Šikana podkopává právo dětí na kvalitní vzdělávání. Upozorňuje na to nedávná zpráva UNESCO
o násilí a šikaně na školách. Děti se často stávají terčem šikany v důsledku pozorované odlišnosti
– fyzická, nekonformní genderové normy, rasa či národnost. Nedávná přehledná zpráva
Eurydice o integraci žáků z imigračního prostředí uvádí jako důvod i odlišný mateřský jazyk.
Vzrůstá i novodobá „kyberšikana“.
Jaký je rozdíl v obsahu a formě výuky, navštěvuje-li žák venkovskou školu?
Vzdělávání na venkově bylo kdysi charakterizováno malotřídkami, kde jediný učitel pečoval o vzdělávání žáků rozličného věku. V mnoha školách, zejména na prvním stupni, tento způsob výuky stále přetrvává. Vyšší výdaje na školství, lepší dopravní infrastruktura a vyšší společenské ambice umožňují, aby se prosazovaly větší školy s více třídami a ročníky. Zúžily tyto změny tradiční mezeru mezi venkovským a městským vzděláváním? Mají venkovští žáci stále ještě menší naději dostat se vysokou školu? A v čem obecně spočívá rozdíl mezi venkovskými a městskými školami? Na tyto otázky odpovídá stručný a přehledný text.
Celý přehled ke stažení naleznete zde
0 komentářů:
Okomentovat