„Dají se studentští účastníci pátečních stávek za ochranu klimatu označit za obyčejné záškoláky, které je třeba trestat? Nebo legitimně projevují svůj názor a škola by měla spíš ocenit jejich občanskou angažovanost? ,“ ptá se Jan Moláček v komentáři pro Deník N.
Jan Moláček (twitter.com) |
Debatu odstartovaly na sociálních sítích zprávy o studentech a studentkách, kteří byli údajně potrestáni za neúčast ve vyučování kvůli stávce, například třídní důtkou. Na toto téma dokonce uspořádala vzdělávací nevládní organizce EDUin speciální konferenci s příznačným názvem Důtka za klima, které se kromě studentů zúčastnil i ministr životního prostředí Richard Brabec nebo náměstkyně ministra školství.
Informace vyvolaly na sociálních sítích prudkou debatu, v níž se v mnoha obměnách opakoval stále stejný postoj – studenti se mají učit, sedět ve škole a dodržovat školní řád. Pokud mají nějaký názor, mohou ho projevit po vyučování.
Nelze pregnantněji shrnout přístup, kterého se česká společnost potřebuje co nejrychleji zbavit, má-li obstát tváří v tvář výzvám blízké budoucnosti. Neznamená to samozřejmě, že bychom měli rezignovat na roli školství coby instituce, která má za úkol vybavit mladé lidi vědomostmi z různých oborů. Ale u nás stále populární představu škol coby pouhých výroben lidských robotů schopných na požádání chrlit dějepisná data, vyjmenovaná slova a chemické vzorce musíme konečně opustit.
Celý text naleznete zde
8 komentářů:
Za prvé: EDUin není vzdělávací instituce. Pokud mi něco uniklo, opravte mě a poučte mě koho nebo co vzdělávají a jaké jsou jejich výstupy.
Za druhé: Angažovanost není v tom, že někdo půjde v době vyučování / v pracovní době demonstrovat svoje názory a ještě mu to bude radostně tolerováno.
Za třetí: Pět minut angažovanosti (to je mimochodem moc pěkný obrat) nenaučí anglicky,neumožní vám pochopit vztahy a zákonitosti v matematice ani biologii, nepochopíte ani to, o co šlo Platonovi. Možná stihnete napsat post o třech větách na sociální sítě a dát pár lajků.
Vera - můj lajk máte.
EDUin není vzdělávací instituce.
Není, a není dokonce ani informačním centrem o vzdělání. Co vlastně je EDUin?
Pět minut nenávisti, další orwelliana dnešní doby. Původně stačily dvě.
Stávky a demonstrace za ochranu klimatu jsou nátlakem, aby někdo (stát) začal něco omezovat (nejlépe ty druhé) na základě hysterické a nepromyšlené reakce na fakt globálních změn teploty. Tohle do školy vážně nepatří a podporovat záškoláky tuplem ne.
fakt globálních změn teploty
Už i ti nejzabedněnější klima-alarmisti pochopili, že nic jiného nežli "změnu" z toho nevydojí. Nejdřív "hrozilo" globální ochlazení, později, za Algora, to bylo globální oteplování, ale ukázalo se, že ty slavné globální změny nejdou všechny jedním směrem. Ani ochlazování, ani oteplování. ////
No jo, ale když to není ani ochlazování, ani oteplování, jak proti tomu chcete bojovat? (Klima-alarmisti vědí: vyhazováním našich peněz z oken.) A jak poznáte, zda v boji vítězíte nebo prohráváte? (To klima-alarmisty nezajímá. Hlavně, že se vyhazují ty peníze.) ////
" Co vlastně je EDUin?"
Obecně prospěšná společnost, která je financována kým?
https://www.reflex.cz/clanek/komentare/96191/klimaticke-zaskolactvi-bude-i-zde-platit-rovnost-pred-zakonem.html
No já bych dal panu Moláčkovii za pravdu.
Studenty to naučí občanské angažovanosti, a to je mnohem důležitější, než nějaká blbá škola.
Takže do vyššího ročníku nepostoupí, ale na náměstí jim nějaká neziskovka vystaví diplom s obrázkem jurodivé Gréty. Zaměstnavatel bude jistě rozumný a pochopí, že takový člověk je pro jeho organizaci úplný poklad.
Okomentovat