Nový pořad pro komunikaci s učitelskou veřejností přinášejí Učitelská platforma, spolek Otevřeno a pražská Průmyslová škola sdělovací techniky Panská. V prvním díle Profesních interpretací vedl učitel Michal Kaderka rozhovor s ministrem školství Robertem Plagou. Základem rozhovoru byly tři otázky, které v rámci diskusní skupiny vybrali učitelé. Jako první padla otázka: S kým jednáte, když chcete jednat s učiteli? Koho se ptáte, když chcete zjistit jejich názor?
Druhým tématem byla kvalita pedagogických fakult a třetím další profesní rozvoj učitele.
Moderátor zdůraznil, že ani jedna z otázek se tedy netýká platů a investic do školství obecně. Ministr reagoval, že v tom vidí pozitivní i negativní stránku: Mnoho učitelů stále vnímá svoji práci jako poslání, peníze samozřejmě řešit musí, ale nejsou pro ně rozhodující. To je ta dobrá zpráva. Horší je, že se učitelé tradičně málo ozývají a tak je politici dlouhodobě opomíjejí. Podle Plagy je sice nyní stabilní zvyšování platů a investic do školství nastartováno, nicméně by větší tlak ze strany učitelů určitě nebyl na škodu.
Robert Plaga odpovídal v Profesních interpelacích Učitelské platformy
sobota 13. dubna 2019
·
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
68 komentářů:
Pan ministr Robert Plaga nezaznamenal, že se učitelé ozývají neustále? Co otevřený dopis politikům za záchranu českého školství? A zrovna v tomto týdnu se v rámci akce Pedagogické komory Týden škol v černé ozvaly tisíce učitelů proti tomu, že s nimi MŠMT nejedná a že neřeší problémy, které školy sužují...
https://www.pedagogicka-komora.cz/2019/04/fotografie-z-akce-pedagogicke-komory.html
Pan Wagner napsal: (A já jsem změnil pouze jeden odkaz, protože odkazování na dané stránky je v rozporu s pravidly této diskuse.)
"Devótnost moderátora je místy nesnesitelná, zvláště u odpovědi na dotaz Josefa Soukala z Asociace češtinářů (https://youtu.be/PNSvUcd3p2M?t=2810), nechal Plagu klidně lhát a mlžit, přestože musí znát Otevřený dopis ministru školství České republiky, k novele maturitní vyhlášky (http://www.ceskaskola.cz/2019/03/asociace-cestinaru-otevreny-dopis.html. Ministr Plaga je lhář, MŠMT k jednáním o změně systému státní maturity nepřizvalo zástupce Asociace ředitelů gymnázií, Národní rady Unie školských asociací ČR – CZESHA, Pedagogické komory, Učitelské platformy, asociace AMATE, Asociace učitelů angličtiny ČR, Jednoty českých matematiků a fyziků, Společnosti učitelů českého jazyka a literatury, Asociace češtinářů ani odborných bohemistických pracovišť či dalších bohemistických pracovišť vysokých škol."
Zaznamenal jsem v pondělí tiskovou konferenci ministra Plagy, kde vystoupil v jednom šiku s šéfem školských odborů Dobšíkem a unie ředitelů škol Zajíčkem. V podobném duchu se nesl "duel" pana ministra Plagy s panem Dobšíkem na TV Barrandov. Toto je třetí vystoupení ministra Plagy v obdobném duchu.
Chápu tyhle tři PR akce pana ministra Roberta Plagy jako snahu neutralizovat Týden učitelů v černé, aby se nedostaly do médií problémy, na které v jeho rámci upozorňujeme...
Znovu a poněkolikáté - novelu maturitní vyhlášky vítáme (tedy to, co se týká čjl, do matematiky mluvit nechceme) a nepřejeme si být v této souvislosti jmenováni. (Za Společnost učitelů čjl VV)
Cenzurní zásah M. Komárka je v rozporu s etikou a novinářskou profesionalitou.
Pane Soukale, buď neznáte důvod, proč jsem toto pravidlo zavedl, nebo se v dané oblasti nevyznáte, nebo jen útočíte... Možností je více, ale každopádně nemáte pravdu. A dále tady tuto diskusi rozvíjet nebudeme.
Mazat komentáře s odkazy na některé konkrétní weby mi přijde divné. Obzvláště, když ty weby nejsou nikde vyjmenované. Záleží na obsahu a kvalitě konkrétního článku. Ten se může objevit na jakémkoliv webu...
Pane Sárközi, opravdu nebudeme tuto diskusi rozvíjet. Nicméně: Já jsem několikrát tyto weby v diskusi vyjmenoval Pravidelní diskutující to vědí, Vy sám to víte velmi dobře. A o ten konkrétní článek nejde, ten vyšel i na ČŠ a odkaz jsem změnil právě tak, že vede na ČŠ. A navíc jistě není pravda, že jakýkoli článek se může objevit na jakémkoli webu...
Diskutovat budeme způsobně a nebudeme diskusi narušovat nevhodnými poznámkami. Možná je celé nynější "moderování" diskuse na České škole jen zvláštním pokusem o humor, čisté dada.
Je to právě naopak, a Vy, jako zkušený češtinář to nepochybně víte, pane Soukale: Tady jde o dodržování alespoň nějakých základních pravidel. Pravidel slušnosti a věcnosti. Dada to není. Byť tady mimoděk čas od času vzniká. Záměrem ČŠ není rozvíjet pod texty ani dada diskusi, ani diskusi agresivní, nevěcnou, urážlivou... Tak je to, pane Soukale.
Podobně promlouval např. Gustáv Husák v dobách mého dospívání.
Ano, to jsou ty známé Husákovy projevy o dadaismu. A už, prosím zkuste diskutovat věcně, pane Soukale.
J. Soukal: „Podobně promlouval např. Gustáv Husák v dobách mého dospívání.“
Pane Soukale, můžete toto své prohlášení prosím konkretizovat a věcně zdůvodnit? Tak, jak jste to napsal, je to hodně „vágní“ a docela dost „dada“. (Poznámka: v uvozovkách jsou výrazy Josefa Soukala.)
Mě by jenom zajímalo, jestli pan ministr někdy učil na ZŠ, SŠ nebo ZVŠ.
Tím, že se dá volnost v "odměňování" jako dříve "volnost" v ŠVP (jak to dopadlo vidíme v praxi...), bude vždy tendence tyto páky využít a zneužít...
Já jako učitel s 19-ti letou praxí nesouhlasím s možností disponibilních fin. prostředků (až 25 %) na "odměňování dobrých učitelů" managementem školy. Záměrně jsem slovo "odměňování" dal do uvozovek.
Pokládám za velmi legrační, že SPOLEK Pedagogická komora vyhrožuje: "pokud vláda nezačne jednat se zástupci spolku Pedagogická komora, uvažujeme o vyhlášení stávkové pohotovosti,“ (říká Radek Sárközi). Ale výhružky neplatí, pes po nich neštěkne.¨
JAk ukazuje Pedagogická platforma, přitom stačí ministra jen slušně pozvat k rozhovoru a hned se důležité věci proberou.
A poučení od Sarkózyho? Prý nejde o dialog, ale jen o nějaké "promo". Ten človíček se nikdy nic nenaučí, ani když to má před očima. Směšné a smutné zároveň.
Řeč se mluví a voda teče. Skutky ukážou, co bude realita. Pan ministr propaguje nadtarifní složky platu. Ale to už tu bylo. Školám se peníze ubraly, přidalo se ředitelům a hodila se na ně odpovědnost. Odměňovat ředitelé můžou, ale nikdo jim na to nedá peníze.
Je učitelská platforma tak naivní, že si myslí opak? Že politici dobrovolně přidají učitelům? Kdyby jim neteklo do bot a nebylo školství před zhroucením, vůbec by se s učiteli nebavili. Osvícený zaměstnavatel, který dbá na blaho a pracovní podmínky zaměstnanců a zvyšuje mzdy i když nemusí je trochu mimo realitu.
Jenže oni zvyšovat musí. Nebo aspoň slíbit.Potřebují nalákat nové pracovníky. Velikost zvýšení platů není dána tlakem zaměstnanců(odbory jsou bezzubé), ale situací v podniku a na trhu. Poptávka po kvalitních službách je, ale podnik(MŠMT) je není schopen se stávajícími zdroji zajistit.
Je to boj, který nebude mít vítěze, jen bude záležet na tom na jaké úrovni se ustaví rovnováha. Pokud se odbory a učitelé neozvou bude výsledek finančně výhodnější pro MŠMT. Ale možná nakonec budou obě strany poraženy vlastní hloupostí. Učitelé budou dál živořit a utíkat, stát ušetří, ale z dlouhodobého hlediska školství zkrachuje.
Pedagogická komora shromažďuje názory učitelů, ředitelů škol a dalších pedagogických pracovníků a zprostředkovává je dál politikům, médiím a veřejnosti. S politiky budeme rádi jednat, ale rozhodně jim nebudeme dělat PR a nebudeme se jim snažit vlichotit, jak to dělá UP.
V době, kdy probíhá na mnoha školách v ČR akce Týden škol v černé a učitelé demonstrují svou nespokojenost se stavem školství, to bylo od UP naprosto nekolegiální. Bohužel to nebylo poprvé, spíš už se to stává u této organizace s pár desítkami členů pravidlem...
No vida politici to s námi mají docela lehké. Učitelé si zakládají různé spolky a organizace a potom si vzájemně kálí na hlavu(chtěl jsem napsat serou, ale to by asi neprošlo). Jen tak dál. N
Kdo zná historii, ví, že UP si založilo MŠMT za exministra Štecha. Takže jen pokračuje v tom, co tehdy začalo...
Interpelace (z lat. interpellare = skákat do řeči, přerušovat dotazem[1]) je dotaz člena parlamentu na člena vlády, který má povinnost na něj odpovědět. Interpelace mají pravidelně určen svůj čas projednávání a jejich prostřednictvím vykonává moc zákonodárná kontrolu nad mocí výkonnou. Velmi známými a sledovanými jsou interpelace v britském parlamentu.
V České republice mohou na rozdíl od dob první republiky[2] interpelovat člena vlády jen poslanci, senátoři toto právo nemají.[3] Poslanec může interpelaci podat buď ústně přímo na schůzi sněmovny nebo i písemně prostřednictvím předsedy Poslanecké sněmovny, člen vlády má na odpověď vždy lhůtu maximálně 30 dnů. Ústní interpelace se projednávají ve čtvrtek od 14:30 do 18:00 hodin, přičemž doba otázky nesmí překročit dvě minuty, odpověď na ni pět minut, doplňující dotaz jednu minutu a odpověď na něj dvě minuty. Při nespokojenosti poslance s odpovědí na písemně podanou interpelaci se věc projednává na schůzi sněmovny.[4]
Právo interpelace mají např. i poslanci Evropského parlamentu a odpovědi členů Rady i Komise se zveřejňují v Úředním věstníku.[5]
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Interpelace
Ten rozhovor s MŠMT genově spřízněného pidispolku nazývajícího se Učitelská platforma, který nemá žádný demokratický mandát od učitelů obecně, není žádná "interpelace". Označení toho jednání UP s ministrem školství je další ukázka postfatického nazývání věcí nepravými jmény. Mandát (legitimitu) k interpelaci na ministra nemá ani Pedagogická komora, i když její působnost a reprezentativnost je mnohem větší než u UP. Právo obracet se na orgány státu a na jednotlivé politiky má každá fyzická nebo právnická osoba. Jedná-li ministr výbérově jen s některými osobami a nedbá-li přiměřeně na věcné podněty, připomínky atd. jiných osob, jde o ne příliš dobrou politiku, která není nic nového pod Sluncem.
Za určitých podmínek by z určitého hlediska takové jednání ministra nebo orgánu státní správy mohlo být i zanedbáním povinnosti plynoucí ze zákona 500/2004 Sb. Správní řád písemně odpovídat na písemná podání
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2004-500
Pedagogická komoře, myslím, ni závažného nebrání domoci se vyslyšení a odpovědi na patřičně podání dané MŠMT.
Pane Sárközi, takže opět nepodložené útoky ze strany prezidenta spolku, který má jako motto "hledáme, co nás spojuje"? Co kdybyste zkusil alespoň diskutovat věcně, když už Vám to nedá a snažíte se "rozdělovat", co to dá?
Pane Komárku, co kdybyste si své aktivistické vstupy do diskusí odpustil a nechal na čtenářích samotných, aby si učinili názor?
Nemohu Vám vyjít vstříc, poste.restante, jelikož odpovídám za průběh diskuse na ČŠ. A rozhodně s Vámi nebudu rozvíjet "diskusi o diskusi".
Doplňuji zdroje, ze kterých vycházím: Zápis z jednání na MŠMT a informaci přímo od pana Kaderky...
https://drive.google.com/drive/folders/0B6ir-4sFpVqOa1N1UWUxUEViTjQ?usp=sharing
Pedagogická komora používá standardní postupy při získávání informací od MŠMT či ministra školství (prosté dotazy nebo žádost o informace dle zákona 106/1999 Sb.). Bohužel MŠMT často nerespektuje platnou legislativu a nedopovídá v zákonné lhůtě.
Interpelace přenecháváme poslancům...
Nevím, zda má cenu se k některým komentářům vyjadřovat, ale zkusím to:-)
Předně moc děkujeme panu šéfredaktorovi za zveřejnění příspěvku.
1.Profesní interpelace se plánovaly několik týdnů, proto nelze považovat odvysílání za kouřovou clonu nějaké akce.
2. Děkujeme za nasdílení zápisu z MŠMT - není v něm ani náznak informace, že by MŠMT stvořilo UP. Zápis není žádný uniklý materiál z ministerstva, ale zápis jsme zveřejnili my a sami ho rozšířili. Pokud by nás stvořilo ministerstvo, tak bychom zápis nezvěřejňovali. Jinak v tweetu je sděleno, že se UP zrodila ze schůzky, ale neznamená to, že UP založil pan Štech. Je to jen neobratně sdělení ve 140 znacích. Ano, schůzka urychlila zakotvení UP jako právnické osoby, protože jsme zjistili, že tehdejší MŠMT jednat s učiteli chce. Nikdy ale nebylo řečeno, že bude jednat s námi a už vůbec ne jen s námi. Bylo i pár měsíců před volbami, každému na schůzce bylo jasné, že se s panem Štechem vidíme poprvé a naposledy (v roli ministra).
3. Pokud by MŠMT založilo UP jako svou organizaci, jednal by současný ministr s námi pravděpodobně mnohem dříve. K prvnímu setkání mezi panem ministrem a MŠMT došlo teprve před několika měsíci. Žádná spolupráce ale vyjednána nebyla, šlo pouze o seznamovací schůzku.
4. Žádná spolupráce domluvená nebyla, protože mnozí členové UP nepotřebují žádnou organizaci, která by jim umožňovala se podílet na změnách ve vzdělávací oblasti. Činí tak již nyní bez ohledu na UP. UP je v tomto případě pouze sítí, kde si učitelé ujasňují synergii v tom, kdo co dělá a s kým jedná (a pak si dodávají data, zkušenosti, kontakty atd.).
5. UP se ministrovi nesnaží zavděčit, jen mu nepřikazujeme, že musí s námi jednat a neříkáme mu, s kým má jednat a s kým ne.
6. Nejsme schopni ovlivnit, s kým se ministr schází a s kým ne. Výběr partnerů k diskusi je politickou odpovědností každého ministra.
7. Profesních interpelací se mohl účastnit každý učitel, dokonce jsme avizovali, že do skupiny Učitelé + se může účelově přihlásit každý, zadat dotaz, hlasovat apod. a pak se zase odhlásit. Mnoho členů PK dotaz položilo a hlasovalo, někteří dokonce poslali poděkování, že byl jejich dotaz položen i panu ministrovi.
8. Není nás pár desítek, ale několik stovek (kolem 300). Nechceme být masovou organizací a členství schvalujeme. Nejsme typ organizace, která shromáždí nějaké učitele a vedení jejich jménem drží prapor a vyjednává. Co je ale nejdůležitější: podmínkou členství je být učitelem (nebo mít smlouvu a být na MD/RD). Ve stanovách máme i možnost, aby členy bez pasivního volebního práva byli studenti pedagogických fakult, bohužel takového člena nemáme ani jediného. V tuto chvíli je tedy 100 % členů UP učiteli s úvazkem a stálým rozvrhem. Pokud má PK obavy, že s nimi nikdo nejedná, doporučuji se zamyslet nad tím, zda nemůže být problém ve skutečnosti, že současný prezident ani viceprezident nejsou přes deset let aktivními pedagogy a doporučujeme nestavět svou legitimitu na počtu členů ve chvíli, kdy není vůle počet členů doložit např. ztransparentněním účtu.
9. Jsme rádi za každého učitele, který se emancipuje a sdružuje. Je nám jedno jak a pod jakým názvem. K tomu mám i osobní poznámku: nevadí nám aktivity jakéhokoliv učitelského sdružení či spolku. Dokonce se potkáváme a aktivně komunikujeme s některými členy vedení PK a je nám tato komunikace velmi milá.
10. Ve svých aktivitách i práci polevovat nebudeme, naopak jsme stále více aktivní, protože cítíme, že se nám daří a vyplatí se být trpěliví.
Přeji hezké svátky a redakci České školy ještě jednou za UP děkuji za zveřejnění Profesních interpelací!
"Pokud má PK obavy, že s nimi nikdo nejedná, doporučuji se zamyslet nad tím, zda nemůže být problém ve skutečnosti, že současný prezident ani viceprezident nejsou přes deset let aktivními pedagogy..."
Opravdu je nedůstojné takto veřejně lhát a šířit pomluvy, paní Mazancová!
Ohledně počtu reálných členů UP se stačí podívat na transparentní účet UP, kde je uvedeno naprosté minimum lidí (nejsou to ani desítky, spíše jednotky...):
https://ib.fio.cz/ib/transparent?a=2501373461&f=04.03.2017&t=17.04.2019
Já se s vámi pane Sarkozi o počtu členů hádat nebudu. UP nepodmínila členství platbou poplatku, vítáme aktivní učitele. Transparentní účet UP (který PK nemá) nedokazuje ohledně počtu členů vůbec nic.
A taky nelžu. Opakovaně se taktně přechází fakt, že učitele ve škosltví zastupuje člověk, který je dlouhá léta mimo tuto oblast (tzn. není zaměstnán jako učitel ve škole). Lektorování (kterým se rád oháníte) je úplně jiné prostředí. Pokud pan Wagner dává rozhovor v rámci akce Učitelé v černé, přijde mi to výstižně ilustrující - protože učitel prostě není.
Ehm.
Na které škole že to učí pan František Dobšík?
Není nic jednoduššího než jsem vložit odkaz na školu a seznam vyučujících, kde jsou pan prezident a viceprezident uvedeni. Byla by to ale velká smůla, kdyby to náhodu vaše školy uvedené neměly. Potom stačí uvést název školy.
Jak uvedla Petra Mazancová - členství v UP není podmíněno členským příspěvkem, proto nelze počet členů z BÚ vydumat. Proto ani svou legitimitu od počtu členů neodvozujeme. Pane Sarkozy - to že nemáme členský příspěvek, dávno víte, nicméně na to stále odkazujete. Zkuste být prosím v argumentaci již napříště věcný.
Připojuji se k přání hezkých svátků!
S pozdravem, Michal Kaderka.
Můj příspěvek na facebookové stránce Učitelé+:
14. dubna v 9:21
Pustil jsem si Profesní interpelace z 11. 4. a (bez překvapení) zjistil, že v odpovědi na moji otázku ministr Plaga mlží a lže: Samozřejmě nejde o to, že by "nebylo jednáno se všemi" - nebylo jednáno se žádným z relevantních učitelských sdružení či institucí; a samozřejmě neplatí, že by "každý subjekt mohl novelu připomínkovat" - nepatříte-li k tzv. připomínkovým místům, můžete nanejvýš oslovovat jiné subjekty a navrhovat jim, aby si osvojili vaše připomínky. Především ale ministr slíbil diskusi, nikoli možnost připomínkování.
Ani další pasáže nejsou o nic lepší: Ministr zmiňuje argument týkající se peněz za hodnocení - ten se ovšem v otevřeném dopise několika sdružení a v připomínkách ASČ vůbec neobjevuje; kritickým argumentům proti novele se ministr opět vyhýbá a na závěr - sice s poukazem na to, že hovoří obecně - uvede, že ministerstvo nemůže vědět, za koho které sdružení hovoří. Hlavně že ohledně jím zohledněných připomínek (od koho?) má jasno.
Co mne ovšem zaráží nejvíc, je skutečnost, že kolega Kaderka na ministrovy výroky nijak kriticky nereaguje. Přitom Učitelská platforma byla oslovena hned na začátku přípravy otevřeného dopisu, její předsedkyně potvrdila, že MŠMT s ní nejednalo. Podpis pod dopisem byl pak odvolán večer před publikováním - s odkazem na to, že mezitím UP měla možnost s ministrem osobně jednat.
Stav, kdy s některými vrchnost jedná a jiné - za pomoci těch prvních - ignoruje, neprospívá ani učitelské důstojnosti, ani kvalitě rozhodování ve školství. Je jen ostudný.
Pane Soukale, byl jste zde v diskusi dotázán k tomu, abyste specifikoval, jak modrace pana Komárka připomíná Gustava Husáka. Neodpověděl jste a vkládáte další příspěvek, kde uvádíte i mé jméno. Já osobně jsem vám pod příspěvkem v U+, který jste zde zveřejnil, napsal, že jsem na pana ministra reagoval a zároveň jsem se vás zeptal, co jste ode mne očekával více, když jsem se pana ministra zeptal na váš dotaz znovu a dokonce uvedl, že nejste běžný učitel, ale zástupce češtinářů. Místo toho jste odpovídal s invektivami s opakovaným "mám pravdu". Osobně mi to nevadí, jen mě udivuje podivný zvyk lidí kopírovat ten samý příspěvek do mnoha skupin a chatů.
Doufám, že váš příspěvek a má reakce neodradí pana Sarkozyho uvést odkaz na web školy, aby bylo jasné, kde oba pánové mají pracovní smlouvu jako učitelé.
Pane Kaderko,
tento můj příspěvek je zcela samostatný, takže s Vámi uváděným komentářem nemá žádnou souvislost. Umístil jsem ho sem v nezměněné podobě, protože přesně vystihuje to, co jsem chtěl uvést. Vaše hodnocení svého působení v diskusi a naší diskuse považuji za mylné, nereflektující skutečnost. Případné zájemce odkazuji na příslušnou pasáž v záznamu (odkaz zde uvedl Janek Wagner, jehož komentář ovšem MK smazal a takřka úplný pak znovu zveřejnil ve svém komentáři z 13. dubna 2019 19:04), a dále na diskusi pod mým příspěvkem na FB.
Pane Soukale, víte dobře, že jsme komentář pana Wagnera publikoval nikoli "takřka úplný", ale úplný a ještě jsem navíc dodal, proč jsem ho předtím smazal. Čtenář rozhodně nepřišel o možnost přečíst si text, na který pan Wagner odkazoval. Ani sledovat odpověď ministra Plagy na Váš dotaz.
Pedagogická komora sdružuje pedagogy, což jsou nejen učitelé, ale rovněž ředitelé škol, speciální pedagogové, asistenti pedagoga, vychovatelky školních družin a dětských domovů, školní psychologové, pracovníci pedagogických center, lektoři apod. Paní Mazancová ani pan Kaderka nepochopili, že v čele Pedagogické komory stojí pedagogové? Samozřejmě, že to vědí, jen se snaží opakovaně manipulovat veřejnost! K Dobšíkovi, Feřtekovi či Kartousovi kupodivu mlčí...
Zakladatelé Učitelské platformy od počátku jen pomlouvají Pedagogickou komoru a její členy. Je to jejich zadání z MŠMT, kde UP vznikla pod taktovkou exministra Štecha a jeho náměstka Pavlíka, jak jsem výše doložil odkazem. Většina pedagogů naštěstí umí záměrně šířené dezinformace pana Kaderky z Eduinu a lidí kolem něj odhalit.
Na rozdíl od virtuálního PR projektu paní Mazancové, který pan Sotolář kdysi trefně označil "Antiučitelská platforma", má Pedagogická komora za sebou spoustu práce ve prospěch školství. Prosadili jsme řadu konkrétních pozitivních změn pro pedagogy (včetně legislativních). Snadno je lze dohledat na našem webu.
Pedagogická komora dokázala propojit přes 2500 pedagogů, což se žádnému jinému profesnímu spolku v českém školství nepodařilo. Jednají s námi poslanci, senátoři, ministři, hejtmani. V rámci naší aktuální kampaně "Školy zůstávají v černé", k níž se UP nepřipojila, přestože jsme ji oslovili ke spolupráci ve prospěch školství, tisíce pedagogů vyjádřily svou nespokojenost s aktuálním stavem školství a podpořilo otevřený dopis politikům za záchranu českého školství, ve kterém Pedagogická komora nabízí konkrétní kroky vedoucí ke zlepšení.
https://www.pedagogicka-komora.cz/2018/09/cinnost-uspechy-pedagogicke-komory-v.html
Radek Sárközi napsal: "Zakladatelé Učitelské platformy od počátku jen pomlouvají Pedagogickou komoru a její členy. Je to jejich zadání z MŠMT..."
Pane Sárközi, toto už je na úrovni konspirační teorie a se slušnou diskusí to nemá nic společného. V tomto duchu, prosím nepokračujte.
Michal Kaderka: „…nejste [pane Soukale] běžný učitel, ale zástupce češtinářů [zvýraznil JL].“
Pane Soukale, když už jste tady, a nechce se Vám reagovat na dotaz ohledně Gustáva Husáka, bylo by dobré, abyste se alespoň ohradil proti výše citovaným slovům pana Kaderky. Co myslíte?!
Pane Sarkozy,
vaše konspirační úvahy o tom, že jsme dostali zadání, jsou liché. Nevím, jak byste vysvětlil ministerskou změnu, když je dnes ministrem zcela někdo jiný. Dále musím říci, že nerozesíláme novinářům ani politikům emaily o PK. Pokud máte takovýto důkaz, tak jej prosím zveřejněte. Tady prosím v tomto vlákně. Pokud se chcete pouštět do vlastních lží, mohu zde zveřejnit emaily, které naopak posíláte vy poslancům o UP s tím, že náš pohled na vzdělávání je zkreslený. Tímto bych se chtěl veřejně ohradit, že narozdíl od vás osobně jsou všichni členové UP aktivními učiteli se zaměstanneckou smlouvou se školou, úvazkem, dětmi ve třídě a místem v rozvrhu.
Takže znovu: prosím vložte se link na web školy, aby bylo jasné, že někde učíte. Obvinil jste kolegyni Petru, že lže. Prosím doložte to. Je nám jedno, kolik máte členů, ale je to jediné, čím se domáháte pozornosti jak u politiků, tak i odborné veřejnosti a médií. Navíc nezapomínáte připomenout, že nemáme členy, jsme virtuální apod. Buďte prosím přímý a doložte prosím počet členů. A to buď zveřejněním jejich seznamu, nebo transparentním účtem, kde by bylo vidět, že registrační poplatky odpovídají vaším uváděným počtům. Dále se přimlouvám, abyste zveřejnil jakýkoliv důkaz, že jsme dostali zadání od MŠMT a že vás u médií či politiků pomlouváme.
Chtěl bych doplnit, že je tato výzva opakovaná a není jen od UP. Pane Sarkozy, kde učíte a máte pracovní smlouvu? Kde učí pan Wagner? Doložte, že kolegyně Petra nepíše pravdu.
Pane Komárku, já jsem zde svá tvrzení doložil formou odkazů na zdroje informací. To, že zde Petra Mazancová lže a šíří neověřené pomluvy, Vám nevadí? Proč se stejnou vervou neusměrníte ji - na rozdíl ode mě oprávněně!
Konkrétní lež Petry Mazancové jsem již citoval, zde tedy znovu: "Pokud má PK obavy, že s nimi nikdo nejedná, doporučuji se zamyslet nad tím, zda nemůže být problém ve skutečnosti, že současný prezident ani viceprezident nejsou přes deset let aktivními pedagogy..."
S Pedagogickou komorou politici jednají. Janek Wagner je aktivní pedagog. Já rovněž.
Poznámka k diskuzi: Nikdo z přítomných diskutujících z UP ani jejich sympatizant Robert Čapek neumějí správně napsat příjmení svého oponenta, pana Sárköziho. Řekla bych, že i to o něčem svědčí. Neměl by například někdo prezentující se jako odborník na mediální gramotnost něco takového zvládat levou zadní?
Stačí ten odkaz na tu školu, kde působíte, pane Sarközi. Mluvila jsem o aktivních učitelích - posunout to do roviny, že jste pedagog (dle zákona o ped. pracovnících) a jste aktivní (nevím, co znamená) = tudíž lžu, to je mimo moje chápání.
Zajímalo by mě, zda by se vámi tolik oblíbení lékaři nechali zastupovat člověkem, který sice medicínu vystudoval, ale dlouhá léta se živí něčím jiným.
Pane Sárközi, konspirační tvrzení, že "Zakladatelé Učitelské platformy od počátku jen pomlouvají Pedagogickou komoru a její členy. Je to jejich zadání z MŠMT...", jste samozřejmě nijak nedoložil.
Pokud jde o "lži" Petry Mazancové, tak slovíčkaříte na úrovni pana Týře a jeho hraní si se slovem "pedagog". Je zjevné, že Petra Mazancová a Michal Kaderka mají na mysli, že ani Vy, ani pan Wagner nejste to, co někteří kolegové označují jako "učící učitel", aby vyhranili kontrast s pozicí různých "expertů".
Můj medailon i medailony dalších lidí z vedení Pedagogické komory jsou k dispozici zde.
https://www.pedagogicka-komora.cz/p/kontakty-odkazy.html
Rozhodující je, co si o mém působení ve školství myslí členové Pedagogické komory, nikoliv, co si myslí autor fake news pan Kaderka z Eduinu nebo paní Mazancová z Anitučitelské PRformy Eduinu (krycí jméno Učitelská platforma)...
Můžu se znova zeptat, jak ten medailon dokládá, že lžu? Děkuji.
Vaše invektivy přecházím, ale být označována za lhářku přejít nemohu. Děkuji.
Lež Petry Mazancové jsem jednoznačně identifikoval již dříve v jiném příspěvku zde... Opakuji pro nechápavé předsedkyně Učitelských platforem:
"Konkrétní lež Petry Mazancové jsem již citoval, zde tedy znovu: "Pokud má PK obavy, že s nimi nikdo nejedná, doporučuji se zamyslet nad tím, zda nemůže být problém ve skutečnosti, že současný prezident ani viceprezident nejsou přes deset let aktivními pedagogy..."
S Pedagogickou komorou politici jednají. Janek Wagner je aktivní pedagog. Já rovněž."
:-)))
Použiji v mediální výchově, děkuji.
Smím se zeptat zástupců Učitelské platformy, zda mezi její členy patří také důchodci, vychovatelé, či vedoucí zájmových kroužků?
Nemohou se stát členy, jen registrovanými příznivci.
Členem učitelské platformy mohou být jen učitelé učitelky s aktivním úvazkem či pracovní smlouvou, když jsou na MD/RD. Pouze aktivní členství mají studenti pedagogických fakult. Mezi členy - k našemu zklamání - není ovšem žádný, který by neučil. Všichni současní členové, co jsou studenti pedagogických fakult, už učí. Tudíž mají i pasivní volební právo. Pak máme registrované příznivce, to jsou velmi často pedagigičtí pracovníci (psycholožky, vychovatelky), ale i akademici, výzkumníci apod. Ti nemají ovšem aktivní ani pasivní volební právo.
Rád bych se přihlásil k nechápavým. Rád bych požádal o poukázání na větu v zápisu, kde je uvedno, že si nás MŠMT zřizuje, či co by to mohlo naznačovat. Stejně tak prosím o pasáž, ze které může být i s dávkou fantazie chápáno, že máme za úlohu kritizovat PK.
Mohl bych požádat na link na školy, kde jste uvedeni s panem Wagnerem jako učitelé? V medailonku "dělá workshopy pro žáky ZŠ a SŠ" - To je ona pedagogická činnost? To máte uvedeno celý rok v rozvrhu, dáváte známky, máte kolonku pro workshopy na vysvědčení, chodíte na pedagogické rady atd.? Je možné uvést link na školu?
Již jsem o link požádal asi dvakrát, Petra aspoň jednou. Budu více ilustrativní, linky na školu vypadají v různých variantách např. takto:
http://www.kollarovka.cz/cz/pedagogove
https://www.zatlanka.cz/vyucujici/
https://ucjtk.ff.cuni.cz/ustav/lide/externiste/
V mých očích není nic blaženějšího než kontrast komunikace mezi předsedkyní UP a prezidentem PK. Mám lidskou radost z toho, když vidím, jaký styl a úroveň mají lidé, kterými se obklopuji. Cítím k tomuto štěstí velkou pokoru.
Přeji hezký den, Michal Kaderka.
Nejprve chci předeslat, že k napsání tohoto příspěvku mne vyprovokovaly jednak poznámky v úvodním vstupu paní Mazancové, ale především "styl a úroveň" opakovaně kladených otázek ze strany pana Kaderky.
Cituji:
Členem učitelské platformy mohou být jen učitelé učitelky s aktivním úvazkem či pracovní smlouvou, když jsou na MD/RD. Pouze aktivní členství mají studenti pedagogických fakult....
Oproti tomu:
Členství ve spolku Pedagogická komora
Kdo se může stát členem spolku Pedagogická komora? Ten, kdo splní obě podmínky:
1) Je kvalifikovaný pedagogický pracovník:
učitel,
pedagog v zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků,
vychovatel,
speciální pedagog,
psycholog,
pedagog volného času,
asistent pedagoga,
trenér,
metodik prevence v pedagogicko-psychologické poradně,
vedoucí pedagogický pracovník.
(Vyšli jsme z platného znění zákona o pedagogických pracovnících.)
2) Aktuálně působí jako pedagogický pracovník, nebo jako pedagogický pracovník působil.
viz: https://www.pedagogicka-komora.cz/2017/10/clenstvi-ve-spolku-pedagogicka-komora.html
Můžete mi tedy pane Kaderko, či paní Mazancová vysvětlit, na základě čeho se opakovaně dožadujete odpovědí na tyto otázky - Cituji poslední výskyt:
Mohl bych požádat na link na školy, kde jste uvedeni s panem Wagnerem jako učitelé? V medailonku "dělá workshopy pro žáky ZŠ a SŠ" - To je ona pedagogická činnost? To máte uvedeno celý rok v rozvrhu, dáváte známky, máte kolonku pro workshopy na vysvědčení, chodíte na pedagogické rady atd.? Je možné uvést link na školu?
Já chápu, že UP má své podmínky pro členství a nijak je nezpochybňuji.
Osobně mi sice přijde zvláštní podmínka aktivního úvazku, protože de facto znamená, že učitel důchodce členem být nemůže, zatímco důchodce s úvazkem dvě hodiny týdně ano, ale to je opravdu pouze Vaše interní záležitost.
Jak ale dobře víte, Pedagogická komora takto exkluzivně postavená pravidla nemá, protože chce být širší platformou, pokrývající celou oblast výchovy a vzdělávání, počínaje například předškolním vzděláváním a konče volnočasovými aktivitami.
Tudíž věty jako:
Pokud má PK obavy, že s nimi nikdo nejedná, doporučuji se zamyslet nad tím, zda nemůže být problém ve skutečnosti, že současný prezident ani viceprezident nejsou přes deset let aktivními pedagogy a doporučujeme nestavět svou legitimitu na počtu členů ve chvíli, kdy není vůle počet členů doložit např. ztransparentněním účtu.
nebo
Opakovaně se taktně přechází fakt, že učitele ve škosltví zastupuje člověk, který je dlouhá léta mimo tuto oblast (tzn. není zaměstnán jako učitel ve škole). Lektorování (kterým se rád oháníte) je úplně jiné prostředí. Pokud pan Wagner dává rozhovor v rámci akce Učitelé v černé, přijde mi to výstižně ilustrující - protože učitel prostě není.
mají zcela zjevný účel. Znevěrohodnit představitele PK neustálým zdůrazňováním faktu, že nejsou aktivní učitelé, ačkoliv mluvčí velice dobře ví, že pravidla členství jsou odlišná.
Doporučuji je taktéž použít v rámci mediální výchovy.
Předpokládám také, že podobně striktní přístup mají zástupci UP i k představitelům odborových organizací působících ve školství a veřejně označují za "ilustrující", pokud "za učitele" mluví například pan Dobšík, který, alespoň pokud je mi známo, není aktivním učitelem už více než 10 let.
Nerada odpovídám anonymům, ale budiž.
Je (nejen pro mě) zarážející, že učitele (a předpokládám, že těch v PK sdružených bude aktivních ve školství naprostá většina) chce zastupovat někdo, kdo má velmi malou a velmi dávnou učitelskou praxi. Tam směřoval smysl mého příspěvku a zbytek je slovíčkaření.
Mění snad na obsahu sdělení něco to, zda mluvčí je, či není známou osobou?
Kdybych napsal Karel Novák, Praha, byl by smysl mých slov jiný?
Nezlobte se, ale poukazováním na anonymitu demonstrujete spíše své argumentační slabiny.
Máme tu dvě učitelská "seskupení".
Jedno chce být "exkluzívním klubem" a druhé "širokou platformou".
Jedno je sdružením členů "Katedry ochrany životního prostředí" a druhé "Českým svazem ochránců přírody".
A zástupce prvního spolu cítí OPAKOVANĚ potřebu upozorňovat na skutečnost, že předseda ČSOP není aktivně pracujícím biologem.
Ačkoliv u jiného "spolku" mu to zjevně nevadí.
O "slovíčkaření" tedy opravdu jde.
Nikoliv ovšem z mé strany.
Tak koukám, že videorozhovor s ministrem školství propaguje už i Eduin. Naopak o akci Pedagogické komory Týden škol v černé Eduin záměrně mlčí, přestože se do ní zapojili učitelé z tisícovky škol. V podtitulu má web Eduinu uvedeno "informační centrum vzdělávání", ale nabízí spíše dezinformace a manipulace stejně jako UP a duo Kaderka-Mazancová.
Nepodávám žádné dezinformace. Ani manipulace. Opakovaně jsme po vás chtěli, ať doložíte důkazy. UP není nijak zodpovědná za to, o čem EDUin informuje, popř neinformuje.
Děkuji diskutujícímu poste.restnate, že tu všechno zevrubně vysvětlil, a to včetně citací ze stanov. Teď už to musí pochopit každý. :-)
Ano, teď už to musí pochopit naprosto každý. Kolegyně Petra nelhala, nejste aktivní pedagog, nemáte žádnou pedagogickou pozici, na žádné škole nepůsobíte a za učitele se jen vydáváte. Vzpomeňte si na to, až budete brojit proti různým neučícím expertům či si stěžovat, že s vámi nikdo nechce jednat. Snad vámi uváděný počet členů nebude stejná blamáž, ale těžko říct, když jste setřel rozdíl mezi pravdou a lží.
Mou prosbu, abyste v námi zveřejněném zápisu ukázal na text, který by alespoň naznačoval, že UP bylo vytvořeno MŠMT, opakovat nebudu. Pravděpodobně toto a další podobná obvinění doložit neumíte. Tak aspoň udržte v paměti, že z našeho BÚ nelze vyčíst počet členů, protože nemáme členské příspěvky.
Prchám za rodinou na konec světa, přeji hezké svátky!
S pozdravem, MichalKaderka.
S Pedagogickou komorou samozřejmě jednají všichni významní političtí aktéři, včetně premiéra či ministrů. Jeden aktuální příklad:
https://www.pedagogicka-komora.cz/2019/04/skolsky-vybor-senatu-projedna-otevreny.html
Když s vámi jedanjí, pane prezidente, pak je to skvělé a není na co si stěžovat, ne?
„Pokud se premiér a příslušní ministři v průběhu dubna nesejdou nad problémy českého školství se zástupci Pedagogické komory, což je největší školský spolek v České republice, k jednání a nedomluvíme se na konkrétních krocích k nápravě současného stavu a termínech jejich realizace, vyhlásíme v květnu stávkovou pohotovost," doplnil Sárközi.
(https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ucitele-chystaji-dalsi-protesty-kdyz-vlada-nevyhovi-pozadavkum-chystaji-stavku-69643)
To, co o sobě pan prezident říká, nevypadá dobře:
- jsem aktivní pedagog, ale na žádné škole jako pedagog nepůsobím a kdo říká něco jiného tak lže,
- nikde ve škole nepůsobím, ale i tak mi nic nebrání říkat, že na rozdíl ode mne mají aktivní učitelé zkreslený pohled na školství,
- odvozuji svou legitimitu od počtu členů, ale počet členů neumím prokázat,
- jednají se mnou všichni aktéři, ale i tak si veřejně dvakrát postěžuji, že se se mnou nejedná a dokonce vyhrožuji stávkou,
- naší akce se účastnily "tisíce škol", ale doložit účast neumím u více jak stovky z nich,
- pokud zjistím, že se kdokoliv baví s jiným spolkem, hned politikovi či novináři napíši, aby s nimi nejednali, zároveň pomlouvaného hned označím za toho, kdo pomlouvá,
- pokud někoho obtěžuji a brání se v poskytnutí prostoru pro šíření mých informací, obviním ho z cenzury,
- když nemám pro něco důkaz, vytvořím a rozšiřuji konspiraci,
- i tak se lze v roce 2019 vylhat k jednání aspoň s někým.
Já ani Petra do těchto diskusí moc často nevstupujeme, ale na začátku padlo obvinění ze lži. Věřím, že se ukázalo, že tato obvinění nemají reálný základ. Osobně se na dlouho zase odmlčím, chci se na jaře věnovat něčemu smysluplnějšímu než řešit diskusi založenou na konspiracích a demagogii.
I za sebe děkuji panu šéfredaktorovi za zveřejnění Profesních interpelací a zároveň se mu i omlouvám, pokud se diskuse nevyvíjela zamýšleným směrem.
Hezký den, MK.
Kolegové diskutující, mne tohle vážně nebaví, ale zjevně není zbytí.
Za lež pak pan Sárközi označil větu:
Pokud má PK obavy, že s nimi NIKDO nejedná,doporučuji se zamyslet nad tím, zda nemůže být problém ve skutečnosti, že současný prezident ani viceprezident nejsou přes deset let aktivními pedagogy a doporučujeme nestavět svou legitimitu na počtu členů ve chvíli, kdy není vůle počet členů doložit např. ztransparentněním účtu. .
Účelem této věty je opět vytvořit zdání, že PK pro nikoho není relevantním partnerem a naznačit již výše zmiňovaný "důvod".
Pan Kaderka toto výchozí tvrzení už jen "zdokonalil" 19. dubna 2019 9:20:
Kolegyně Petra nelhala, nejste aktivní pedagog, nemáte žádnou pedagogickou pozici, na žádné škole nepůsobíte a za učitele se jen vydáváte.
Mohl by tedy pan Kaderka doložit, kdy a kde se pan Sárközi "vydával" za učitele?
Ani jedna z těchto konstrukcí se samozřejmě nezakládá na pravdě.
S PK samozřejmě partneři jednají. A nevyčleňují ji tedy ani kvůli tomu, že její představitelé nejsou aktivními učiteli.
Komunikace s některými zástupci MŠMT je samozřejmě do značné míry ovlivněna historií vzniku PK, jakožto protestního hnutí proti návrhu kariérního řádu.
Což mimochodem platí stejně i pro UP, ovšem ve zcela opačném gardu.
Někdo může samozřejmě chování jejích představitelů, v době aktivního odporu prakticky všech učitelů proti kariérnímu řádu a urážek signatářů petice, považovat za "vstřícné a konstruktivní", někdo jiný za řekněme "značně servilní". No někdo by šel s výrazivem ještě dál. To ale dnes už není až tak důležité.
Podstatné je to, co už jsem zmínil dříve.
UP je exkluzivní učitelský klub.
PK je široká platforma pro všechny, kdo se věnují výchově a vzdělávání.
Takže dokolečka jako kolovrátek zdůrazňovat všem známou skutečnost, že prezident PK není učitelem, zavání už tak trochu trapností a argumentační neschopností.
Takže si to vyjasněme jednou provždy.
Kdyby prezidentem Pedagogické komory byl zvolen třeba mechanizátor zemědělského družstva, nebo elektrikář pracující na živnostenský list, který jednou týdně pracuje ve škole jako mistr odborného výcviku, nebo dokonce jen trénuje místní fotbalovou přípravku, nebo dokonce bývalý učitel, užívající si toho času zasloužený důchod, pak je to naprosto v pořádku a v souladu s interními pravidly toho sdružení.
To, že to není praktikující učitel, není vůbec nijak důležité.
A pokud by se kupříkladu vyjadřoval v médiích k akci pořádané Pedagogickou komorou ve školách a prezentoval tak "za učitele" jejich požadavky, je to zcela legitimní a reprezentativní zastoupení učitelů, sdružených v PK.
Rozhodně mnohem více, nežli kdyby představitelé UP komentovali například zákonnou úpravu týkající se dětských skupin, či zaměstnanců dětských domovů, které ze svých řad vyčlenili.
Nebo když představitelé neziskovek prezentují a hodnotí činnosti a postoje učitelů.
Používat dvojí metr vůči představitelům PK a představitelům školských odborů je pak spíše nežli ukázkou "stylu" zjevným příkladem licoměrnosti.
Na rozdíl od vedení PK se sice nedomnívám, že jde o "zadání z MŠMT", ale na faktu, že jde jen o zbytečný a trapný útok to nic nemění.
Podstatné není KDO za učitele mluví, ale CO ŘÍKÁ.
Kdyby totiž například EDUIN, ČOSIV, poslanci či senátoři a vůbec kdokoliv, kdo má tu odvahu se mediálně o školství vyjadřovat, používal věcnou a smysluplnou argumentaci, OPÍRAJÍCÍ SE O REÁLNOU ZNALOST školního prostředí a nikoliv o své zmatené ideologie a vidiny, pak by jeho názory učitelé podpořili.
Já a se mnou mnozí další učitelé neodsuzujeme výroky kohokoliv kvůli tomu, zda má, či nemá reálnou pedagogickou zkušenost, ale pouze proto, že poměrně často mnozí vyslovují naprosté nesmysly, které by nikdy vyslovit nemohli, kdyby těmi učiteli opravdu byli.
A naopak vítáme názory kohokoliv, kdo se nám reálně snaží v naší práci pomoci a činí tak se znalostí problematiky.
Tato diskuse každopádně ukázala dvě skutečnosti:
1. Averze představitelů PK a UP vůči sobě je zcela zjevná.
2. Pokud jde o "styl" "argumentace", nemají si představitelé obou uskupení navzájem co vyčítat.
Bude Parlament a Vláda ČR jednat s Vesmírnou komorou?
O tom, že si aktivistická tzv. "Pedagogická" "komora"* vzala při zastupování učitelů příliš velké sousto, které není schopna ani zkousnout, ani smysluplně strávit nebo vyplivnout, nemůže být pochyb:
Učitel je učitel vychovatel (pedagog) je vychovatel. Divím se, že se ještě nenašel někdo, například nějaký Marťan, kdo by založil "Vesmírnou komoru" a chtěl na Parlamentu a Vládě České republiky, aby s ním jednala - jinak že vyhlásí stávkovou pohotovost českých učitelů.
J.Týř
*
Po tom, co nékteří pracovníci některých Pedagogických fakult a tzv. Pedagogická komora s učitelstvím vyvádějí a předvádějí, bych se těm dalším "úbytím" Pedagogických fakult ani moc nedivil. Nerozumný "pedagogický" tlak na učitele nutně vybuzuje "odborný" protitlak - vzdor učitelů a ředitelú škol proti přehnané a násilné "pedagogizaci" učitelské profese.
Budou-li Pedagogické fakulty zanedbávat odbornou stránku didaktiky výukových předmětů a dělat z učitelů především pedagogy (vychovatele), jak to například v souvislosti s tzv. Hejného metodou dělá KMDM PedF UK*, bylo by možná doopravdy kepší svěřit přípravu učitelů jiné instituci...
Stále ještě to nechápete, pane Sárközi, že učitel je učitel a pedagog je vychovatel? Proč by se měli učitelé vzdělávat zrovna v pedagogických fakultách, když některé z nich didakticky "zhlouply" natolik, že namísto učitelů produkují pedagogy?...
Co je to za profesi "VŠ pedagog", vážený pane Sárközi? Existuje vůbec taková profese(!)? Co mají ti vaši "VŠ pedagogové" napsáno v pracovních smlouvách? Mají tam napsáno "VŠ pedagog"? Z jakého důvodu se klamně nazýváte "komorou", když nejste ochotni rozlišovat jednotlivé školské profese, když UČITELE klamavě nazýváte pedagogy tj. vychovateli? Podle mého názoru je takto jednající tzv. Pedagogická komora jen jakousi "pirátsko sluníčkářskou atrapou" tolik potřebné UČITELSKÉ komory...
Proč lžete, pane Sárközi? Nejenomže Pedagogická komora NENÍ tradiční učitelskou profesní organizací. Dokonce ani Pedagogická fakulta není tradiční institucí pro vzdělávání učitelů, když první tzv. Pedagogické vznikly až v roce 1946 za Fierlingerovy a Gottwaldovy vlády...
Myslím, že jestli budou některé Pedagogické fakulty a "neziskovky" typu Pedagogické komory aktivisticky (pedagogicko populisticky) prznit učitelskou profesi přeměňováním učitelství na vychovatelství tak jako dosud, nezbyde MŠMT, vládě a Parlamentu České republiky využít po případné úpravě či doplnění i tento zákon k umožnění získání DPS odborníkům z praxe.
http://www.ceskaskola.cz/2019/01/radek-sarkozi-k-novele-zakona-o.html
Učitel je ten, kdo splnil kvalifikační podmínky pro školní výuku a kdo aktivně jako učitel vyučuje ve škole. Pedagog je vychovatel, což je zcela jiná profese než učitel. Tečka.
Kdo chce dělat Pedagogickou profesní komoru pro učitele a jednat se státními orgány za učitele, nemá asi všech pět pohromadě.
UP je exkluzivní učitelský klub.
PK je široká platforma pro všechny, kdo se věnují výchově a vzdělávání.
Velice přesné.
Okomentovat