Příbuzenství a rodinné vazby pomáhají lidem definovat, kým ve vztahu k ostatním jsou, a chápat, jaké chování je od nich očekáváno. Příbuzenství a rodina tak ovlivňují téměř každý aspekt lidského života: například do velké míry určují, koho si (ne)vzít, kde bydlet, jak vychovávat děti či řešit spory a mnoho dalších věcí. Aktivita se zaměřuje na různé podoby rodin, s žáky diskutujeme i o rozvodu, adopci, manželství a registrovaném partnerství.
Některé materiály, které jsou v rámci aktivity využívány, vznikly jako součást cyklu přednášek a seminářů Jak na sociologii, který pořádala MU Brno.
Aktivita také obsahuje PPT Daniela Prokopa postoje k LGBT komunitě. Lze ji s žáky projít na závěr celé lekce.
Pracovní listy, metodiku a prezentace naleznete zde
Výuková aktivita Rodina. (Manželství, rozvod, registrované partnerství, LGBT komunita)
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
24 komentářů:
Pane Týři, nezaplavujte diskusi SPAMem. Názor na to, co je "manželství" tady samozřejmě můžete publikovat, ale ty úplně zbytečné urážlivé vtípky sem nepatří. Děkuji!
Pan Týř má jeden ze svých "záchvatů umanutosti" a rozhodl se ničit diskusi na ČŠ. Omlouvám se čtenářům, kteří sledují diskusi podle rámečku "Diskuse" v pravé horní části stránky. Týřův SPAM ji zahltil. Ale diskusní příspěvky bez SPAMu lze sledovat v horní liště pod titulkem "Komentáře". Děkuji!
A pana Týře žádám, aby respektoval pravidla duiskuse.
Fotografie zobrazují:
1. manželská rodina: heterosexuální (manželský) pár a jejich děti (K diskuzi: pes jako ne-lidská bytost běžně chápaná jako součást rodinného společenství.);
2. homoparentální rodina: homosexuální pár a jejich dítě/děti;
3. polygynní rodina: muž, několik jeho manželek a dětí;
4. manželská rodina v pozdější fázi vývojového cyklu rodiny / bezdětní manželé: manželé, jejichž dítě s nimi už nežije ve společné domácnosti, nebo manželé, kteří dítě neměli (K diskuzi: Může být jednogenerační, manželským svazkem spřízněný pár považován za rodinu? Proč ano, proč ne?);
5. Matrifokální třígenerační rodina: žena, její dítě a její matka.
https://www.obcankari.cz/edukacni-material-rodina
Tak tohle je ukázka z prezentace k tématu rodina, kterou si učitelé mohou (či snad dokonce mají?) stáhnout na výše uvedeném odkazu. Tento materiál je do značné míry v rozporu se skutečností, společensky žádoucím stavem a v rozporu právem. Například podsouvá do našich škol v bodu 2) pojem "homoparentální rodina" i když homosexuální pár nemůže biologicky ani právně být rodičovskou dvojicí. V bodu 5) zase podsouvá feministicky matriarchální model, kdy by rodinu hypoteticky tvořily jen ženy a muži by asi pak byli jen dárci spermatu a platiči alimentů, jako kdyby to bylo něco "normálního", společensky jřijatelného nebo žádoucího?
Pan Týř má jeden ze svých "záchvatů umanutosti" a rozhodl se ničit diskusi na ČŠ. Omlouvám se čtenářům, kteří sledují diskusi podle rámečku "Diskuse" v pravé horní části stránky. Týřův SPAM ji zahltil. Ale diskusní příspěvky bez SPAMu lze sledovat v horní liště pod titulkem "Komentáře". Děkuji!
A pana Týře žádám, aby respektoval pravidla diskuse. Jeho počínání je nejenom umanuté, ale už i vrcholně trapné.
Znevažování tradiční rodiny založené na přirozeném a rovnoprávném spojení muže a ženy při péči o děti a přehnaná popularizace menšinové sexuální orientace pod záminkou ochrany práv menšin jsou, myslím, projevy tzv. postfaktické doby tj. doby, v níž se některé mocenské a ideologické skupiny snaží v rámci tzv. neoliberalismu resp. tzv. liberální demokracie účelově změnit význam (obsah a rozsah) některých základních pojmů. Například:
RODina je společenský útvar, v němž se RODí děti. Manželství je smluvní svazek muže a ženy uzavřený a společensky zvýhodněný především z důvodu plození (rození) a následné optimální výchovy dětí. Stejnopohlavní páry nemohou plodit (RODit) děti. Nevykazují tedy legitimizovaný definiční znak (nutnou podmínku) pro pojem rodina a ani pro manželství. Veškeré společensky žádoucí záruky pro své vztahy mohou stejnopohlavní páry legitimně dostat ve společensky přijatelné míře v rámci tzv. registrovaného partnerství. Není tedy opravdu vážný resp. celospolečensky žádoucí důvod přiznávat jim manželský statut. Snaha změnit význam pojmů rodičovství, rodina a manželství a snahy o přehnanou popularizaci menšinově sexuálně orientovaných skupin jsou podle mého názoru z více hledisek škodlivé a nebezpečné věci.
Vcelku podrobný popis některých nesrovnalostí kolem "rodičovství" stejnopohlavních párů najdete i v Událostech komentářích ČT24 4.4.2019* (61 letá matka porodila z vajíčka od třetí osoby dítě pro svého homosexuálního syna - viz diskuse od 33. min*). To dítě má z určitého pohledu vlastně tři "matky" - babičku, která ho z cizího vajíčka porodila, dárkyni vajíčka a jednoho z těch homosexuálních partnerů. O tom, že společenské podvolování se nelegitimním požadavkům a touhám menšiny stejnopohlavních párů přináší mnohé problémy (deformace legitimizovaných pojmů rodina, rodičovství a manželství, psychické a sociální znevýhodnění takto postižených/situovaných dětí atd.), nemůže být pochyb.
J.Týř
* Viz Američanka porodila vlastní vnučku (od 33. min)
https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1096898594-udalosti-komentare/219411000370404
Pane Týři, vaše názory jsou tak atraktivní, nezajdeme na kávičku? Možná by to byl počátek krásného přátelství.
Pane Týři, vaše názory jsou tak atraktivní, nezajdeme na kávičku? Možná by to byl počátek krásného přátelství.
Provokatérská arogance Tajného učitele se opět projevila. Dalším znakem tzv. postfaktické doby je tolerance takovýchto individuí ve veřejném prostoru.
Beru to jako ne. Škoda.
Pane Týři, je úplně fuk zda má dítě dvě mámy nebo táty, pokud je má. Dnes není problém s tím jakého pohlaví rodiče jsou, ale zda jsou, zda mají dítě rádi a zda se o dítě starají, zda dohlíží na jeho aktivity, chodí ven, na výlety, kupují zdravé jídlo, zaplatí kroužky. Pokud si tyto úkoly rodiče plní, ať jsou to pro mne za mne čtyři lgbt dominy a pes.
Provokatérská arogance Tajného učitele se opět projevila. Dalším znakem tzv. postfaktické doby je tolerance takovýchto individuí ve veřejném prostoru.
„Pokud si tyto úkoly rodiče plní, ať jsou to pro mne za mne čtyři lgbt dominy a pes.“
Rodičem dítěte může být i pes? Zjevně tady někomu chybí sňatky se zvířaty. Pak snad už přidat jen sňatky s nezletilými… Zajímalo by mě, v jaké grupě vyrůstal autor tohoto výroku. Vlastně, raději nezajímalo… :-(
Rodičem dítěte může být i pes?
Vy chcete diskriminovat psy? A vůbec zvířátka?
Paní Brandtnerová, pane Portwyne,
nadsázka TU byla srozumitelná a na místě, váš pokus o humor a provokaci je už pouze trapný.
Uff, už jsem myslel, že už nejste. Bez vás by to ono nebylo.
Fakt děcka, nechte toho.
Klid, ona ta paní má obecně dispozici k rychlým konspiracím. Tu si jeden autor vymýšlí spřízněné žáky, tam druhý vzrůstá ve psí smečce. Začínají to tu zaplevelovat patologické osobnosti. Za chvíli z české školy zbude manuál pro studenty psychiatrie v éře blogerské..
Jo, jo.
Tajnej
Brandtnerová
PP tím chtěl pán říci? To je právě ten rozdíl vědí? Člověk sedne, něco napíše na blog, věnuje tomu čas no a pak se to někdo převezme a tak to chodí. Tihle nemocní okopávači kotníků se na kus poctivého psaní nezmůžou, jediné co dovedou, je plivat krátké zemanoidní jedovatiny pod články jiných. Nejde o obsah ani o věc. Jde o terapii.
Vy jste fakt nemocný.
Kromě toho, že jste hloupý.
Tak dost, prosím!
"Vy chcete diskriminovat psy? A vůbec zvířátka?"
Pane Portwyne, rozhodně ne. Zejména právě po zkušenostech zde jsem usoudila, že je zřejmě lepší jít na kávičku (být panem Týřem, mě naštěstí nikdo nepozval) se psem než s některými diskutujícími.
P. S. Naší kočce náhodou kafe chutnalo :-)
Pozor, aby se ti kávomilní psi proti vám nespikli.
Paní Brandtnerová, pane Portwyne,
nadsázka TU byla srozumitelná a na místě, váš pokus o humor a provokaci je už pouze trapný.
Opravdu? Podle jakých hledisek?
Pane Týři, žít a nechat žít, což? Jinak riskujeme nařčení z náboženské bigotnosti nebo kompenzaci za nejistotu ve vlastní orientaci.
Michal Komárek řekl(a)...
Paní Brandtnerová, pane Portwyne,
nadsázka TU byla srozumitelná a na místě, váš pokus o humor a provokaci je už pouze trapný.
9. dubna 2019 19:13
Pane Týři, žít a nechat žít, což? Jinak riskujeme nařčení z náboženské bigotnosti nebo kompenzaci za nejistotu ve vlastní orientaci. Napsal nick Tajný učitel.
Dovoluji si upozornit společnost Albatros Média a.s., provozovatele České školy, že bude-li pokračovat diskriminace některých diskutujících ze strany jejího šéfredaktora tak, jak se to děje například a nejen v této diskusi, zvážím příslušné kroky k jejímu zamezení.
J.Týř
Okomentovat