Některé studenty za aktivní účast v hnutí Fridays for Future jejich učitelé odsuzují a trestají. Třídní důtku za neomluvené hodiny dostala i Anna Mezgerová ze základní školy v Praze. Její třídní (která učí přírodopis i nepovinný předmět environmentální výchovy) zapojení žákyně do stávek připadá trapné. „Když mě vidí vystupovat televizi, jsem podle ní trapná, stejně jako když si připnu odznáček Fridays for Future.“ S ohledem na tento a jemu podobné případy měl červnový kulatý stůl, který organizoval SKAV a EDUin, název Důtka za klima. Reportáž přináší magazín Rodiče vítáni.
Na diskusi se sešli ministr životního prostředí Richard Brabec, který seděl vedle Anny Mezgerové, která je výraznou tváří Fridays for Future. Spolu s ní za hnutí přišla Vanda Patočková z Brna a Ondřej Knopp zastupoval vysokoškoláky z Univerzity za klima. Účastnil se také senátor Marek Hilšer s bohatou minulostí občanského aktivisty. K pedagogické stránce tématu přišla promluvit náměstkyně ministra školství Dana Prudíková a středoškolský učitel z Ostravy Martin Vonášek. Odbornou veřejnost zastupoval profesor Bedřich Moldan.
„Důtku za klima si podle mě nezaslouží studenti, ale politici, kteří dopady lidské činnosti na klima dlouhou dobu přehlíželi nebo dokonce tvrdili, že problém neexistuje,“ řekl hned na úvod Richard Brabec, ministr životního prostředí, původní profesí geolog, a vyjasnil tak svou pozici. Postupně byly ale rozdíly mezi postoji ministra a přítomnými studenty čím dál zřejmější. „Nepotřebujeme se adaptovat, potřebujeme, aby se to nedělo,“ namítla Anna Mezgerová na jeho slova o nutnosti promyšlené adaptace na klimatickou změnu. Ministr zdůraznil, že má realistické postoje, protože nadsazené požadavky se pak nedaří plnit. Profesor Bedřich Moldan, předseda jeho vědecké rady, je ale naopak toho názoru, že Česká republika má v oblasti řešení klimatické krize málo ambiciózní cíle.
Řešení nemůže záviset na nás, shodli se přítomní studenti. Své požadavky ale přesto dávají dohromady, a to ve spolupráci s odborníky, jako je profesor Moldan. „Studentské protesty jsou důkazem, že se téma dostalo k široké veřejnosti,“ řekl na debatě Moldan. „Pod jejich vlivem se nálada a postoje ve společnosti za posledních několik málo měsíců změnily, a to i v České republice. Je to začátek něčeho vážného,“ dodal.
Před učiteli udělujícími důtky se studentů zastala náměstkyně ministra školství Dana Prudíková. „Každý má právo vyjádřit svůj občanský postoj, tedy i studenti,“ řekla. Tříbení kritického myšlení je podle náměstkyně mezi předepsanými vzdělávacími cíli, stejně jako vzdělávání o ochraně přírody a udržitelném rozvoji.
Celý text naleznete zde
27 komentářů:
Velice oceňuji takovýto přístup učitelů.
Co je tohle proboha za stav? Odborníci, politici, se bojí něco říci, aby se žáci nezačali houfovat a oni se nestali předmětem mediálního lynče. Politik si trapně sype popel na hlavu, paní z ministerstva servilně přikyvuje s tvrzením totálně mimo mísu: "každý má právo vyjádřit svůj občanský postoj, tedy i studenti".
Ach ano, drahá paní náměstkyně. I studenti. Ale oni nedostávají důtky za to, že vyjadřují své občanské postoje, ale za neomluvené hodiny. Až si studenti své občanské postoje budou vyjadřovat ve svém volném čase, důtky dostávat nebudou. A že si paní učitelka dovolila vyjádřit názor, že plané pindání, protestování a věšení odznáčků je trapné? Inu, to je její občanský postoj, na který má snad právo, když jej mají všichni, ne? Paní učitelka má zřejmě tu smůlu a hendikep, že má reálný a nikoliv nominální mozek.
Problém je jaksi v tom, že nominální mozky nás sice mohou zabavovat, ale rozhodně nás neuživí. Živit je musí naopak ty mozky reálné. Je ale třeba, aby šlo o vztah symbiotický a nikoliv parazitický a já mám obavu, že už jsme se dostali za hranu.
Stává se z toho nesnášenlivé náboženství se vším všudy. I s mediálními lynči a honem na čarodějnice.
Děti mají chodit do školy, dělníci makat, modeláři modelovat, manažéři telefonovat, zkrátka každý ať se drží svého ocasu. Hlavně nemít na nic názor, v nic nevěřit, za ničím si nestát.
Planeta ať jde do kytek, nepotřebujeme nějaké usmrkané děti aby nám říkaly, že je zle, m to přeci dávno víme, akorát se nám nechce s tím nic dělat. Co jsme si dovedli na pokraj zkázy, to si i dokončíme. Naše svědomí si nikým špinit nenecháme.
Je to útok na českou republiku. Smrádek v kotlince si dětmi rozvracet nedáme.
Pane Tajný Učiteli
Tyto akce organizovat v SOBOTU a NEDĚLI. Mám však obavy, že náměstí by zůstaly prázdné.
"Smrádek v kotlince " - vzkaz adresovat, prosím, největším světovým čuňátkům - Čína, USA,...EU se na znečištění podílí v globálním měřítku nejméně. Exhalace neznají hranic!
Vygůglí si stávku.
Tajný Učitel
, že největší čuňátka nejsou USA a Čína?
Málo co je, myslím, trapnějšího a nechutnějšího, než zatahovat děti do sporů a vyřizování si účtů mezi dospělými. Málo co jim, myslím, působí větší traumata a pokřivování charakteru. Když se něčeho takového dopustí učitel nebo ředitel školy, je to trapné. Když to udělá ministr nebo náměstek ministra, je to povážlivý jev. Pan ministr i paní náměstkyně by se myslím měli víc vénovat plnění svých resortnících povinností a méně "brouzdat po pochybných aktivistických seancích". J.Týř
Viz. i
http://www.ceskaskola.cz/2019/06/jan-juricek-zaci-by-meli-hodnotit.html
Pane Týři, ta "historická srovnání" sem nepatří. Pokud chcete, zkuste to bez nich, ale s nimi ty příspěvky prostě neprojdou.
MŠMT ČR JE NEZODPOVÉDNÝ AKTIVISTICKÝ SPOLEK?
Jsem názoru, že:
Zvlčilé (neplodnými aktivistickými výhony pučící a obrostlé) MŠMT neschopné nebo neochotné zajistit některé základní věci svěřilo Strategii 2030+ jakýmsi aktivistům, kteří spolupracují s dalšími aktivisty (Eduin, Eduzměna), kterým sekundují vrcholoví pracovníci MŠMT (státní tajemník MŠMT, ústřední školský inspektor). Ignoruje přitom, myslím, do určité míry svou resortní a vládní odpovědnost, zájmy rodičů, učitelů a zřizovatelů škol, vědu, požadavky praxe a veřejný zájem České republiky.
Viz např.
http://www.ceskaskola.cz/2019/05/expertni-skupina-nabizi-cile-strategie.html
http://www.ceskaskola.cz/2019/04/stale-vice-bohatych-lidi-firem.html
....
V naší práci vycházíme z celé řady podnětů, podkladů, dat a informací. V první řadě na prvním místě byla hlavním zdrojem inspirace Analýza naplňovámí vzdělávací strategie do roku 2020 a také všechny souhrnné zprávy a analýzy jako je výroční zpráva ČŠI, Audit vzdělávacího systému (pozn. JT: Eduin) nebo Analýza výzev vzdělávání v České republice zpracovaná v rámci Eduzměny...
Toto je doslovná citace z dokumentu
Arnošt Veselý: Příprava Hlavních směrů vzdělávací politiky 2030+
Viz
https://docs.google.com/document/d/1VAF6BG-b9uXOrMVRJaHw6GcI9jTraRaaB0ZCW6799VE/edit?usp=drivesdk
http://www.ceskaskola.cz/2019/05/expertni-skupina-nabizi-cile-strategie.html
TAK JAK TO TEDY SE ŠKOLSTVÍM V ČESKU BUDE? DIKTOVAT NÁM BUDOU AKTIVISTICKÉ NEZISKOVKY A VLÁDA A MINISTERSTVA JIM BUDOU PANÁČKOVAT A SVÝMI ODSUDKY BUDOU VYŠTVÁVAT ZE ŠKOL ZODPOVĚDNÉ UČITELE?
Některé studenty za aktivní účast v hnutí Fridays for Future jejich učitelé odsuzují a trestají. Třídní důtku za neomluvené hodiny dostala i Anna Mezgerová ze základní školy v Praze. Její třídní (která učí přírodopis i nepovinný předmět environmentální výchovy) zapojení žákyně do stávek připadá trapné. „Když mě vidí vystupovat televizi, jsem podle ní trapná, stejně jako když si připnu odznáček Fridays for Future.“ S ohledem na tento a jemu podobné případy měl červnový kulatý stůl, který organizoval SKAV a EDUin, název Důtka za klima...
Na diskusi se sešli ministr životního prostředí Richard Brabec, který seděl vedle Anny Mezgerové, která je výraznou tváří Fridays for Future. Spolu s ní za hnutí přišla Vanda Patočková z Brna a Ondřej Knopp zastupoval vysokoškoláky z Univerzity za klima. Účastnil se také senátor Marek Hilšer s bohatou minulostí občanského aktivisty. K pedagogické stránce tématu přišla promluvit náměstkyně ministra školství Dana Prudíková a středoškolský učitel z Ostravy Martin Vonášek. Odbornou veřejnost zastupoval profesor Bedřich Moldan.
„Důtku za klima si podle mě nezaslouží studenti, ale politici, kteří dopady lidské činnosti na klima dlouhou dobu přehlíželi nebo dokonce tvrdili, že problém neexistuje,“ řekl hned na úvod Richard Brabec...
Před učiteli udělujícími důtky se studentů zastala náměstkyně ministra školství Dana Prudíková. „Každý má právo vyjádřit svůj občanský postoj, tedy i studenti,“ řekla...
Co je to za aktivistické hnutí, které od dětí vyžaduje zameškávání školní docházky kvůli jejich aktivitám? Ta třídní důtka byla žákyni základní školy udělena "za klima" nebo za nedovolené zameškání výuky? Proč ten manipulativní název té aktivistické sešlosti? On někdo brání té žákyni mít občanský postoj, když jí třídní učitelka řekne svúj názor a neomluví jí nedovolenou absenci? Takhle aktivistickou tedy máme vládu a ministerstva?
DNES SE ŠKOLSTVÍ A MLÁDEŽE AKTIVISTICKY UJALY SOUKROMÉ NEZISKOVKY, VLÁDA A MINISTERSTVA JIM PANÁČKUJÍ A STAVÍ SE PŘITOM PROTI LEGITIMNĚ JEDNAJÍCÍM UČITELŮM? DOSTANOU ZA TO OD EDUINU TAKY ODZNÁČEK A BUDOU JÍM VE VLÁDĚ A V MŠMT PROKAZOVAT SVŮJ AKTIVISMUS?
Být panem premiérem, dal bych možná panu ministrovi ŽP důtku za aktivismus prznící české školstvi s poznámkou že s odznáčkem od Eduinu se může dát třeba vyfotit. Ve svém volném čase, nikoli jako ministr ŽP.
PŘIJMOU MŠMT A VLÁDA ČR OMLUVENKU PRO NÚV OD EDUINU?
Národní ústav pro vzdělávání nesplnil uložený úkol tím, že ho, myslím, nevědecky a aktivisticky zpackal a promrhal tím peníze, čas a pracovní energii lidí. Teď se mu, myslím, Eduin snaží vystavit aktivistickou omluvenku a žádá, aby se tom nevédeckém aktivismu mrhajícím penézi, časem a pracovní energií lidí pokračovalo. Co bude dál? Bude ten aktivismus MŠMT s požehnáním Vlády ČR pokračovat?
Viz např.
NASTANE ZJEDNÁNÍ NÁPRAVY NEBO POKROČÍ POKROČILÁ AKTIVISTICKÁ PARALÝZA* MŠMT ČR?
Bude vyšetřeno NÚVí hnízdo?
http://www.ceskaskola.cz/2019/06/vyzva-k-zastaveni-revizi-ramcoveho.html
český kocourkov.
Aktivisté a neziskovky čerpají peníze na své aktivity a tedy k propagaci využívají všech prostředků, včetně odznáčků. Je spíš otázkou, zda se ze strany politiků a úředníků jedná o naivitu či o mediálněpolitickou nebo finanční zainteresovanost.
Jinak si to blbnutí vedoucích představitelů státu nedovedu vysvětlit.
Pane Týři. Revize RVP zastavilo MŠMT. Proč? Že by nebyly po chuti EDUInu či jiným pseudopokrokovým organizacím? Kdo vůbec rozhoduje, jak mají revize vypadat. Kdo to řídí?
Ať mě nikdo netvrdí, že se jedná o hloupé stádo, které se bezhlavě vrhá do propasti.
KARIÉRNÍ ŘÁD A REVIZE RVP: PROČ MŠMT ČR JEDNÁ AKTIVISTICKY A PROTIPRÁVNÉ, KDYŽ JE NEJVYŠŠÍ SPRÁVNÍ ORGÁN, KTERÝ MÁ JEDNAT SPRÁVNĚ?
Revize RVP zastavilo MŠMT. Proč? Že by nebyly po chuti EDUInu či jiným pseudopokrokovým organizacím? Kdo vůbec rozhoduje, jak mají revize vypadat. Kdo to řídí? Ať mě nikdo netvrdí, že se jedná o hloupé stádo, které se bezhlavě vrhá do propasti.
Podle Ústavy a Listiny práv a svobod mají občané právo a stát povinnost zajistit bezplatné počáteční vzdělávání. Nikoli výchovu nebo převýchovu. Podle Kompetenčního zákona MŠMT jako jediné ministerstvo odpovídá (je povinno) zajišťovat koordinaci věcí kolem vzdělávání. Slovo výchova se ve školském zákonu vyskytuje jen jednou jedinkrát ve dvojici slov vzdělávání a výchova. Podle zákona i z logiky věci o Revizi RVP rozhoduje MŠMT. Doufám, že Revize RVP byla zastavena pro její evidentní hrubý nesoulad s s výše jmenovanými právními předpisy. Pokud by to tak nebylo a byl to projev ministerského podléhání aktivismu, šlo by, myslím, o projev tzv. systematické či systémové korupce.
Viz např.
TŘI EPICENTRA VLÁDNÍHO JADERNÉHO VÝBUCHU VE ŠKOLSTVÍ - STAV 2019-06
Domnívám se, že ta epicentra jsou tři:
MŠMT ČR, ČŠI a Národní ústav pro vzdělávání
Expertní tým MŠMT pro Strategii vzdělávání 2030+ a jemu partnerské aktivistické neziskovky Eduin a Eduzména
Některé Pedagogické fakulty v čele s PedF UK
Viz např.
MŠMT "V POZADÍ"?
Máme ministerstvo školství nebo ministerskou zahrádku pro aktivistické kozly?
Zdá se, že pan ministr se rád baví s aktivisty a řádné řízení MŠMT je kdesi "v pozadí":
Viz např.
http://www.ceskaskola.cz/2019/01/revize-rvp-probiha-bez-oficialniho.html
MŠMT: Máme cíle Strategie 2030+ k diskusi aneb Aktivistický kozel si zase zazahradničil?
http://www.ceskaskola.cz/2019/01/revize-rvp-probiha-bez-oficialniho.html
http://www.ceskaskola.cz/2019/05/michal-komarek-vychova-ucitelu-v-cechach.html
http://www.ceskaskola.cz/2019/06/iva-stuchlikova-za-chvili-se-nebudeme.html
http://www.ceskaskola.cz/2019/06/konference-176-ucime-se-pro-zivot-ci.html
http://www.ceskaskola.cz/2019/06/tri-ctvrtiny-pedagogu-ohrozuje-vyhoreni.html
Aktivisté a neziskovky čerpají peníze na své aktivity a tedy k propagaci využívají všech prostředků, včetně odznáčků. Je spíš otázkou, zda se ze strany politiků a úředníků jedná o naivitu či o mediálněpolitickou nebo finanční zainteresovanost.
Souhlasím s tím, že podle mého názoru jde o trestuhodnou kombinaci naivity, mediální, politické a finanční zainteresovanosti odpovědných (povinných) osob v ministertkém resoru, která by měla být před zjednáním nápravy řádně vyšetřena:
Přispět k tomu by, myslím, mohly a měly i příslušné ústavně právní výbory Sněmovny a Senátu Parlamentu České republiky. Například tím, že dají, společně s parlamentními školskými výbory prostřednictvím Parlamentu ČR české vládě podnět k vyšetření korupce v čerpání EU dotací, K PROŠETŘENÍ NESROVNALOSTÍ PŘI REVIZI RVP, NESROVNALOSTÍ PŘI TVORBĚ STRATEGIE VZDĚLÁVÁNÍ 2030+ a k narovnání školského rozpočtu a platů učitelů na jinde obvyklou úroveň.
http://www.ceskaskola.cz/2019/06/tri-ctvrtiny-pedagogu-ohrozuje-vyhoreni.html
J.Týř
Bude řádně prošetřeno NÚVí hnízdo, anebo i Vláda a Parlament ČR protiprávně podlehnou nevědeckému aktivismu MŠMT ČR "dirigovanému" aktivistickými nevládními neziskovkami?
Národní ústav pro vzdělávání, myslím, prokaratelně nesplnil ve věci Revize RVP uložený úkol tím, že ho, nevědecky a aktivisticky zpackal a prokazatelně tím promrhal peníze, čas a pracovní energii lidí. Teď se mu Eduin snaží formou aktivistické výzvy vystavit jakousi nevládně aktivistickou omluvenku a žádá, aby se tom resortním aktivismu mrhajícím penézi, časem a pracovní energií lidí v MŠMT pokračovalo.
Co bude dál? Bude řádně vyšetřeno. proč NÚV a MŠMT tak nevědecky, aktivisticky a marnotratně jednaly?
Anebo bude pokračovat zkorumpovaný aktivismus MŠMT s požehnáním Vlády a Parlamentu ČR?
Viz např.
NASTANE ZJEDNÁNÍ NÁPRAVY NEBO POKROČÍ POKROČILÁ AKTIVISTICKÁ PARALÝZA* MŠMT ČR?
Bude vyšetřeno NÚVí hnízdo?
http://www.ceskaskola.cz/2019/06/vyzva-k-zastaveni-revizi-ramcoveho.html
ve fabrikách budou makat ukrajinci a češi budou pracovat jako aktivisti v neziskovkách
Místo "trapná" bych spíše poukázal na pochybnost EkoAktivistiky. Např. elektromobily i solární elektřina mají negativní uhlíkovou stopu, větrné elektrárny jsou na hraně + mají negativní vliv na ptactvo + hluk atd.
neděle 30. prosince 2018 ·
Štítky: komunikace MŠMT s veřejností, MŠMT, revize RVP, Zprávy
Ministerstvo školství pracuje na nové podobě rámcových vzdělávacích programů, které nahradily původní osnovy. O konkrétních změnách ale resort mlčí. Zatím je to spíše tajná revoluce. Většina jednání probíhá za zavřenými dveřmi a ven se moc informací nedostává. Ministerstvo a Národní ústav pro vzdělávání, který má revizi RVP na starosti, podle učitelů s odbornou veřejností prakticky nemluví. V praxi by přitom nové „osnovy“ měly být už na podzim. Podle ministra Roberta Plagy se má ale situace brzy změnit v celospolečenskou diskuzi. Reportáž přináší iDNES.
„Revize RVP musí být udělaná pořádně, ne rychle, a já se od vás klidně nechám grilovat za to, že jsem zářijový termín nedodržel. Stejně tak chci v novém roce diskuzi k vzdělávacím programům více otevřít. Během ledna nebo února sezveme učitele i další odborníky z praxe. Pozveme EDUin, EDULAB nebo i Pedagogickou komoru a další. Na společné konferenci chceme ukázat, jak celá věc probíhá a jaká je ta naše ideová představa,“ říká ministr.
http://www.ceskaskola.cz/2018/12/ministr-plaga-revize-rvp-se-promeni-v.html
Po tomto veřejném prohlášení jmenoval ministr školství ten aktivistický tým pro Strategii vzdělávání 2030+ a po tomto prohlášení NÚV zpackal Revizi RVP,...
Kdo si dělá iluzi, že nějaká Revize RVP v dohlednu bude, asi se dost hluboce mýlí...
milé děti,jestli to myslíte vážně:
1/nepoužívejte pet lahve
2/nejezděte vozidly na benzín/naftu (nelétejte letadly-jezděte vlaky)
3/nepoužívejte mobily
4/kupujte potraviny pouze z vašeho kraje
5/noste oblečení pouze z přírodních materiálů (len,vlna,bavlna,kukuřičné šustí)
milí dospělí, odpovědní za stav planety a vzory pro vaše děti, jestli to myslíte vážně:
1/nepoužívejte pet lahve
2/nejezděte vozidly na benzín/naftu (nelétejte letadly-jezděte vlaky)
3/nepoužívejte mobily
4/kupujte potraviny pouze z vašeho kraje
5/noste oblečení pouze z přírodních materiálů (len,vlna,bavlna,kukuřičné šustí)
Zatlačte, stejně jako vaše děti, na politiky aby přestali lézt do zadku průmyslu a něco začali dělat.
NÚV KONČÍ - MINISTR PLAGA ROZHODL O SLOUČENÍ NIDV a NÚV OD 1.1.2020
škrtem pera, bez širší odborné diskuse, bez zřetelné předchozí součinnosti se zřizovateli škol, s Parlamentem ČR a bez prošetření dosavadních nesrovnalostí, rozhodl ministr Plaga 26.6.2019 o začlenění NÚV do NIDV s účinností od 1.1.2020. Budou tedy spojeny dvě systémově důležité organizace MŠMT, přičemž:
1) Nebyly prošetřeny nesrovnalosti v práci NÚV a NIDV při realizaci tzv. systémových vzdělávacích projektů (z poslední doby viz např. pochybná úspěšnost či úplný kolaps dotovaných projektů Inkluze, Kariérního řádu a Revize RVP)
2) MŠMT jedná v rozporu se svou zákonem mu určenou odpovědností. Ministr, který nezajistil řádné fungování slučovaných organizací, jmenoval vedle toho aktivistický tým k přípravě Strategie vzdělávání 2030+ a MŠMT participuje na aktivitách aktivistických nevládních organizací za situace, kdy v NIDV a NÚV je zoufalý nepořádek projevující se i v nechopnosti MŠMT zodpovědněji zapojit do přípravy Strategie odbornou veřejnost včetně škol a jejich zřizovatelů, včetně Pedagogických fakult a včetně zástupců výborů Parlamentu ČR. Věc došla tak daleko, že aktivisté z Eduinu a Eduzměny postupně čím dál víc přebírají iniciativu v tom, zač je odpovědné MŠMT, a ministerstvo jim čím dál víc a častěji vyhovuje mnohdy i ve zřetelném rozporu se svou zákonem mu určenou odpovědností.
Bude řádně prošetřeno NIDV a NÚVí hnízdo, anebo i zřizovatelé škol, Vláda a Parlament ČR podlehnou aktivismu MŠMT ČR "dirigovaného" aktivistickými nevládními neziskovkami? Například tím, že umožní ministrovi Plagovi provést škrtem pera částečné zahlazení stop v komentářích výše popsané systémové korupce?
OBÁVÁM SE, ŽE DOJDE-LI KE SLOUČENÍ NIDV S NŮV V SOUČASNÉ MINISTERSKÉ A VaLÁDNÍ KONSTELACI BEZ ŘÁDNÉHO PROŠETŘENÍ VÝŠE POPSANÝCH NESROVNALOSTÍ A BEZ DOHLEDU PARLAMENTU ČR, MŮŽE TO SLOUČENÍ MÍT I V KOMENTÁŘÍCH VÝŠE POPSANÉ A I V MINISTERSKÉ PŘEDKLÁDACÍ ZPRÁVĚ ZMÍNĚNÉ ZÁPORNÉ ÚČINKY.
J.Týř
http://www.vz24.cz/clanky/msmt-slouci-ustav-pro-vzdelavani-a-institut-dalsiho-vzdelavani/
Okomentovat