Varovná proroctví různých odborníků a politiků se nepotvrdila. Začleňování postižených dětí do běžných škol speciální školství nezlikvidovalo, v běžných školách se výuka nerozvrátila a výsledky se nezhoršily. Vyplývá to z analýzy ministerstva školství, ale i z poznatků České školní inspekce, která přitom nezastírá, že školy problémy mají a mnozí učitelé ocení změnu vyhlášky. Informuje deník Právo.
„Ukázalo se, že ty řeči o zániku speciálních škol, které vedl například Václav Klaus ml., jsou nesmysl. Žádný záludný záměr zlikvidovat speciální školství nikdy nebyl,“ řekl Právu exministr školství Stanislav Štech, který se na analýze ministerstva podílel…
„Lze konstatovat, že společné vzdělávání se daří školám realizovat poměrně úspěšně. Faktem však zůstává, že práce s dětmi a žáky s potřebou podpůrných opatření byla a je v mnoha ohledech významně komplikována zejména výraznou administrativou, která je na inkluzi navázána,“ napsal Právu zástupce šéfi nspektora Ondřej Andrys.
Podle něj byrokracie tíží nejen učitele, ale i ředitele, ochromila i poradenská zařízení. Školám kromě toho chybějí speciální pedagogové, školní psychologové, kteří mají učitelům s každodenními problémy pomáhat. Občas prý drhne spolupráce kantorů s asistenty.
Celý text naleznete v deníku Právo
15 komentářů:
Ano, nezničila, ale poškodila. A poškodila hlavně děti, které potřebují naši pomoc.
Inkluze po česku poškodila úplně všechny strany pedagogického procesu. Je nutné tento "český vynález" podrobit velmi důkladné revizi.
Co tě nezabije, to tě přizabije...
Strategie boje proti sociálnímu vyloučení na období 2011 – 2015
Předkladatel: Mgr. Monika Šimůnková, zmocněnkyně vlády pro lidská práva
Odpovědný zpracovatel: Martin Šimáček, ředitel odboru pro sociální začleňování
v romských lokalitách (Agentury)
4.5.3.3 Název opatření: Krátkodobá opatření transformace systému škol zřízených pro žáky s lehkým mentálním postižením
Popis opatření
Cílem opatření je transformace paralelního systému základních škol zřízených pro děti
s lehkým mentálním postižením tak, aby výsledný stav umožňoval vzdělávat všechny děti
ve školách hlavního vzdělávacího proudu.
- Znemožnit zřizování přípravných tříd u škol zřízených pro děti s lehkým mentálním
postižením.
- Znemožnit nástup dítěte do skupinově integrované třídy hned na začátku prvního ročníku.
4.5.3.4 Název opatření: Střednědobá opatření transformace systému škol zřízených pro
žáky s lehkým mentálním postižením
- Legislativně znemožnit zřizování a provozování základních škol zřízených pro děti s lehkým mentálním postižením a
- Na základě analýz a ve spolupráci se všemi zřizovateli a dalšími relevantními aktéryv lokalitách rozhodnout o školách zřizovaných pro děti s lehkým mentálním postižením ke zrušení (ty, které konkurují spádovým základním školám; jejich personální kapacity převést na spádové školy) a k transformaci (zavedení standardního vzdělávacího plánu ŠVP ZV).
- Zrušit přílohu Rámcového vzdělávacího programu pro lehké mentální postižení.
(str. 61)
https://www.socialni-zaclenovani.cz/wp-content/uploads/Strategie_boje_proti_socialnimu_vylouceni_2011-2015.pdf
A k tomu je nutno připočítat paní Valachovou a spol.
Pane Týři, zanechte opět, prosím zahlcování diskuse nevěcnými urážlivými komentáři.
V 50. létech minulého století byly v médiích velmi často úspěchy "budování blahobytu pro všechny" doprovázeny mediálním sloganem "Další rána válečným štváčům!", až to bylo většině lidí protivné.
Na Mostecku se pak našel vtipálek, který na tabuli před obchodem, na které bylo napsáno
DNES KYSELÉ ZELÍ!
připsal
DALŠÍ RÁNA VÁLEČNÝM ŠTVÁČŮM!
Pane Komárku,
když Radek Sárközi řekl(a)...10. června 2019 ve 12:57 "Co tě nezabije, to tě přizabije..." dopustil se demagogie typově (logicky) srovnatelné s výrokem např. "Pedagogická komora učitele nezabije, ona je přizabije...". To je nesporný fakt. Když jsem na to upozornil a zasmál se tomu, nedopustil jsem se, myslím, "zahlcování diskuse nevěcnými urážlivými komentáři." Šlo o věcné a smajlíky "odlehčené" upozornění na argumentační nedostatek, kterého se pan Sárközi, jako prezident Pedagogické komory, mohl a myslím i měl vyvarovat.
J.Týř
Pane Komárku, je vám známo, že před těmi více než 60 léty ten dodatek na té tabuli zůstal a všichni se tomu mohli srdečně zasmát?
v běžných školách se výuka nerozvrátila
Poučen touto žertovnou "polemikou", mohu napříště ve všech různicích mezi VKjr a MŠMT okamžitě a na slovo věřit Juniorovi a ani se nemusím pídit po jakýchkoli důkazech. ////
Ano, pane ministře. Ten čtvereček opravdu je kulatý ... ////
Vidím drobný problém v tom, že tento ministr a tito úředníci budou nadále předstírat, že řídí školství. Jenže bez zpětné vazby se řídit nedá, a kdo netuší (nebo usilovně předstírá, že netuší), co se děje ve třídách, to školství leda zničí. Což je asi záměr, že? ////
Pane Kocourku, opět Vás vyzývám k tomu, abyste si pro svoje absurdní konspirační teorie našel nějaký jiný diskusní prostor. Děkuji!
tento ministr a tito úředníci budou nadále předstírat, že řídí školství. Jenže bez zpětné vazby se řídit nedá, a kdo netuší (nebo usilovně předstírá, že netuší), co se děje ve třídách, to školství leda zničí. Což je asi záměr, že? Napsal pan Kocourek
Pane Kocourku, opět Vás vyzývám k tomu, abyste si pro svoje absurdní konspirační teorie našel nějaký jiný diskusní prostor. Děkuji! Napsal pan Komárek
Jsem hlubice pobouřen konspirativností této kocourkovsky hybridní propagandy. Vždyť pan ministr se se svým politickým náměstkem, státním tajemníkem MŠMT a ústředním školským inspektorem usilovně snaží komunikovat například s aktivisty z expertního týmu pro Strategii vzdělávání 2030+. Co na tom, že mu v MŠMT jaksi "nevychází" ani Revize RVP* a že ti jeho aktivističtí experti jaksi tápou i v tom "K čemu ty školy vlastně máme?" a diví se u toho, že "Za chvíli se nebudeme ptát, jestli jsou učitelé kvalitní, ale budeme rádi, když se před tabuli někdo postaví" **?
*
http://www.ceskaskola.cz/2019/05/michal-komarek-vychova-ucitelu-v-cechach.html
**
http://www.ceskaskola.cz/2019/06/iva-stuchlikova-za-chvili-se-nebudeme.html
Doufám, že na konferenci šmrncnuté tématem "STRATEGIE 2030+: K čemu ty školy vlastně máme?"*** nám 17.6.2019 v PedFUK pan ministr s těmi svými aktivisty ukáže, jaký je kabrňák.
***
http://www.ceskaskola.cz/2019/06/konference-176-ucime-se-pro-zivot-ci.html
J.Týř
Pane Komárku,
s úžasem sleduji diskuzi.
Co je prosím "konspirační teorie"? Názor "ministr nemá zpětnou vazbu" nebo názor "kdo něco řídí špatně, tak to nejspíš zničí"?
Tu ironickou otázku na záměr jistě za "konspirační teorii" nepovažujete, vždyť jste žurnalista... "Novinářská nadsázka" tomu říkají lidi od Vašeho fochu, a taky "chtěl jsem vzbudit diskuzi" ;o)
Inkluze je pro naše školy prospěšná asi jako kůrovec pro naše lesy. Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno.
Okomentovat