Hodnocení funguje jako zpětná vazba a dává žákovi možnost korigovat zjištěné nedostatky. Zpětnou vazbu je však třeba zaměřit pozitivně v průběhu daného procesu učení. Je třeba najít určitou oblast, kterou je možné vypíchnout, kladně ohodnotit. Pokud mají žáci např. při kooperativní výuce rozdělené role (asistovaný žák např. měří čas, donese skupině pomůcky), ohodnotíme ho směrem ke skupině, jaký měla jeho práce pro skupinu přínos. Prostřednictvím motivujícího hodnocení se upevňuje vztah mezi žáky navzájem a mezi žákem a učitelem. U žáků, zvláště u asistovaných, je důležité hodnotit nejen výsledky, ale i samotný proces učení. V průběhu hodiny žák uslyší, uvidí, popř. ucítí dotykem ruky (např. na rameno) několik hodnocení své práce. Na hodnocení žáka se podílejí učitel a určitou měrou i AP, záleží na domluvě s vyučujícím.
Závěr
Z uvedených zkušeností školy by někdo mohl nabýt dojmu, že na naší škole je vše „v zajetých kolejích“. S každým novým doporučením PPP však přichází nová výzva v hledání výhodných postupů a přístupů k žákovi, „sladění“ práce učitele a AP.
Cílem našich přístupů k žákům, kteří potřebují jen jiné cesty při výuce k dosažení jejich mety, je vyvážení péče tak, abychom podporovali žákovu maximální snahu a píli o nejlepší výkon, který je schopen podat.
Celý text naleznete zde
0 komentářů:
Okomentovat