V Česku není jediný kraj, kde by měl absolvent učiliště lepší pozici z pohledu rizika nezaměstnanosti než gymnazista. V devíti ze 14 krajů je na tom vyučený člověk hůře než absolvent střední odborné školy s maturitou. Vyplývá to z posledních dat Národního ústavu pro vzdělávání.
Nejhůře na tom jsou absolventi učilišť v Ústeckém kraji. Informují Hospodářské noviny.
Podobná situace je v Libereckém kraji, kde lidé z učilišť čelí nezaměstnanosti 5,9 procenta. V případě Jihomoravského kraje je to dokonce 6,6 procenta. Nejlépe se mají absolventi učilišť v Plzeňském kraji, zde čelí nezaměstnanosti jen 2,4 procenta, a také v Praze...
Poslední zpráva OECD, které sdružuje nejvyspělejší země světa, uvádí, že pro uplatnění se na trhu práce bude důležitý všeobecný přehled a země by měly klást důraz na navazující vzdělávání. České republiky se to týká dvojnásob. OECD upozorňuje na to, že v České republice je ohroženo automatizací přes 40 procent pracovních pozic, u 14 procent je riziko velmi vysoké. Česko je v tomto ukazateli v rámci zemí nad průměrem a souvisí to se strukturou ekonomiky, která je svým způsobem stále montovnou.
Celý text naleznete zde
5 komentářů:
1/absolventi nematuritních oborů jsou nešťastníci,které nepustí ani v hypáči do kasy
2/na otevření řemeslné živnosti nemá vyučenec ani kapitál ani kontakty
3/vyučence nevezmou ani do montovny protože tam teď berou jenom ukrajince
4/jedná šance obor s maturitou a pak se uvidí
5/mít maturitu znamená možnost jít na "najakou" vysokou a že jich tu u nás je....
Začnu citátem.
Statistika je jako bikiny. Mnohé odhaluje, ale to podstatné skrývá.
A to je problém těchto článků. Když se vyučí žák, který by byl ozdobou každého gymnázia, pak není problém, aby se o něj zaměstnavatelé prali a doučí se cokoliv a může být špička v jakémkoliv oboru i ve svém. Takových případů jsou stovky (namátkou Karel Gott, Licie Bílá, Karel Šíp, Josef Dvořák, doc. Měšťák, apod.
Pokud vystuduje gymnázium žák, který má problém absolvovat učiliště bude nepoužitelný, takové případy už také jsou a jsou na úřadech práce. Protože na učilišti se aspoň naučil základním pracovním návykům a ve výcviku se vycvičil k nějakým činnostem(tedy v době, kdy výcvik byl výcvik a učitelé jen nehlídali a měli možnost žáka i vychovávat.
"Pokud vystuduje gymnázium žák, který má problém absolvovat učiliště bude nepoužitelný, takové případy už také jsou a jsou na úřadech práce."
1/žák, který má problém vystudovat učiliště, gymnázium nevystuduje,akorát absolvuje první ročník na třech učilištích
2/i lidé docházející na úp pracují,jinak by bydleli pod mostem a žebrali po ulicích,docházejí tam z různých důvodů a po nezbytně nutnou dobu,pak tam přecházet přestanou
3/nežijeme v době karla gotta,
"Statistika je jako bikiny. Mnohé odhaluje, ale to podstatné skrývá."
1/české bikiny vykazují unikátně ,nelogicky,nízkou nezaměstnanost a obrovské číslo chybějících pracovních sil,které nechybějí
2/skrývají statisíce (údajně téměž milion) lidí pracujících příležitostně načerno
Ad Laimes
Ad 11) Jsou dnes i gymnázia, kde takoví žáci vystudují. Dřív bez problémů. Se státní maturitou mají problém. Ale občas se zadaří.
Ad 12) Mnozí žebrají, ale řadu mladých živí rodiče a mnozí se živí načerno Ad 22)
Ad 13) A v jaké době to žijeme? Veřejné mínění vytvářejí a ovlivňují celebrity. Uvádím ty, o kterých se to veřejně ví.
Ad 21) Právě proto je třeba vidět, co je za čísly skryto. Ne jen brát první numero a dělat závěry.
Okomentovat