Jeden z největších výzkumů v oblasti chování dětí na internetu (27 177 respondentů ve věku 7-17 let) se mimo jiné zabýval i tématem používání mobilních telefonů ve školách. Výzkum ukázal, že školy nejsou jednotné v tom, zda dětem používání mobilního telefonu povolit či ne – ať o přestávkách nebo jako pomůcku ve výuce. Nadpoloviční většina dětí (53 %) má povoleno o přestávce mobil používat, tyto děti pak tráví přestávky hraním her na mobilu (41 %), na sociálních sítích (38,9 %) nebo říkají, že se nudí (33,7 %).
Kamil Kopecký (upol.cz) |
„Při používání mobilního telefonu ve škole bychom neměli zapomínat na zásady psychohygieny a o přestávkách posilovat u dětí takové aktivity, které jim umožní odpočinout si – a to jak fyzicky, tak psychicky. A na toto jsou určeny právě přestávky – umožňují dětem relaxaci, uspokojení fyzických/psychických potřeb, poskytují prostor pro vzájemnou interakci s vrstevníky apod. Úloha přestávek je nesmírně důležitá i pro další výkon žáků – únava dítěte se projeví na zhoršené koncentraci a paměti,“ uvádí Kamil Kopecký, z Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci.
Celý text naleznete zde
Výzkumnou zprávu naleznete zde
1 komentářů:
Že vám spíš nevadí, že jsou nejednotné v ŠVP. Co si mají počít ti chudáci, co se přistěhují a že jich je každý rok několik. Mobily se vyvíjejí, miniaturizují a mění rychleji než nějaké zákazy a omezení. Zákonů už máme dost, stejně jako dopravních značek. Vykašlete se na nějaká centrální řešení, školy si už poradí.
Okomentovat