Nestálo by za to plýtvat časem a energií na podobný spor – spor o nepublikovaný a následně zcizený rozhovor a nezodpovězené doplňující otázky. Radek Sárközi je ale prezidentem spolku, který se označuje za nejpočetnější učitelský spolek u nás. Rád razantně vstupuje do médií a často nevybíravě útočí na všechny, které považuje za své konkurenty. Opakovaně se chová nekorektně a neprofesionálně. Není důvod nechávat mu v tom volný prostor.
Poslal jsem panu Sárközimu otázky k akci Týden škol v černé. Pan Sárközi obratem odpověděl. Odpovědi byly ale jasně propagandistické, sebeoslavné, navíc útočné a agresivní směrem k Učitelské platformě a odborům. V této podobě jsem je na České škole publikovat nechtěl.
Moje chyba byla, že jsem toto rozhodnutí nesdělil panu Sárközimu hned. Na druhou stranu – nebyli jsme domluveni na žádném konkrétním datu publikování. Počítal jsem s doplněním a aktualizací rozhovoru.
Když se pan Sárközi ozval s urgencí, napsal jsem mu, že rozhovor v této podobě nechci, že jej ale můžeme aktualizovat a korigovat prostřednictvím doplňujících otázek. Aktualizace k začátku května by byla vhodná – pan Sárközi několikrát vyslal směrem k ministerstvu „ultimátum“, že čeká na jeho reakci do konce dubna a pak přikročí k dalším akcím.
Pan Sárközi na doplňující otázky odmítl odpovědět a posléze rozhovor zveřejnil na stránkách spolku Pedagogická komora. Tím naplnil tři charakteristiky avizované v titulku:
Zachoval se neprofesionálně, protože na rozhovor nemá autorské právo. (Nereagoval ani na výzvu, aby rozhovor ze stránek stáhnul.)
Zachoval se neeticky, protože zamlčel, že rozhovor nevyšel proto, že odmítl odpovědět na doplňující otázky.
Počínal si „sebeoslavně“, protože publikoval rozhovor, který se vyhýbá, jakémukoli náznaku toho, že akce spolku nemusela být tak velkolepá, jak naznačuje. Je to čirá propaganda, které chybí sebereflexe.
Aby bylo jasno: Nepochybuji o tom, že spolek Pedagogická komora může být pro učitele v mnohém důležitý a užitečný. Že opravdu může pomoci ve zviditelnění problémů, s nimiž se střetávají, i s jejich řešením. Je škoda, že jeho činnost, či minimálně vystupování jeho prezidenta provázejí podobné excesy.
Zcizený rozhovor naleznete na webu spolku Pedagogická komora.
Nezodpovězené doplňující otázky, respektive ignorované náměty:
- výpad proti Učitelské platformě a odborům vyžaduje konfrontaci s tím, co oni na to říkají. Teze, že upřednostňují dobré vztahy s ministerstvem před zájmy pedagogů, je prostě příliš silná
- v první odpovědi mluvíte, jakoby spolek zastupoval všechny učitele, ale ve skutečnosti to Pedagogická komora není... Čili doplňující otázka: Říkáte, že „díky vašim akcím si pedagogové začínají uvědomovat“... Kteří pedagogové? Vždyť ohledně počtu vašich členů reprezentujete stále jen necelé 2% učitelů. Nepřeceňujete svůj vliv?
- Podobná doplňující otázka by byla ohledně mediálního ohlasu: Nezaznamenal jsem žádnou větší reportáž v hlavních denících, ani například v ČRo, Není mediální ohlas na to, jak masivní to měl být protest, naopak malý?
- A konečně k té stávkové pohotovosti (a ultimátu ministerstvu): Máte už reakci ministerstva? Jakou? Co z ní vyplývá? A proč o tolik zeslabujete svůj dřívější výrok o zvažování stávkové pohotovosti ba stávky? Nebo to předtím byla dezinterpretace?
65 komentářů:
Pane Komárku, až budete zase mazat komentáře vyjadřující podiv nad vašimi cenzorskými praktikami s tím, že nechcete vést na ČŠ diskuzi o vedení diskuze, vzpomeňte si na tento článek. Vy, nejmoudřejší z povolaných a nejpovolanější z moudrých, zde vedete diskuzi o tom, jakou formou vám kdo odpovídá na vaše otázky.
Co sám nerad, nečiňte druhým, nebo naopak - když kážete vodu, nezlejte se u toho vínem. Také nemusím všechny mediální výstupy Pedagogické komory, z.s.. Nesdílím však názor, že je třeba vést dikuzi o formě, ale lépe jest o obsahu.
Zjevně Vám uniká téma textu. Nicméně, máte pravdu v jedné věci: "Diskusi o diskusi" na ČŠ tady skutečně nepovedeme.
Zcizený rozhovor naleznete na webu spolku Pedagogická komora. -- A to je kde? ////
Týden škol v černé byl nejúspěšnější akcí Pedagogické komory
Jak hodnotíte akci Týden škol v černé? Byla úspěšná?
Týden škol v černé hodnotím jako naši nejúspěšnější akci od doby, kdy spolek Pedagogická komora vznikl. Jedná se o součást kampaně Školy zůstávají v černé, která začala Dnem učitelů v černé. Obě akce jsme koordinovali s kolegy ze Slovenské komory učitelů a chceme v tom pokračovat, protože se nám spolupráce osvědčila. Podpořili jsme i stávkující učitele v Polsku. Největší přínos Týdne škol v černé vidím v tom, že se na řadě škol spolu domluvily celé sborovny, pedagogové se společně vyfotili v černém oblečení a fotografii zveřejnili (buď přímo na webu školy, nebo nám ji zaslali e-mailem). To, že se učitelé nebáli takto veřejně vstoupit a upozornit na konkrétní problémy ve školství, je velmi důležitý první krok, na který chceme navázat dalšími akcemi. U řady učitelů převládly v minulosti pocity marnosti a rezignace. Díky aktuálním akcím Pedagogické komory začínají pedagogové vzájemně spolupracovat a školy se postupně aktivizují. Jsem rád, že si učitelé začínají uvědomovat, že za ně lepší pracovní podmínky nikdo nevybojuje, musí se ozývat sami, a to veřejně a velmi hlasitě.
https://www.pedagogicka-komora.cz/2019/05/tyden-skol-v-cerne-byl-nejuspesnejsi.html
Rád bych doplnil některá důležitá fakta. Odpovědi jsem panu Komárkovi zaslal 17.4.2019. 18.4.2019 za ně poděkoval. Pak už se neozval, a to velmi dlouhou dobu. Protože se v odpovědích mluví o dubnu, měl rozhovor vyjít v dubnu, což se nestalo. Pokusil jsem se 2.5.2019 zjistit, proč rozhovor nevyšel. Následně mi přišly 4.5. doplňující dotazy, které podle mého názoru nedávaly smysl. Na některé z nich jsem reagoval, na jiné ne... Není přece povinnost odpovídat na vše! Obzvláště, když hrozí, že můj čas investovaný do odpovědí bude promrhán a rozhovor nakonec stejně nevyjde, jak se to stalo s mými předchozími odpověďmi. Zatímco pan Komárek vymýšlí své otázky v práci, já odpovědi píšu ve svém volném čase...
Nechápal jsem např., proč se pan Komárek doptává na Český rozhlas, kde byly dva pořady o naší akci. To mu přijde málo? Mně rozhodně ne! Za mnohem důležitější považuji, že o akci Pedagogické komory informovaly hlavní zpravodajské pořady všech televizí - ty mají přece násobně větší dosah než jiná média.
Spíše než o dotazy šlo o názory pana Komárka, které se ale nezakládají na realitě. Mediální ohlas celé akce byl opravdu značný a mnohem větší než u našich předchozích akcí. Rozhodně nešlo o nějakou sebeoslavu! Dodatečně např. vyšel článek v časopise Rodina a škola nebo o akci diskutoval Robert Plaga s Václavem Klausem v pořadu Partie na TV Prima.
Pokud někdo postupoval neprofesionálně, byl to šéfredaktor webu Česká škola.
A pokračuje v tom velmi tendenčním zcela neetickým titulkem, který o něm a jeho práci mnohé vypovídá.
Ještě bych rád dodal, že na doplňující otázky jsem panu Komárkovi odpověděl, a to takto:
"Nic se od doby, co jsem posílal původní odpovědi, nezměnilo.".
Pane Sárközi, když chcete "doplňovat fakta", tak nelžete.
Tedy:
- Neodpověděl jste na žádnou doplňující otázku. "Reagoval" jste tak, že neodpovíte. Na to jistě máte právo, ale nemůžete se divit, že rozhovor nevyšel. ČŠ nemá důvod publikovat nekritické ódy na činnost spolku PK a jejího prezidenta.
- Na stránkách spolku odkazujete na jeden pořad ČRo, a to pořad, který byl odvysílán dva dny před začátkem Týden v černé.
Ale to je více méně drobnost. Podstatné je to, že v médiích se snažíte ostatní urážet, sebe vychvalovat a nesnesete kritiku.
A ještě si neprávem přivlastňujete rozhovor.
To vše jako prezident spolku, který má v mottu, "ukažme, že se umíme domluvit" a "hledáme, co nás spojuje".
Smutná bilance.
Jen několik poznámek: odpovědi Radka Sárközi jsou zhruba dvacetkrát rozsáhlejší než otázky Martina Komárka. Považovat tedy text zveřejněný na webu Pedagogické komory za "dílo literární a jiné dílo umělecké a dílo vědecké, které je jedinečným výsledkem tvůrčí činnosti autora", tedy Martina Komárka, je podle mne docela opovážlivé.
Martine Komárku, pokud jste přesvědčen, že došlo k porušení vašich autorských práv, máte možnost se jich domáhat u soudu. Bude to jistě zajímavý precedens ;-) On totiž rozhovor zkompletoval v této podobě Radek Sárközi a vy ho máte jen jako mail v doručené poště v e-mailovém klientovi...
To, že nejsou pořady v Českém rozhlase o akci Pedagogické komory uvedeny v našem rozcestníku, neznamená, že se neuskutečnily. Znamená to jen to, že si pan Komárek nedokáže sám zjistit relevantní informace a pokládá dotazy, které ho usvědčují z neznalosti věci. Je to dobrý příklad jeho neprofesionality (až bych řekl lenosti)...
https://www.pedagogicka-komora.cz/2019/04/medialni-ohlas-akce-pedagogicke-komory.html
Ve výše uvedeném rozcestníku není např. ani pořad Partie na TV Prima, kde je akce Pedagogické komory jedním z hlavních témat diskuze Roberta Plagy a Václava Klause...
https://www.pedagogicka-komora.cz/2019/04/pedagogicka-komora-v-diskuzi-na-tv-prima.html
Pane Sárközi, v této diskusi nemá smysl pokračovat.
Vy jste dostal příležitost vysvětlit, jak to s mediálním ohlasem, a dalšími aspekty té akce je, vyvrátit pochybnosti... Odmítl jste, Váš problém.
Polopravdami a urážkami, byť opakovanými, nijak nezměníte podstatu věci: Že chcete do médií protlačovat sebeoslavnou propagandu a kritiku "konkurentů". Kritiku směřující na Vás a spolek PK odmítáte, na otázky, které naznačují, že by snad nemuselo být vše tak, jak to líčíte, odmítáte odpovídat.
Když se na České škole začaly po odchodu šéfredaktora Janka Wagnera mazat komentáře, bylo to na pováženou. Pak začal nový šéfredaktor Komárek mazat komentáře s odkazy na jeho nový web. A zároveň začal vybrané diskutující peskovat. Nyní už cenzuruje celé rozhovory, protože se mu nelíbí, co v nich jeho názorový oponent odpovídá. Jeho neprofesionalita už snad nemůže být větší... Česká škola se dostala na samé dno tímto jeho článkem.
Pane Sárközi,
to, že nazýváte odmítnutí rozhovoru "cenzurou", vypovídá mnohé.
To, jak posuzujete moderování diskusí na ČŠ, mě popravdě nepřekvapuje a ani nezajímá. Každopádně to s Vámi nebudu rozebírat.
Simona CARCY
"Diskusi o diskusi" na ČŠ, tu prostě rozvádět nebudeme.
To platí i pro Vás, pane Sárközi. Jestli Vám to činí potěšení, můžete tu vést nějaký monolog o tom rozhovoru, ale "diskusi o diskusi" rozvíjet nebudeme.
Když jsem si přečetl titulek článku, myslel jsem si nejprve, že jsem zpronevěřil miliardu korun, na svém účtu jsem ji ovšem nenašel. :-D Ve skutečnosti jsem jen dal na web Pedagogické komory odpovědi, po jejichž zaslání pan Komárek 14 dní nijak nezareagoval, aby si je mohli přečíst alespoň členové našeho spolku. Nejvíc mu asi vadí, že jsem tím odhalil způsob jeho "novinářské práce", která má k profesionalitě velmi daleko...
"Poslal jsem panu Sárközimu otázky k akci Týden škol v černé. Pan Sárközi obratem odpověděl. Odpovědi byly ale jasně propagandistické, sebeoslavné, navíc útočné a agresivní směrem k Učitelské platformě a odborům. V této podobě jsem je na České škole publikovat nechtěl."
Chápu-li to správně, pan Komárek zveřejňuje odpovědi na dotazy, až když dotyčný odpoví tak, jak se to Komárkovi líbí. Zvláštní, ale nepřekvapující.
Pane Sárközi, odhaduji, že pana Komárka podceňujete (13. května 2019 14:10), a že pan Komárek nám všem ještě vytře zrak. Uvidíte, že to co vám dnes připadá jako samé dno ČŠ, vám za nějakou dobu bude oprávněně připadat jako výšiny. ////
Paní Adamová, samozřejmě to chápete špatně. A překvapující je, že zřejmě vůbec netušíte, co je to rozhovor. Není to totéž jako propagandistický komentář.
Odpovídám na "Nezodpovězené doplňující otázky, respektive ignorované náměty":
- výpad proti Učitelské platformě a odborům vyžaduje konfrontaci s tím, co oni na to říkají. Teze, že upřednostňují dobré vztahy s ministerstvem před zájmy pedagogů, je prostě příliš silná
Odpověď: Nejedná se o doplňující otázku, ale o hodnocení mé původní odpovědi. Nelze na to nijak odpovědět...
- v první odpovědi mluvíte, jakoby spolek zastupoval všechny učitele, ale ve skutečnosti to Pedagogická komora není... Čili doplňující otázka: Říkáte, že „díky vašim akcím si pedagogové začínají uvědomovat“... Kteří pedagogové? Vždyť ohledně počtu vašich členů reprezentujete stále jen necelé 2% učitelů. Nepřeceňujete svůj vliv?
Odpověď: Nic o tom, že by spolek Pedagogická komora zastupoval všechny učitele v mých odpovědích nezaznělo, jedná se o naprosté neporozumění textu ze strany pana Komárka. Akcí se účastnilo mnohem více učitelů, než je počet členů Pedagogické komory.
- Podobná doplňující otázka by byla ohledně mediálního ohlasu: Nezaznamenal jsem žádnou větší reportáž v hlavních denících, ani například v ČRo, Není mediální ohlas na to, jak masivní to měl být protest, naopak malý?
Odpověď: V ČRo jsem měl 2 živé vstupy. Že je pan Komárek nezaznamenal, je jeho problém, nikoliv můj. Co je důležitější - být ve všech hlavních zprávách TV Nova, Prima i ČT a dalších mnoha pořadech těchto televizí, nebo v tištěném deníku? Pro pana Komárka je zřejmě důležitější být tam, kde to sleduje méně lidí, pro mě rozhodně ne...
- A konečně k té stávkové pohotovosti (a ultimátu ministerstvu): Máte už reakci ministerstva? Jakou? Co z ní vyplývá? A proč o tolik zeslabujete svůj dřívější výrok o zvažování stávkové pohotovosti ba stávky? Nebo to předtím byla dezinterpretace?
Odpověď: Reakci pana ministra naleznete v pořadu Partie na TV Prima.
Pan Komárek se, myslím, tímhle článkem dopustil pokusu typu "Zveřejnit Antichartu bez předchozího zveřejnéní Charty". Souhlasím s diskutujícími, kteří ho kritizují za cenzuru. I když mnozí z nich mají podobné "máslo na hlavě". Že, pánové Wagnere a Sárközi? J.Týř
Mé odpovědi se panu Komárkovi prostě nelíbily - nedokázal respektovat mé názory. Rozhovor by stejně nezveřejnil ani po zodpovězení doplňujících otázek zaslaných s odstupem dvou týdnů od mých odpovědí. Tímto jeho přístupem by vznikal rozhovor několik měsíců a dostaly by se do něj pouze odpovědi, s nimiž on bezvýhradně souhlasí. Možná by si je nakonec i sám zformuloval. :-D
Kolik původních textů tu od pana Komárka měsíčně vyjde? Jeden? Zbytek je jen CTRL+C a CTRL+V práce jiných novinářů... Z tohoto důvodu ani nelze pana Komárka považovat za žurnalistu. Napomínání diskutujících za novinařinu nepovažuji...
Pane Sárközi,
v první části svého příspěvku lžete.
V té druhé urážíte.
Není to překvapivé - v médiích velmi často vystupujete podobně: Šíříte polopravdy, manipulujete, urážíte. Je to škoda - učitelům takový "prezident" dlouhodobě není k ničemu... Spíš jejich pověst a prestiž poškozuje.
Každopádně: Jak jsem psal na začátku, není žádný důvod, abyste pro tento způsob vystupování v médiích měl volný prostor.
Kdybych se po 14 dnech sám neozval, ani byste žádné doplňující otázky neposlal... Váš pokus o cenzuru nevyšel. Odpovědi jsou na webu Pedagogické komory. A tímto svým článkem jste poškodil nejen sám sebe, ale celý projekt webu Česká škola.
Nyní čtenáři vědí, jak silnou selekcí procházejí texty, než jsou (nebo nejsou) zveřejněny na tomto webu... Jsem rád, že to nezůstalo utajeno.
Pokud chtějí učitelé necenzurované informace, doporučuji jim web Janka Wagnera - odkaz zde nesmí být zveřejňován (možná ani jeho název...), proto ho neuvádím, neboť by byl příspěvek obratem smazán...
Pane Komárku, Vy byste nejraději zcenzuroval celý svět. Ještě štěstí, že to není ve Vašich silách.
Opět jen lžete, pane Sárközi. A ani to nemá žádnou invenci. Jen tak vršíte slova.
A pokud jde o vyhledávání informací - učitele rozhodně nepodceňuji. Umějí si vybrat.
A Česká škola si na malou sledovanost rozhodně stěžovat nemůže.
Podle statistik má web Pedagogické komory sledovanost vyšší než Česká škola. Stejně tak naše FB stránka. Vlastně vám děláme zdarma reklamu zveřejněním těch odpovědí. :-D
https://www.pedagogicka-komora.cz/2019/05/navstevnost-facebookove-stranky.html
No, a? Ty weby jsou v principu jiné, srovnávat jejich návštěvnost nemá valný smysl. A pokus o vtípek s tou reklamou nevyšel... Zase jen vršení slov.
Ano, jsou to jiné weby - weby Pedagogické komory nebo Janka Wagnera vznikají amatérsky ve volném čase jejich správců. Česká škola má profesionálního placeného šéfredaktora...
KDO JE PREZIDENT TZV. PEDAGOGICKÉ KOMORY, SOUKROMÉ NEZISKOVKY, KTERÝ ODMÍTÁ ODPOVĚDĚT NA OTÁZKU PROČ NAZÝVÁ UČITELE PEDAGOGY?
Mgr. Radek Sárközi je autorem projektu Čtenářská gramotnost a projektové vyučování. Podílel se na zpracování úspěšné žádosti o finanční prostředky z operačního programu ESF Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Od ledna 2010 zastával v tomto projektu pozici projektového manažera. V květnu 2010 se stal odborným garantem pro oblast čtenářská gramotnost a tvůrčí psaní. Od května 2011 je opět na pozici projektového manažera...
Na kurzu pro učitele mediální výchovy pořádaném nadací Open Society Fund Praha spoluvytvořil cvičný časopis Legatis...
Dříve lektoroval různé kurzy o změnách ve školství pro krajská pedagogická centra, pro projekt Koordinátor (NIDV) nebo kurzy na míru připravené přímo pro konkrétní školy. Je autorem výukového CD-ROMu Vše o RVP, ŠVP a reformě školství (Abeceda, 2006). Fandí alternativnímu školství (montessori, freinetovská pedagogika, daltonský plán, začít spolu, waldorfské školství, jenský plán…) a snaží se zprostředkovat učitelům jeho klady...
http://www.ctenarska-gramotnost.cz/o-projektu/radek-sarkozi
Pane Sárközi, proč jste ani v této diskusi neodpověděl na položené otázky ? Je učitel učitel nebo pedagog? Kdo jste vy? Pedagogicko populistický aktivista, který vypustí z úst slovo učitel z úst jen tehdy, když chce, aby učitelé za stávkovali? Za co vlastně - za růst vašich aktivistických ambicí?
http://www.ceskaskola.cz/2019/01/radek-sarkozi-ucit-bude-moci-kazdy.html
Podrobnější informace o mně i dalších členech vedení Pedagogické komory jsou k dispozici na webu Pedagogické komory formou medailonků :-D
https://www.pedagogicka-komora.cz/p/kontakty-odkazy.html
V tom rozhovoru rozhodně nevidím především to, o čem pan Komárek mluví a píše jako o dúvodu jeho cenzury.
Pan Komárek se, myslím, tímhle článkem dopustil pokusu typu "Zveřejnit Antichartu bez předchozího zveřejnéní Charty". Souhlasím s diskutujícími, kteří ho kritizují za mizernou redakční oráci a cenzuru.
Každý redaktor má právo položit doplňující otázky. Mnohokrát se mi při kontaktu s médii stalo, že se redaktor doptával na TZ, komentář, článek apod., protože v něm cítil slabiny. Z mé zkušenosti nefunguje „můj názor znáte a více se vyjadřovat nebudu.“ Novinářský článek či rozhovor není nutně můj PR kanál, přes který oznámím svá stanoviska a média nejsou povinna mi svůj prostor poskytnout. Pokud se novinář nedoptává dál, nedělá svou práci dobře. Stejně tak nezveřejněný článek, komentář či rozhovor neznamená cenzuru. Každá redakce má právo posoudit, co na webu zveřejní. Zároveň každý má právo se rozhodnout nespolupracovat s redaktory, ke kterým nemá důvěru.
Přeji hezký večer, Michal Kaderka.
"Paní Adamová, samozřejmě to chápete špatně. A překvapující je, že zřejmě vůbec netušíte, co je to rozhovor. Není to totéž jako propagandistický komentář."
Jako "samozřejmě", protože je paní Adamová hloupá? Nebo žena? Nebo že je z Moravy?
Možná by bylo fajn, kdyby se příští měsíc vynechala interpretce Máchova Máje a češtináři se povrtali v tom, co z úst vypouští pan Komárek a co to říká o něm a o dnešním světě...
Pane Janečku, v tom je právě ten vtip. Kdo se občas "vrtá" např. v Máchově Máji, má naději, že nebude o věcech mluvit tak "nahrubo", jak na ČŠ opakovaně někteří dikutující předvádějí a "z úst vypouští".
Pedagogická komora získala sympatie učitelů nejen likvidací "hybridu" zvaný Kariérní řád. Je to i jistá alternativa ke žluťáckým odborům.
Titulek tohoto článku "Neetické, neprofesionální a sebeoslavné počínání" velmi trefně charakterizuje jednání pana Komárka. Ve skutečnosti je to ale odstrašující příklad manipulace čtenáře titulkem, který se nezakládá na pravdě a má charakter pomluvy, což je trestný čin...
Sarkozy a Wagner, to jsou takoví dva sládkovci české pedagogické scény. Oni dva mluví o cenzuře a etice... To je vážně směšné. Opravdu nevím, dělají si legraci nebo jejich sebeklam už překročil všechny hranice? Zábavná show pokračuje, další legrační díl bude ta stávka... :-D
Sarkozy a Wagner... Oni dva mluví o cenzuře a etice... To je vážně směšné. Opravdu nevím, dělají si legraci nebo jejich sebeklam už překročil všechny hranice? Zábavná show pokračuje, další legrační díl bude ta stávka...
Show ped-psycholog Čapek tentokrát, myslím, tím svým bumerangem zceka neminul. :)))
A vy pane Čapek, jste na tom jak?
Ach, Roberte, Roberte, Roberte,...
O rozhovorech se tu už řeč vedla. Respektuji, že je to autorská záležitost, že novinář, který rozhovor vede, na něj má jisté právo. Nicméně... pokud novinář osloví respondenta několika otázkami, které jemu zaberou deset minut, respondent nad těmi otázkami stráví několik hodin svého času a novinář potom nechá tuto práci u ledu ... potom jsem na straně respondenta v tom smyslu, že on byl okraden o čas.
To napravování našich mozků... jsem členka PK a vážím si pana Sarköziho za práci, kterou pro učitele dělá, byť s ním ne vždy souhlasím. Sleduji OBA pedagogické weby, Pedagogické info i Českou školu. Pokud se tu vede válka mezi Kajovy a Apači, sedlám Ilčiho a vyrážím na výpravu s Šarlím. Howgh.
Pane Čapku, diskutujte, prosím bez urážek. A ostatní pánové: Tématem této diskuse není pan Čapek. Děkuji!
Paní Valíková, souhlasím. Nicméně pomíjíte tu základní věc, že jsem panu Sárközimu nabídl aktualizaci rozhovoru a doplňující otázky, na které odmítl odpovědět.
A válka se tu nevede. Rozhodně nikoli ze strany České školy.
Musím zopakovat, že jsem na doplňují otázky odpověděl. Jen to bylo způsobem, který se panu Komárkovi opět nelíbil.
Jeho reakci zde na České škole považuji za přehnanou. Obzvláště v souvislosti s tím, že je to zde jediný původní obsah po dlouhé době - jinak web jen přebírá články odjinud. Je to tedy jediný originální produkt pana Komárka zde jakožto novináře...
Nakonec si díky jeho hysterické reakci zřejmě přečetlo mé odpovědi mnohem více lidí, než kdyby z toho neudělal "kauzu roku". :-)
Pane Sárközi, lžete a urážíte - bohužel standard Vašich diskusních příspěvků. Ale musíte se prostě smířit s tím, že na České škole pro tento způsob diskuse a zviditelňování volný prostor nedostanete. Ani pro propagandu spolku PK a jeho prezidenta.
Musíme se prostě smířit s tím, že to co je na České škole "standard" určuje jediná osoba, která si z tohoto titulu činí nárok na "jedinou pravdu" v duchu tradic, které my věkem starší ještě dobře pamatujeme.
poste.restante
Víte, že to tak není. Také víte, že s Vámi nebudu rozvíjet "diskusi o diskusi". I Vy se musíte smířit s tím, že k cílenému rozbíjení diskuse na ČŠ volný prostor prostě nedostanete. Vaše věcné diskusní příspěvky jsou tu samozřejmě vítány. Hezký den!
Osočení z toho, že jsem to já, kdo rozbíjí diskuse na ČŠ chápu jako další z mnoha Vašich urážek, pane Komárku.
Děkuji.
Hezký den
poste.restante
Nic nerozbíjíte, naopak, jste oživením a přínosem.
Pana Komárka by měl někdo usměrnit za jeho agresivní komentáře. Kdyby měřil sobě stejně jako jiným, musel by se sám smazat. :-D
Já rozhodně nelžu moje odpověď na doplňující dotazy panu Komárkovi zněla:
"Nic se od doby, co jsem posílal původní odpovědi, nezměnilo."
Pane Sárközi, Vy opakovaně, nejenom v této diskusi, manipulujete, uvádíte polopravdy, lžete, urážíte... A na České škole k tomu volný prostor nedostanete.
Nebuďme, prosím, zbytečně vepři.
... ve při.
Zvláštní je, že články od lidí kolem Učitelské platformy, které napadaly Pedagogickou komoru, pan Komárek zveřejňoval... Má dva metry - jeden na Klub přítel Eduinu a druhý na ostatní.
Zkuste to doložit, pane Sárközi. Vy si myslíte, že když tvrdíte polopravdu nebo dokonce vyloženou lež, stačí ji opakovat? Patrně si myslíte, že to stačí proto, aby Vám řada lidí uvěřila. Dokonce si možná myslíte, že je to třeba dělat, aby se k vám lidé připojovali. Používáte v poslední době osvědčenou metodu "rozdělování". Je to velmi smutné u spolku, který hledá, "co nás spojuje" a který chce zastupovat učitele.
A Vy si myslíte, že když smažete kritický příspěvek a zbavíte tak nařčeného možnosti se bránit, že se Vaše lži stanou pravdou, pane Komárku?
Je to velmi smutné u člověka, který se ohání slušností a etikou.
Děkuji
Hezký den
poste.restante
Jako obvykle manipulujete. Který "kritický" příspěvek máte na mysli? Koho jsem zbavil možnosti se bránit? vedu tady polemiku s panem Sárközim. Žádný jeho příspěvek jsem nesmazal. Smazal jsem několik urážek nebo pokusů o urážlivý vtip, které s tématem nesouvisely. Opakoval jsem několikrát, že "diskusi o diskusi" na ČŠ rozvíjet nebudeme, stejně tak to není volné pole pro jakékoli urážky... A asi není třeba opakovat, že s Vámi tu "diskusi o diskusi" také rozvíjet nebudu.
Pane Komárku, nerozvíjejte tady "diskusi o diskusi".
Děkuji.
Hezký den
Rád bych se zeptal na rozhovory či články, ve kterých někdo z UP napadá Pedagogickou komoru.
Moc děkuji za odkazy, Michal Kaderka.
Například v tom PR rozhovoru, který jste dělal s vlastní předsedkyní Petrou Mazancovou, pane Kaderko z Učitelské paltformy a Eduinu, aniž byste uvedl, že jste v tomto případě jako novinář ve střetu zájmů a nejste nezávislý. Pan Komárek rozhovor převzal a dal ho Českou školu...
Pane Sárközi, můžete citovat, kde v tom rozhovoru na ČŠ Petra Mazancová napadá spolek PK?
Považovat tedy text zveřejněný na webu Pedagogické komory za "dílo literární a jiné dílo umělecké a dílo vědecké, které je jedinečným výsledkem tvůrčí činnosti autora", tedy Martina Komárka, je podle mne docela opovážlivé.
Martine Komárku, pokud jste přesvědčen, že došlo k porušení vašich autorských práv, máte možnost se jich domáhat u soudu. Bude to jistě zajímavý precedens ;-) On totiž rozhovor zkompletoval v této podobě Radek Sárközi a vy ho máte jen jako mail v doručené poště v e-mailovém klientovi... Napsal pan Wagner v diskusi výše.
Tak jak to tedy je? Podle mého názoru pan Sárközi přepracoval/přetvořil/vytvořil otázky a vypracoval odpovědi tak, aby mu vyhovovaly, a nabídl to panu Komárkovi ke zveřejnění. Když pan Komárek to jeho přepracování otázek a odpovědi nepřijal a nezveřejnil, udělal to pan Sárközi sám s douškou "Podívejte se všichni, co pan Komárek nezveřejnil". Je to podle mého názoru vcelku legitimní postup. Své původní otázky, pokud nějaké byly, si pan Komárek může vetknout třeba za klobouk, když je pan Sárközi neakceptoval. Pan Komárek není povinen zveřejňovat vše, co pan Sárközi sesmolí. Neměl by se ale ani rozčilovat nad tím, když pan Sárözi řekne "Podívejte, já jsem tohle sesmolil, nabídl jsem to a pan Komárek to nepřijal a nezveřejnil." :)
Okomentovat