Nemůžeme chtít po studentech učilišť, aby byli motivovaní, když od páté třídy o nich mluvíme jako o těch - co nejdou dál, říká Tomáš Feřtek z EDUinu. S ředitelem učiliště a gymnázia Jiřím Cočevem diskutoval v rámci vzdělávací konference Nakopněte svoji školu v Litomyšli. Cočev dodává, že na jeho učilišti se rozhodli, že budou učit jinou, atraktivní formou. Rozhovor přináší DVTV.
Jiří Cočev (vpravo) v rozhovoru pro DVTV |
Rozhovor ke stažení naleznete zde
2 komentářů:
Učiliště a gymnázium? Že by inkluzivní sen?
Mně se líbí ty debaty teoretiků. Na jedné straně plná ústa těch žáků, kteří nemají u maturity co dělat a na druhé straně plná ústa motivace.
Kdy jim dojde, že jsou děti nadanější a méně nadané, pracovité a nepracovité, z podnětného prostředí a nepodnětného prostředí. Někomu stačí bonbonek a jiný potřebuje rákosku.
Je potřeba mít fungující systém, který to ošetří a budou na to peníze, pak to i na školách bude fungovat. Nemá smysl štelovat krburátor, když je celý motor v pr.
"Nemůžeme chtít po studentech učilišť, aby byli motivovaní, když od páté třídy o nich mluvíme jako o těch - co nejdou dál."
Bohužel je to tak. školství vyniká tím, že třídí děti a dospívající na základě vadných, jednorozměrných kritérií. Podle nich je dělí na ty, "co jdou dál", a ty, co "nejdou dál". Pro obě skupiny to má velmi neblahé psychické důsledky: zbytečné sebepodceňování a pocit méněcennosti na straně jedné a sebepřeceňování na straně druhé. Toto mylné sebehodnocení má pak velmi neblahé dopady celospolečenské.
Okomentovat