Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy startuje společně s organizací EDUkační LABoratoř projekt, který bude učitele vzdělávat v takzvaném formativním hodnocení. Pedagogové při něm nehodnotí pomocí klasického známkování, ale snaží se hodnotit pokrok každého žáka individuálně a jinou funkci má i zpětná vazba. Téma se věnuje Radiožurnál.
Veronika Laufková (pedf.cuni.cz) |
Autoři projektu chtějí na začátku naučit ne příliš využívaný typ hodnocení učitele z devíti škol v Ústeckém, Karlovarském, Plzeňském a Středočeském kraji. „V dubnu začne několikaměsíční školení lídrů. Skončí někdy v září nebo říjnu. Potom se školy, tedy centra kolegiální podpory, otevřou ostatním učitelům. A ostatní učitelé budou chodit k těm učitelům, kteří prošli vzděláváním,“ dodává Michal Orság z EDUkační LABoratoře. Celý projekt je naplánovaný na tři roky. Orság doufá, že díky tomu začne formativní hodnocení využívat co nejvíc škol.
Celý text naleznete zde
4 komentářů:
Mám lepší nápad. Ať jdou pánové a dámy z laboratoře učit a ve volnu předávají své konkrétní a tentokrát praktické zkušenosti těm, kteří o to budou mít zájem. Budou mít jako bonus zpětnou vazbu pro další výzkum.
A co kdyby se na pajdáku zaměřili na to hlavní: učit a vychovávat nové učitele. Jak jsou na tom s formativním hodnocením absolventi pajdáku?
Srandisté, vůbec nepochopili situaci v základním školství.
"Pedagogové při něm nehodnotí pomocí klasického známkování, ale snaží se hodnotit pokrok každého žáka individuálně a jinou funkci má i zpětná vazba."
Veta by asi chtela rozebrat a predelat… Ale i tak - hodnoti snad znamkovani cely kolektiv zaku? Funkci zpetne vazby je vzdy poskytovat nejakou zpetnou vazbu, bez ohledu na zahrnute signaly a zpusob zpracovani.
Okomentovat