„Učíme studenty zvládat testy z matematiky, ale pak zbývá menší prostor na to, co bychom učit skutečně měli. Matematika je o logickém uvažování, a ne o testech. Forma testování je to nejhorší, co může být,“ uvedl v reportáži Práva ředitel Střední průmyslové školy stavební Vilém Zeiner s tím, že také nelze najít v případě matematiky společný jmenovatel pro gymnázia, odborné školy a učiliště s maturitou.
Vilém Zeiner (linkedin.com) |
Někteří studenti však podle něj pro matematiku prostě nemají vlohy. „Pro ně je těžká i základní úroveň. I když jim dáte příklad pětkrát, pošesté udělají nějakou chybu,“ dodává Mareček.
Přestože je sám matematik, nemyslí si, že zavedení povinné maturity z matematiky by bylo rozumné. „Je otázka, zda by to nebylo limitující pro děti šikovné na jazyky. Nebo jejich zájem prostě směřuje jiným směrem,“ doplnil Maceček s tím, že na odborných školách by to mohlo vést k potlačení odbornosti.
Celý text naleznete zde
0 komentářů:
Okomentovat