Učitelství nejde dělat bez toho, abyste se dostávali do složitých situací, vyhořelý učitel má ale jen minimum energie a těžko může být dobrý pedagog, říká psycholožka z Pedagogické fakulty Karlovy univerzity Irena Smetáčková, která se podílela na výzkumu stresu mezi českými učiteli. Ti pak trpí nespavostí i bolestmi a nejlépe by potřebovali ze školství odejít, vysvětluje. Za vyhoření ale může systémová chyba, málokdy je to selhání jednotlivců, dodává. Rozhovor přináší DVTV.
Rozhovor ke stažení naleznete zde
1 komentářů:
Pěkný scénář. Vyhořelého učitele reportují rodiče vedení a vedení mu dá rok placeného volna na zotavenou, plus zdarma lázně, protože si svého, byť vyhořelého, učitele cení a ví, že pravděpodobně vyhořel kvůli nesmyslným administrativním úkonům, které s výukou nemají co dělat, nebo dusné atmosféře na pracovišti, kterou vedení spolu-vytvořilo.
Žert. Pravděpodobně dostane padáka za vyhoření.
Okomentovat