V minulém dílu jsem ukázal výhody vytvořené třídní skupiny nejen pro třídního učitele a jeho žáky, ale i pro další učitele a zaměstnance školy. Jak jsem v závěru naznačil, skupinovým e-mailem to zdaleka nekončí. Další na řadě je kalendář.
Texting místo e-mailů
Když s nimi chci komunikovat, není to z velké části komunikace formální, tedy e-mailová, ale komunikace neformální, rychlá, kdy jim chci sdělit něco, co jsem nestihl říct, když jsem zrovna vběhl do třídy s omluvnými listy, úkoly, dotazy, a polovinu toho zapomněl poté, co se na mě mí žáci vrhli a doslova mi přetrhli nit. Pak už zvoní a já v kabinetu zjišťuji, že je ještě nutné, abych jim připomněl to a ono. Potom potřebuji jiný nástroj než e-mail, protože chci vidět jejich okamžité reakce. Z nich si mohu uvědomit další souvislosti, na které jsem nemusel předtím myslet.
Když tedy textingová komunikace, máte v zásadě několik možností (všechny samozřejmě neoficiální, jelikož jediná oficiální cesta je přes školní informační systém, případně přes školní řešení typu Office 365, G Suite apod.): Messenger, WhatsApp, Viber, Telegram, Signal, Yammer, ad. A pak už jde jen o to, co z toho používají vaši žáci.
Samozřejmě mohl bych rozhodnout, že když na škole používáme Office 365, začneme všichni ve třídě – žáci i já – používat službu Yammer. Ta je totiž integrována do řešení Office 365 pro školy, a tak aspoň částečně půjdete po trochu oficiální cestě. Ale já si řekl ne. Proč dalšího klienta a komunikační kanál, když můžeme využít ten, co už žáci i já používáme. Ano, mluvím o Messengeru, který nakonec nevadí ani těm, kteří mají problém s Facebookem (účet na Messengeru lze již dlouho zřídit i bez účtu na Facebooku).
V mé třídě to vyplynulo nějak samo. Já přišel s myšlenkou online komunikace z výše uvedených důvodů, a odpovědí mi byl rovnou návrh na třídní skupinu na Messengeru. Všichni se k ní nakonec připojili, i ti, co neměli Facebook.
Celý text naleznete zde
0 komentářů:
Okomentovat