„Reformace školství, do které se pustila Marie Terezie, byla jedním z důležitých milníků a hlavních zdrojů úspěchu v českých zemích v období nastupující industrializace. Vzdělání tehdy ovládali jezuité a zastaralé metody výuky neodpovídaly potřebám monarchie... V podobné historické příležitosti se nalézáme i nyní,“ píše v Hospodářských novinách Rudolf Urbánek, generální ředitel firmy Microsoft pro Česko a Slovensko.
Rudolf Urbánek (linkedin.com) |
Je téměř jisté, že studenti, kteří vyjdou ze školy v roce 2030 a později, budou potřebovat zcela jiné dovednosti než perfektně vyjmenovat data středověkých bitev nebo druhy korýšů. Prim budou čím dál více hrát zejména digitální dovednosti...
Právě nyní je nejvyšší čas zavést vyučování digitálních dovedností a využívání technologií v rámci povinné školní výuky, a to napříč předměty, a také inovovat přístup k samotné metodě učení, ať jsou na budoucnost dobře připraveny i další generace. V roce 2030 bude totiž programování bráno za stejně samozřejmé jako psaní či počítání.
Celý text naleznete zde
2 komentářů:
Jo to je vždycky zajímavé, jak všichni ví, co bude v roce 2030 samozřejmostí.
A jak Marie Terezie modernizovala jezuitské školství to už ví také každý. Ono to bude podobné jako s tou Komenského škola hrou, že?
Ale že děti hloupnou a škola to podporuje místo aby s tím bojovala, to dnes nikdo neví. Dokonce to hloupnutí svou neznalostí či hladností po penězích podporuje.
Pokud dítě nemá rozvinutý mozek a vybudovány spoje, žádná elektronika mu nepomůže v produktivním životě. Nejvýš z něj bude konzument a to ještě neperspektivní.
starou belu nutností,hrát si s mobilem se naučí doma
Okomentovat