Doktorand Kenneth E. Graves z Columbia University použil data National Center for Education Statistics (ústav hodně podobný našemu zrušenému UIV), který v roce 2009 realizoval rychlé šetření o tom, jak učitelé amerických veřejných škol používají technologie. Výsledkem je statistická analýza, která je rozdělila do 4 skupin:
Kenneth E. Graves (linkedin.com) |
Tvrdí o sobě, že – hodí-li se to – jsou schopni použít jakoukoli technologii a jsou ochotni se učit nové věci.
2. Odpůrci (evaders – 22. 2 %)
Odmítají technologie za všech okolností.
3. Prezentéři (presenters – 24.8 %)
Používají digitální technologie primárně jen jako nástroj nahrazující tabuli. Vedou k prezentování svých prací též žáky.
4. Ověřovači (assessors – 28.4 %)
Zaměřují se hlavně na využití softwaru, který podporuje na dril orientované aktivity žáků a provádí automatické hodnocení výsledků.
Říkáte si možná, že ta práce zase tak moc převratná není... Přesto existuje jeden závěr, který mě přiměl tento článek napsat.
Kenneth E. Graves zjistil, že v oblastech s nižším socio-ekonomickým statusem obyvatel je významně více učitelů patřících do kategorie ověřovačů. Není to zas tak moc překvapivé, ale je to hodně důležité. Ověřovači totiž používají počítačový dril k usnadnění své práce. Jenže tento typ aplikací žákům nedovoluje dospět k vyšším příčkám Bloomovy taxonomie. Výsledkem jsou zvyšující se rozdíly mezi školami, což se týká i nás. Měli bychom si dát pozor, abychom se tomuto problému při zavádění technologií do škol vyhnuli.
Celý text naleznete zde
0 komentářů:
Okomentovat