentářů:

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.