Hra je připravena podobným způsobem, jako televizní soutěž. Jedná se o soutěž mezi jednotlivými skupinami. Ve skupinách si mezi sebou žáci zvolí jednoho mluvčího, který jako jediný má právo po poradě s ostatními odpovídat na zadanou otázku. Dále si žáci ve skupině zvolí jednoho člena, který bude pracovat s interaktivní tabulí. Na základní hrací ploše jsou jednotlivé okruhy týkající se lidského těla.
Žáci během této hry získávají nové poznatky o člověku a fixují si vědomosti, které již měli. Dále jsou v této hře rozvíjeny komunikační, kognitivní kompetence. U žáků dochází k rozvoji verbálních a komunikativních dovedností.
Resumé
Použití didaktické hry ve výuce je pro mě vždy velmi příznivou zkušeností. Myslím si, že didaktická hra jako taková je žáky na prvním stupni základní školy velmi chválena. Tato didaktická hra splňuje všechny podmínky pro dnešní výuku. Touto aktivizující metodou výuky rozvíjíme veškeré klíčové kompetence, a může být dosaženo velmi dobrých výsledků ve skupině, která s vytvořenou hrou pracovala. Žáci se touto metodou nejen vzdělávají, ale zároveň získávají kladný vztah k lidskému tělu jako celku a vedle kognitivních výchovně vzdělávacích cílů rozvíjejí i cíle afektivní. Díky této didaktické hře mohou žáci dále získat pozitivní vztah k procesu učení. Didaktická hra může žáky zaujmout natolik, že se žáci pro další výuku nadchnou, a to může příznivě působit na proces učení. Jak vlastně celá výuka pomocí zmíněné didaktické hry RISKUJ probíhala, to zjistíme v následujícím příspěvku.
Celý text naleznete zde
0 komentářů:
Okomentovat