"Problém je, že děti nekomunikují s rodiči, protože nemají potřebu, raději se baví pohádkami na YouTube. Tím se ale značně snižuje úroveň jejich slovní zásoby a vyjadřovacích schopností. Pětileté děti nám kolikrát nejsou schopné sestavit smysluplnou větu. Nemají fantazii, neumí se vyjadřovat," říká v rozhovoru pro deník Metro logopedka Gabriela Kubíková z brněnské kliniky Logo.
V rozhovoru zazní také tyto otázky a odpovědi:
Zase ale díky technologiím můžou být vyspělejší v jiných oblastech...
Ano, tím někteří rodiče argumentují. Že do budoucna jsou pro ně technologie mnohem důležitější než kupříkladu zvládnout sepsat dopis. Těžko říct, za nás logopedy to ale určitě dobré není.
S jakými vadami se v ordinaci setkáváte nejčastěji?
Vede dyslálie, dříve nazývaná patlavost. Projevuje se tím, že dítě neumí vyslovovat některé hlásky nebo je vyslovuje nesprávně. Nejčastěji se jedná o L, R, Ř či sykavky. Méně známým a přitom častým problémem je vývojová dysfázie. Typicky se k nám dostane tříletý pacient, který nemluví nebo mluví málo a špatně. Takové dít2 může působit jako hloupé či zanedbané, ačkoliv může být velmi inteligentní a rodiče se mu věnují.
Celý text naleznete zde
0 komentářů:
Okomentovat