Tři čtvrtiny pedagogů ohrožuje vyhoření. V podmínkách nedostatku učitelů, nemá problém řešení

sobota 15. června 2019 ·

Podle posledních průzkumů trpí syndromem vyhoření každý pátý kantor. Ve školkách jsou ohroženy dokonce až tři čtvrtiny učitelů. Jenže před takovým pedagogem sedí každý všední den až 30 žáků. A na ty se v debatě zapomíná. Jak působí vyhořelí učitelé na žáky, popisuje v reportáži Lidových novin psycholožka Irena Smetáčková z Pedagogické fakulty UK: „Jejich vztahy s dětmi nejsou pozitivní, protože vůči nim nedokážou být citliví a vstřícní. K dětem mají často cynický přístup a výuka po obsahové i didaktické stránce není kvalitní.“


Irena Smetáčková (iforum.cuni.cz)
A právě v této dusné náladě tráví žáci většinu produktivní části dne. Někteří tak do školy ani ráno nechtějí z domova odejít. „Vedle rodičů jsou učitelé jediní dospělí lidé, s nimiž dítě tráví tolik času. Je důležité, aby to byli lidé se správnými pedagogickými kompetencemi a aby je jejich práce těšila,“ podotýká Smetáčková.

Podle ministerstva školství nejde řetězec, kdy se vyhořelý učitel a žák připravují o energii do práce, přetnout. „Dlouhodobý problém je nedostatek učitelů ve školách, stejně jako potřeba přilákat pro toto povolání mladé lidi,“ sdělila Lidovým novinám mluvčí Aneta Lednová.

Podle ředitelů, které redakce oslovila, nejde dávat za vinu stávajícím učitelům, že jsou přepracovaní – právě proto, že chybí tisíce pedagogů. Riziko vůči dětem si ale uvědomují.


Celý text naleznete zde

15 komentářů:

tyrjir řekl(a)...
15. června 2019 v 10:51  

TORNÁDO KAT ANEB VLÁDNÍ JADERNÝ VÝBUCH Z PERA MINISTRYNĚ VALACHOVÉ

Současná vláda byla podle odborníků na vzdělávání aktivní. Shodnou se na tom, že prosadila mnoho legislativních změn, které si předsevzala v koaliční smlouvě. Liší se ale jejich názory na to, zda byly tyto změny dobré. Chválí zejména snahu zvýšit platy učitelů a rozpočtových výdajů na školství. Přidané peníze ale stále nejsou dostatečné na to, aby řešily personální krizi a podfinancování škol, myslí si školské odbory a experti, které oslovila ČTK

http://www.ceskaskola.cz/2017/07/vlada-byla-velmi-aktivni-ve-skolstvi.html

K tomuto hodnocení vládní aktivity si dovoluji poznamenat, že není aktivita jako aktivivita, když za jednu z nejaktivnějších věcí lze považovat i JADERNÝ výbuch nebo tornádo:

Školy jsou především vzdělávací zařízení. O tomto POVINNÉM JÁDRU práce škol hovoří Ústava a Školský zákon České republiky i zdravý rozum lidí. Hyperaktivistická práce ministryně Valachové tomu však neodpovídala, a to ani ve věci Inkluze, ani ve věci Kariérního řádu a ani ve věci rozpočtového financování a platů učitelů škol:

Česká republika je cca z 80 % Levnou montovnou s více než osmdesáti procentně zfeminizovaným a opatrovnicky formovaným školstvím. Levnou montovnou s nízkými platy lidí včetně učitelů. Aby tomu tak nebylo, musí, když je ze zákona povinno, MŠMT ČR důsledně respektovat fakt, že školy jsou prvotně vzdělávací zařízení. Musí, ale nestalo se: Tomuto JÁDRU (podstatě) školství ideotický (ideově dogmatický) JADERNÝ VÝBUCH ministryně Valachové, myslím, velmi uškodil. Tím, že sociálně a zdravotně opatrovnické věci byly při Inkluzi i v návrhu Kariérního řádu systémově nadřazovány prioritní úloze škol totiž vzdělávání. Tím, že propast mezi platy učitelů a platy v ostatních VŠ kvalifikovaných profesích se dál zvětšila a školský rozpočet je nadále prachbídný. Tím, že "školsko růžové Tornádo KAT" dost trapně vyšumělo v důsledku korupce v MŠMT ČR s výmluvu na tzv. politickou kulturu. Atd.

Je mi s podivem, že současný ministr školství ve výše popsaném ideotismu, ideově opatrovnickém, vzdělávání opomíjejícím, školském dogmatismu, pokračuje. A ještě přitom přímo uráží učitele a Parlament České republiky. Tím, myslím, do určité míry i pohrdá veřejným zájmem a zákony České republiky a EU a zdravým rozumem lidí.


Doufám, že poločas rozpadu důsledků tohoto, myslím, ideotického, fondočerpačstvím podbarveného a se systémovou korupcí hraničícího, JADERNÉHO VÝBUCHU v hrubě pofinancovaném českém školství nebude příliš dlouhý. Přispět k tomu by, myslím, mohly a měly i příslušné ústavně právní výbory Sněmovny a Senátu Parlamentu České republiky. Například tím, že dají, společně s parlamentními školskými výbory prostřednictvím Parlamentu ČR české vládě podnět k vyšetření korupce v čerpání EU dotací a k narovnání školského rozpočtu a platů učitelů na jinde obvyklou úroveň. Nic jim, myslím, nebrání začít s tím hned po parlamentních prázdninách. K tomu jim přeji patřičnou vůli a sílu.

J.Týř

Dále viz např.
http://www.ceskaskola.cz/2017/07/stanislav-stech-autori-petice-napsali.html
http://www.ceskaskola.cz/2017/07/bezradne-tapani-na-tema-inkluze.html
http://www.pedagogicke.info/2017/07/marketa-illova-otevreny-dopis-ministru.html
http://www.ceskaskola.cz/2017/07/vsechny-strany-slibuji-zvyseni.html


************

Publikováno 1. srpna 2017 14:44
http://www.ceskaskola.cz/2017/07/vlada-byla-velmi-aktivni-ve-skolstvi.html#comment-6280139516709541290

*************

tyrjir řekl(a)...
15. června 2019 v 11:14  

VLÁDNÍ JADERNÝ VÝBUCH VE ŠKOLSTVÍ - STAV 2019-06


JAK TO V TÉTO VĚCI (VELKÉ ILUZE, REVIZE RVP, STRATEGIE 2030+ ATD.) VYPADÁ DNES, PO 11. LÉTECH?

České školství nebaví děti ani učitele
http://www.ceskaskola.cz/2019/06/ceske-skolstvi-nebavi-deti-ani-ucitele.html

Ministr MŠMT ČR baví děti i učitele!

Tím, že namísto toho, aby ministr školství účelněji a účinněji řešil problémy školství v MŠMT (školský rozpočet a platy učitelů, Revizi RVP, státní maturity atd.), jmenuje aktivistický strategický tým a schází se se vzdělávacími aktivisty, kteří možná ani pořádně nevědí "K čemu ty školy v Česku vlastně máme". Pak se týden před pochybnou konferencí sejde v zrcadlové síni MŠMT s vybranými řediteli, aby vlastně neřekl nic nového?


Viz např. Piťhův projev citovaný výše, viz např.

MŠMT "V POZADÍ"?
Máme ministerstvo školství nebo ministerskou zahrádku pro aktivistické kozly?


http://www.ceskaskola.cz/2019/06/ceske-skolstvi-nebavi-deti-ani-ucitele.html#comment-5361103594202411685

PROJDE TOHLE VŠE PANU MINISTROVI ŠKOLSTVÍ U UČITELŮ, U RODIČŮ, (U ŘEDITELŮ A ZŘIZOVATELŮ ŠKOL), VE VLÁDĚ A V PARLAMENTU ČESKÉ REPUBLIKY?


J.Týř


************

Publikováno 1. srpna 2017 14:44
http://www.ceskaskola.cz/2019/06/ministr-jednal-s-rediteli-skol-ohledne.html#comment-2643772017678043525

*************

tyrjir řekl(a)...
15. června 2019 v 11:29  

TŘI EPICENTRA VLÁDNÍHO JADERNÉHO VÝBUCHU VE ŠKOLSTVÍ - STAV 2019-06

Domnívám se, že ta epicentra jsou tři:

MŠMT ČR, ČŠI a Národní ústav pro vzdělávání
Expertní tým MŠMT pro Strategii vzdělávání 2030+ a jemu partnerské aktivistické neziskovky Eduin a Eduzména
Některé Pedagogické fakulty v čele s PedF UK


Viz např.

MŠMT "V POZADÍ"?
Máme ministerstvo školství nebo ministerskou zahrádku pro aktivistické kozly?


Zdá se, že pan ministr se rád baví s aktivisty a řádné řízení MŠMT je kdesi "v pozadí":

Viz např.

http://www.ceskaskola.cz/2019/01/revize-rvp-probiha-bez-oficialniho.html

MŠMT: Máme cíle Strategie 2030+ k diskusi aneb Aktivistický kozel si zase zazahradničil?
http://www.ceskaskola.cz/2019/01/revize-rvp-probiha-bez-oficialniho.html

http://www.ceskaskola.cz/2019/05/michal-komarek-vychova-ucitelu-v-cechach.html
http://www.ceskaskola.cz/2019/06/iva-stuchlikova-za-chvili-se-nebudeme.html
http://www.ceskaskola.cz/2019/06/konference-176-ucime-se-pro-zivot-ci.html

Doufám, že na pondělní konferenci šmrncnuté tématem "STRATEGIE 2030+: K čemu ty školy vlastně máme?" nám 17.6.2019 v PedFUK pan ministr ohlásí nápravu v "revize neschopném" NÚVu i v tom "strategicky" aktivistickém týmu.

J.Týř

Viz
http://www.ceskaskola.cz/2019/06/ceske-skolstvi-nebavi-deti-ani-ucitele.html


tyrjir řekl(a)...
15. června 2019 v 12:04  

Oprava ad 15. června 2019 11:14 :

************

Publikováno 14. června 2019 15:18
http://www.ceskaskola.cz/2019/06/ministr-jednal-s-rediteli-skol-ohledne.html#comment-2643772017678043525

*************

poste.restante řekl(a)...
15. června 2019 v 13:43  

Ale samozřejmě, že problém má řešení.
Stačí se zamyslet, co jsou ty hlavní příčiny vyhoření.
Vlastně se stačí učitelů zeptat.

Pro "někoho" překvapivě se dozvíte, že to většinově nejsou děti a problémy s jejich zvládáním. I když i tady existuje snadné a ani nijak drahé opatření, které by dost pomohlo.

V naprosté většině je příčinou nadbytečná administrativa, spousta "činností", které nesouvisejí s výukou a především pocit, že ani sebevětší snaha nebude a nemůže být oceněna.
Že je úplně jedno, jestli svou práci děláte srdcem a do roztrhání těla, nebo se na všechno vykašlete a uděláte jen to nejnutnější a vyžadované. Bez ohledu na to, zda je to ku prospěchu dětí, ale prostě proto, že to "někdo" chce.
Takováto zbytečná, neužitečná a nepodnětná činnost je to, co vysává energii nejvíc.

Opakuji pořád. Když "papírováním" strávím víc času, nežli přípravou na výuku, tak je asi něco špatně. Co pak tedy vlastně jsem? Učitel, nebo úředník?

Vzdělávání dětí je činnost tvůrčí a proto ji vyhledávají i tvůrčí lidé.
Takové ale současně vynucená "netvůrčí" činnost nejvíce ubíjí.
Nechte básníka vyplňovat půl roku daňová přiznání a uvidíte, co je to "vyhoření".
To je tak těžké pochopit tak zjevné triviality?

rváčkazvesela řekl(a)...
15. června 2019 v 22:49  

Učitelé nejsou k dětem citliví a vstřícní....Ve škole jsme v práci, máme nějakou profesionalitu a určitě se všichni snažíme, určitě většina učitelek učí naplno. Učitelka poctivě odučí 4 až 5 hodin, potom zapíše do ETK, do papírové TK, potom udělá statistiku, kdo bude a nebude ten který týden chodit na obědy, zapíše známky do ETK a k sobě do svého záznamníku (zítra nesmí zapomenout napsat známky i do papírových žákovských a zapsat si i žáky, kteří chybějí, aby ihned až se objeví ve škole dostali známku též do svých "žákovek"), potom spočítá kolik má vybrat peněz na fotečky, potom přepočítá donesené i zapomenuté dokumenty na ŠVP od dětí, potom nakopíruje kartičky ZP od rodičů, kteří to tak nějak nestihli a dá pozor, aby neztratila originály a druhý den je dětem vrátila, potom opraví testy, potom připraví vyúčtování z výletu před týdnem, zkontroluje seznam na ŠVP, vytiskne rozvrh pro žáky, kteří na ŠVP nejedou(tiskárna je o dvě patra dole) potom najde v rohu třídy zapomenuté nerozdané mléko, a tak ho dovleče přes tři patra do lednice, aby se dětem nezkazilo, cestou si u tělocvičny vyzvedne sportovní potřeby na ŠVP a donese je do kabinetu do koše , který potom při odjezdu v teplých dovleče k autobusu (asi 100 metrů, potom vyřeší zatoulanou žákyni, která netrefila do odpolední družiny, potom vykoliduje telefonát rozezleného rodiče, že "co konečně bude s nezvedeným žákem , který si ve třídě dělá co chce a jeho děti se bojí chodit do školy" a potom přijde školník, že už je tam dlouho a musí zakódovat budovu a tak nahrne tři kila sešitů k opravě do tašky, a aby je doma opravil, na stůl si napíše několik cedulek, co musí zítra udělat určitě ještě před vyučováním a vyrazí. Cestou domů musí ještě vyměnit drobné peníze za fotky za papírové a taky nakoupit z třídního fondu, který spravuje, repelenty na ŠVP...Že nejsou učitelé vstřícní? Učitelky určitě ano!
Omlouvám se, trochu jsem to vyhrotila. Dostatečně vstřícní už třeba někdy nemáme sílu být, smysl pro humor ale máme, to si piště!

tyrjir řekl(a)...
15. června 2019 v 23:26  


ad 15. června 2019 22:49


Tři čtvrtiny z toho, o čem paní kolegyně píše by zvládnul asistent učitele. Kdyby byl. A učitel by se mohl věnovat výuce. My ale máme asistenty pedagoga a je jich málo...

tyrjir řekl(a)...
15. června 2019 v 23:53  

Co je to vlastně ten ASISTENT PEDAGOGA?
Proč nejsou ve školéch ASISTENTI UČITELE, když ve školách pracují UČITELÉ?


Co je to vlastně ten ASISTENT PEDAGOGA, když ve školách pracují (ve třídách VYUČUJÍ) UČITELÉ a nikoli PEDAGOGOVÉ (vychovatelé)?
Zlovolný TUNEL na peníze a pracovní energii UČITELŮ?
Sabotáž škol typu "žhářského útoku" mířená na "vyhoření" učitelů?

Doufám, že poločas rozpadu důsledků tohoto, myslím, ideotického, fondočerpačstvím podbarveného a se systémovou korupcí hraničícího, JADERNÉHO VÝBUCHU v hrubě pofinancovaném českém školství nebude příliš dlouhý. Přispět k tomu by, myslím, mohly a měly i příslušné ústavně právní výbory Sněmovny a Senátu Parlamentu České republiky. Například tím, že dají, společně s parlamentními školskými výbory prostřednictvím Parlamentu ČR české vládě podnět k vyšetření korupce v čerpání EU dotací, K PROŠETŘENÍ NESROVNALOSTÍ PŘI REVIZI RVP, NESROVNALOSTÍ PŘI TVORBĚ STRATEGIE VZDĚLÁVÁNÍ 2030+ a k narovnání školského rozpočtu a platů učitelů na jinde obvyklou úroveň.

Viz výše v komentářích

TORNÁDO KAT ANEB VLÁDNÍ JADERNÝ VÝBUCH Z PERA MINISTRYNĚ VALACHOVÉ

MŠMT: Máme cíle Strategie 2030+ k diskusi aneb Aktivistický kozel si zase zazahradničil?
http://www.ceskaskola.cz/2019/01/revize-rvp-probiha-bez-oficialniho.html

J.Týř

Tajný Učitel řekl(a)...
16. června 2019 v 10:00  

rváčkazvesela, pěkně napsáno, děkuji.

tyrjir řekl(a)...
16. června 2019 v 13:22  

SCIO ŠKOLY MAJÍ DALŠÍ ALTERNATIVU - UČITELÉ NEJSOU POTŘEBA?

Děti se tu učí, až když samy chtějí. V Rádle vyroste svobodná škola.

Liberecká Sudbury škola funguje už čtvrtým rokem v pronájmu v Chrastavě. Kvůli stále většímu zájmu rodičů o unschooling (svobodná škola, kdy sám vzdělávaný si určí, co a kdy se chce naučit - pozn. red.) se ale už potřebuje rozrůst...

„Začínali jsme s deseti prvostupňovými dětmi, dnes už jich máme dvacet tři. Od předškoláků až po dvanáctileté děti. I když neděláme velkou propagaci, zájemců o naši školu přibývá a už jsme na hraně kapacity. Samozřejmě, jsou děti, které skončí, protože rodiče zjistí, že to pro ně úplně není. Nebo mají jen nedostatek důvěry ve své děti, že jsou schopné se samy vzdělávat. Ale většina je myslím spokojená,“ přiblížil Pavel Branda, zakladatel a člen správní rady Liberecké Sudbury školy...

Do školy v Chrastavě dojíždějí děti nejen z Liberce a okolí, ale i z Mimoně či z Českého Dubu.

Ve svobodné škole neexistují osnovy a známky...

Ve škole nejsou ani učitelé

Sedmiletý syn Ivy Karáskové navštěvuje školu od pěti let. „Vnímám to jako nejkrásnější způsob, jak se může dítě učit. Jsem okouzlená tím, jak na vše přichází sám. I když úplně jinak. Skládá si čísla, pak se ptá a najednou to umí,“ zmínila Iva Karásková. „Nejsem ve stresu, že by se něco nenaučil. Od 5 let vnímám pořád tu touhu a pokrok.“

Ani se nebojí, že by nemohl pokračovat na střední škole.„Kvůli přijímačkám na střední školu přirozeně pochopí, co je k tomu potřeba a půjde za tím,“ věří Karásková.


https://www.idnes.cz/liberec/zpravy/liberec-svobodna-skola-radlo.A190403_132514_liberec-zpravy_jape

Souhlasím. Nechť se to vyzkouší. Než posílat děti do toho veřejného školského "spáleniště s vyhořelými učiteli", to je pro někoho lepší poslat je na soukromou zelenou louku. Jsou lidé, kteří na to mají víru i peníze. Je to legitimní reakce na stav českého veřejného školství. NEJSME VE FINSKU, KDE SE DOHODLI, ŽE ŠKOLY BUDOU VEŘEJNÉ A STÁTEM DOBŘE OPEČOVANÉ. Jsme v Česku, kde MŠMT, Vláda a Parlament na školství, na žáky, rodiče a učitele zvysoka kašlou. Tím, že Strategie vzdělávání v podfinancovaných školách nevytvářejí na vědeckém základě resortními, vládními a parlamentními silami. Vytvářejí je ve spolupráci s nevládními údajně "neziskovými" aktivisty.

PŘEJI UČITELŮM A ŘEDITELŮM VEŘEJNÝCH ŠKOL ZÁBAVNOU ZÍTŘEJŠÍ KONFERENCI MŠMT ČR NA STRATEGICKÉ TÉMA "K ČEMU TY (VEŘEJNÉ) ŠKOLY VLASTNĚ MÁME?"



Martin Kunštek řekl(a)...
16. června 2019 v 17:43  

Učitelé jsou vyhořelí, je třeba je vyházet ze škol a nahradit odborníky. To je zhruba poselství článku. A ještě se ušetří!

mirek vaněk řekl(a)...
17. června 2019 v 10:53  

Mně vadí jedna věc. To co je zřejmé řadu let se teprve teď z velkou slávou objevuje. A ještě se z toho dělá zásluha. Kdyby bylo ministerstvo a výzkumníci normální, tak problém vyhoření objevují před deseti lety a dnes už dávno běží způsoby řešení.

Co dělali pedagogičtí výzkumníci, ČŠI a všichni odpovědní? Co udělá dnes politik? Nikdo není schopen přijít s řešením. Kde na to vezmou?

Tak se stále žvaní. A křepčí kolem problému. Akce žádná.

tyrjir řekl(a)...
17. června 2019 v 13:03  

ZÁPŮJČKÁŘSTVÍ MŠMT ČR, ČŠI a NÚV
Metoda sebeuspořádávajícího se chaosu a Politika řízeného bankrotu ve školství?



"Co dělali pedagogičtí výzkumníci, ČŠI a všichni odpovědní? Co udělá dnes politik? Nikdo není schopen přijít s řešením..." ptá se pan Vaněk.

Ti, kteří jsou schopni přicházet z odborným na vědeckém základě postaveným řešením nejsou, myslím, "v politickém a mediálním kursu". V něm jsou, myslím, především grantožroutští zápůjčkáři pracující "metodou sebeuspořádávajícího se chaosu" hraničící s "politikou řízeného bankrotu". V kursu jsou vládní i nevládní ZÁPŮJČKÁŘŠTÍ AKTIVISTÉ:

str. 19

Teorie zápůjček tvrdí, že přenos vypůjčování má vždy svou sociální logiku (Steiner-Khamsi, 2012), která však nemusí sledovat „společné dobro“, ale může odpovídat jen krátkodobým nebo dílčím zájmům některých aktérů v cílové zemi. Reformy mohou být zaváděny ne kvůli jejich kvalitě a potřebnosti, ale například proto, že nadnárodní či mezinárodní organizace jsou ochotny podpořit je finančními prostředky. Politika se tak někdy implementuje, aby se mohly čerpat rozvojové fondy, a ne naopak. Mezi institucionalismem a teorií zápůjček tedy panuje shoda o existenci globálních trendů, ale i o tom, že k výpůjčkám někdy dochází, aniž by v cílovém vzdělávacím systému existoval reálný problém, na nějž vypůjčované politické opatření představuje odpověď. Diskuse probíhá o příčinách takovýchto jevů, tedy o mechanismech a podobách ovlivňování národních vzdělávacích politik zahraničními vzory a o míře autonomie
lokálních aktérů.


str. 22

Státy/vlády tvorbou autoritativního kurikulárního dokumentu vyjadřují svou pravomoc vůči školám, i když v současné době zároveň musí věnovat velkou pozornost legitimizaci takového aktu. Současně však státy (a možná ještě více nižší administrativní celky, jako v našich případech Skotsko v rámci Spojeného království a jednotlivé státy USA) tvorbou vlastního kurikula/standardu školního vzdělávání vyjadřují navenek symbolicky svou svrchovanost a kulturní svébytnost. Neměli bychom zapomínat, že procesy utváření moderních národních států a budování školských systémů probíhají často souběžně a vzájemně se podmiňují. Rosenmund (2016) dokonce
mluví o tvorbě kurikula jako o inscenování určitého představení.

str. 27

Srovnávací studie nemusí být nevinným podnikem. Komparace se často stávají nástrojem nikoli poznání, ale vládnutí. Jak upozorňuje zejména teorie zápůjček, odkazy na zahraniční modely se s oblibou používají k legitimizaci politických zásahů (a dílčích cílů různých aktérů), buď s cílem dosažení změny třeba cestou skandalizace vlastního systému, nebo naopak pro udržení stávajících institucí. Tohoto rizika jsme si byli vědomi. Snažili jsme se proto vybrat naše případy tak, abychom ukázali pluralitu současných přístupů k tvorbě kurikula (zejména v oblasti povinného vzdělávání) a snížili riziko absolutizace určitých přístupů či modelů. Nakolik nám to síly a rozsah práce umožnily, tam jsme se snažili prezentovat i rozdílné názory
odborníků na jednotlivé reformní kroky. Na druhou stranu, ani akademický výzkum se nemůže zcela vzdát své odpovědnosti vůči vzdělávací praxi, a proto doufáme, že práce přispěje nejen k rozvoji našeho vědního oboru, ale také poučenější tvorbě kurikulární politiky.


http://www.ceskaskola.cz/2019/06/odborny-seminar-sedm-kurikularnich.html
http://pages.pedf.cuni.cz/uvrv/kurikulum-skolniho-vzdelavani-zahranicni-reformy-v-21-stoleti/

Typickou ukázkou výše uvedených nesrovnalostí je, myslím, neschopnost či neochota MŠMT revidovat RVP a aktivistický přístup MŠMT ke tvorbě Strategie vzdělávání 2030+.

J.Týř

E.Kocourek řekl(a)...
17. června 2019 v 14:58  

ne kvůli jejich kvalitě a potřebnosti, ale například proto, že nadnárodní či mezinárodní organizace jsou ochotny podpořit je finančními prostředky

Kdykoli zmíním financování ze zahraničí, přispěchá pan Komárek a neomylně zavětří konspirační teorii. ////

Tajný Učitel řekl(a)...
17. června 2019 v 15:11  

"Učitelé jsou vyhořelí, je třeba je vyházet ze škol a nahradit odborníky. To je zhruba poselství článku. A ještě se ušetří!"

Jenže za čas vyhoří i odborníci z praxe. Kdo nahradí je?

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.